Spent brud Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Pga få jobber i mitt yrke tenker jeg å søke på en fast 100%stilling i løpet av de neste dagene, men "problemet" er at jeg går ut i svangerskapspermisjon i slutten av måneden og har termin i midten av april. Hvordan gir dere beskjed om dette i søknaden? Ser jo ikke for meg at jeg ikke kommer til å få denne stillingen, men søker uansett og skal få tilsendt søkerlisten, så jeg vet jeg ikke har blitt forbigått pga min graviditet.
rakianne Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Pga få jobber i mitt yrke tenker jeg å søke på en fast 100%stilling i løpet av de neste dagene, men "problemet" er at jeg går ut i svangerskapspermisjon i slutten av måneden og har termin i midten av april. Hvordan gir dere beskjed om dette i søknaden? Ser jo ikke for meg at jeg ikke kommer til å få denne stillingen, men søker uansett og skal få tilsendt søkerlisten, så jeg vet jeg ikke har blitt forbigått pga min graviditet. Det er vel bare å skrive det under der du skriver litt om deg selv, blid og glad og gravid i 8 måned.. De fleste stillinger tar høyde for tiltredelse etter max tre måneder, så om du ikke får jobben er det nok ikke pga graviditeten i seg selv, men at du du faktisk ikke har mulighet å tiltre stillingen...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Skader ikke å søke, men du bør nok være innstilt på korte ned på din del av permisjonen hvis du får jobben. Få arbeidsgivere er villige til å vente nærmere ett år på å få fyllt en stilling, med mindre kandidaten er hyperattraktiv.
Spent brud Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2011 Skader ikke å søke, men du bør nok være innstilt på korte ned på din del av permisjonen hvis du får jobben. Få arbeidsgivere er villige til å vente nærmere ett år på å få fyllt en stilling, med mindre kandidaten er hyperattraktiv. Ja er klar over dette, og kommer til å ha det i bakhodet om jeg blir kalt inn til intervju og evt får tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå