Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #1 Skrevet 29. oktober 2003 Min mor har i dag fått brev fra sykehuset etter å ha tatt røntgen av lungene. Hun har de siste månedene vært veldig syk med kraftig lungebetennelse. Når hun var blitt endel bedre måtte hun ta nye røntgenbilder for å se om lungebetennelsen var borte. Det viste seg at de fant noe "udefinerbart" på bildene, og dermed måtte hun ta nye bilder igjen. I dag fikk hun som sagt brev angående resultatene på bildene, og det viser seg at det er små runde fortetninger i lungene.. Hva vil dette si? Hva kan det være?
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #2 Skrevet 29. oktober 2003 Heisann! Vet ikke hva det kan være, men har hun røykt?
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #3 Skrevet 29. oktober 2003 Har forsøkt å finne litt om det på nettet, og ettersom jeg har skjønt kan det være alle slags infeksjoner til blodpropp og emfysem. Ganske skremmende, men vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste. Å jada, hun er røyker. Det har hun gjort i mange mange år..
Quinden Skrevet 29. oktober 2003 #4 Skrevet 29. oktober 2003 Det var trist å høre... kan jo kanskje også være KOLS, lungesykdommen som er veldig utbredt, men der har de jo gode medisiner, sånn at pasienene får et tilnærmet godt liv. Har heldigvis stumpet røyken for 8 mndr. siden. Lykke til med din mor!!
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #5 Skrevet 29. oktober 2003 Takk for det, Quinden. Må si tankene kverner voldsomt, men jeg innbiller meg at det "bare" er en infeksjon. Det samme gjør hun -påstår hun ihvertfall.
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #6 Skrevet 30. oktober 2003 Har i ettermiddag snakket med mamma. Hun har vært hos legen, og han sa det kunne være sannsynligheter for at det er kreft. Jeg fikk vel fullstendig sjokk, og griner og griner. Jeg vet man ikke må ta sorgene på forskudd, for det kan fortsatt være mye annet, men akkurat nå er sjokket for stort.
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #7 Skrevet 30. oktober 2003 Uffda, Runa! Håper det ikke er så alvorlig!
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #8 Skrevet 30. oktober 2003 Nei jeg håper ikke det jeg heller, men man får litt sjokk sånn med en gang og tenker det verste. Får bare håpe og tro at videre undersøkelser viser at det ikke er så alvorlig som det nå kan høres ut som..
Linemor Skrevet 30. oktober 2003 #9 Skrevet 30. oktober 2003 Hei Runa. dette var da ikke noe koselig lesning. kreft var det første som slo meg, men er det svults så kan den også være godartet, men siden hun røyker er det lett og tro noen annet da. sender deg en mail nå jeg. så kan vi snakkes litt. klem fra meg.
Quinden Skrevet 30. oktober 2003 #10 Skrevet 30. oktober 2003 Så vondt du må ha det. Håper det ikke er så alvorlig som lungekreft, men de er kommet langt idag og visst det er oppdaget tidlig så er jo oddsen som regel bra. Inntil de finner ut av det, så ikke forvent det verste. Håper du holder oss oppdatert.
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2003 #11 Skrevet 31. oktober 2003 Tankene er litt mer positive i dag. Har snakket med mamma i dag også, og legen hadde ikke nevnt noe annet enn at det kunne være kreft. Det er visst skygger og slikt også på de røntgenbildene.. Jeg er bare livredd..
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #13 Skrevet 5. november 2003 Ville bare fortelle at min mor skal på ny undersøkelse på sykehuset neste onsdag..*krysse fingre og håpe på det beste*
Quinden Skrevet 5. november 2003 #14 Skrevet 5. november 2003 Tvi tvi og hold oss oppdatert på fronten
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #15 Skrevet 5. november 2003 Ja jeg skal gjøre det. Jeg drar til de på fredag, og blir der til etter at hun har vært på sykehuset, men jeg skal berette hvordan ting utvikler seg.
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #16 Skrevet 17. november 2003 Hei! Nå er jeg kommet hjem etter å ha tilbragt mange dager hos mine foreldre. Sist onsdag var mamma på sykehuset, og hun fikk en bekreftelse på at det ikke var hverken kreft eller KOLS. Hun fikk og tilbakemeldinger om at det legen fortalte henne var noe han ikke burde ha sagt i det heletatt. Uansett så tror de at hun har lungegikt, men det må tas flere prøver først. Er bare så vanvittig letta over at mamma ikke har lungekreft!! :D
Væren Skrevet 17. november 2003 #18 Skrevet 17. november 2003 For noen fantastiske nyheter!!! Men hva er "lungegikt"? Uansett burde din mor kuttet røyken. Har hun vurdert det? Klem
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #19 Skrevet 17. november 2003 Ja jeg sier som pappa ; "Dette er den beste nyheten jeg har fått i hele mitt liv".. Jeg vet ærlig talt ikke hva lungegikt er, og har heller ikke møtt på noen som vet, men jeg skal lese litt om det på nettet hvis jeg finner noe. Ja hun sier hun skal kutte ut røyken nå, og jeg håper inderlig at hun gjør det også.
Væren Skrevet 17. november 2003 #20 Skrevet 17. november 2003 Det var flott å høre, og jeg tenkte vel at det ble en naturlig konsekvens! Hadde det vært meg, hadde jeg i alle fall følt at jeg hadde fått "en ny sjanse", og jeg skulle gjort mitt beste for å unngå en lignende påkjenning en gang til! Du får være flink å støtte mamma! Det er jeg sikker på at du gjør! Lykke til videre, la oss høre hvordan det går, da? Klem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå