Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på jobbintervju på en annen kant av landet. Har hørt noen si at man får flybillett dekket av firmaet, er det vanlig? (Vet også om ei som fikk det) Jeg har tenkt å spørre om dette, men tenkte å høre litt med dere først.. Noen som vet?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er vanleg, ja. Men ingen "rettigheit".

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har fått billigste reisemåte dekket, både ved jobbintervju i offentig og privat virksomhet. Tror alle offentlige dekker dette, men ikke nødvendigvis alle private. Du er derfor nødt til å undersøke med aktuell arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt ovenfor er det vanlig praksis at man i staten får refundert reise på rimeligste måte, men ikke så vanlig i private bedrifter.

Du må nesten sjekke med dem.

Skrevet

jeg var på intervju i Danmark, jeg stod for alt selv :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt ann på tenker jeg. Søkte på jobb i et firma som har kontor i alle norges byer, men der alle søkere ble intervjuet i Oslo, og fikk da betalt reisen. Men dersom du bor i Kristiansand og finner ut at du vil søke på en jobb i Tromsø, så vil jeg tro du må dekke reisen selv.

Skrevet

Det er også enkelte (gjerne små) firmaer som ikke nevner noe om at de kan refundere utgiftene dine før du tar det opp med dem. Så jeg vil definitivt anbefale deg å ta det opp med bedriften :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk reisen dekket da jeg bodde i Finnmark og søkte en jobb i det private på Østlandet. Firmaet var veldig ivrige etter å få meg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...