tony belony Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Jeg og min kjære gifter oss neste år, og er derfor i full gang med å finne det perfekte lokalet for den store dagen (vel,JEG er... ). Jeg er først og fremst interessert i herregårder og slott, men ettersom vi skal ha ihvertfall 120 gjester (mamma har 8 søsken, need I say more...) så er mulighetene begrensede. Jeg har reservert Tjölöholm Slott i Gøteborg allerede, men begynner å "få litt kalde føtter" angående dette. Ikke så mye fordi det er et stykke unna, men fordi jeg syns de var ganske dyre. Kuvertpris per person var 1400 svenske, og så er vinpakken fra 460 - 700. Det er vel rundt 1600 norske. Er det bare meg,eller er det litt stive priser...?? Ikke kjenner jeg noen som har giftet seg der heller,så vet liksom ikke om det er verdt det... Har nå begynt å titte meg om etter andre steder, nærmere hjemme, altså i/rundt Oslo og Akershus. Har tittet på Sem Gjestegård, Losby Gods, Quality Hotell Leangkollen (?) osv. Noen som har noen meninger om eller erfaringer fra disse stedene som har lyst å dele det med meg? Eller kanskje dere vet om noen andre flotte steder i Oslo/Akershus-området? Blir veldig glad for svar/meninger:)
Anglofil Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Vi skal ha bryllupet på Kjærnsmo Gård (Auli i Akershus), som det også er reportasje om i Ditt Bryllup. Uansett, vi må beregne ca 1300 kr pr pers, det er da inkludert fire retter, velkomstdrink, kaffe avec og alkohol under middagen. Alkohol under selve festen kommer i tillegg. De prisene du kommer med der er ikke så uvanlige sånn sett ut i fra hva andre lignende steder skal ha. Har ikke noen erfaringer fra stedene du nevner, utover at jeg kontaktet dem og de dessverre ikke dekket alle våre behov som Kjærnsmo Gård gjør. Mvh Yvonne
Brud 02.07.2011 Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 (endret) I Asker er det som du sier Sem gjestegår og Leangkollen, men også Holmen Fjordhotell og Drengsrud Hovedgård som jeg kommer på i farten. Tror prisene ligger på mellom 1000 - 1300,- per kuvert. Sistnevte har visst en veldig stiv leiekostnad for lokalet har jeg skjønt.. Men alle er veldig fine da Tror kanskje ikke Sem har plass til 120 gjester? I Oslo har vi Månefisken, Ekebergsrestauranten, Grefsenkollen restaurant, Hotell Continental, og ikke minst Gamle Logen som jeg kommer på som har plass til 120 stk, og prisene er fra 900 - 1400,- per kuvert (Alle priser inkludere tre-retter, vinpakke, kaffe avec og aperitiff). Vi har selv valgt Gamle Logen for vår feiring :rodmer: Men sjekk også leiekostand av lokale! Den kan være høy. Endret 11. mars 2011 av Brud 02.07.2011
Thinkerbelle Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Vi gifter oss på en herregård i Sverige, og ja, prisene kan være stive, men du må sjekke hva som ligger i pakkeprisen: dersom blomster, rydding, dekning av bord, lokalleie, osv ligger i prisen så er det ikke sikkert at prisen er så ille som man først tror.. Vi regnet på en pakke der vi selv bestiller og ordner hver enkelt del, sammenliget med en pakke der herregården ordner alt, og forskjellen er faktisk ikke sååå stor.. Jeg har sjekket maaaange steder i Sverige selv, og syns å huske at tjoløholm kanskje var litt dyrt.. Om du vil ha tips på andre steder så si fra:) rundt Oslo er Drengsrud gård som er nevnt, veldig fin:) men veldig dyr lokalleie..
Frk. Belle Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 (endret) Jeg har vært på konferanse på Losby Gods og mat og vin var upåklagelig! Et kjempfint sted. Jeg har også vært i bryllup på Refsnes Gods på Jeløya utenfor Moss og det var også utrolig flott! Nydelig mat og vin her også.. Rosabloggeren "Fotballfrue" giftet seg på Hällsnäs Herregård i Sverige.. Lykke til med å finne et fint sted til bryllupet deres Endret 12. mars 2011 av Frk. Belle 1
tony belony Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2011 Takk for svar Da skal jeg sjekke de andre stedene dere har nevnt også! Tror prisen jeg fikk fra Tjölöholm inkluderte blomster osv. faktisk! Det har jeg faktisk ikke tenkt på engang! Hmm,kanskje 1800 svenske ikke er så ille da... Ja,bare kom med forslag om dere vet om andre bra steder,bryllupet er fortsatt mer enn et år unna
Wonders Skrevet 22. mars 2011 #7 Skrevet 22. mars 2011 Losby Gods hadde knall mat, masse parkering, enkel vei, men det er nok ikke flott nok til Bryllup. Har vært der i komfirmasjon... 1
Anglofil Skrevet 22. mars 2011 #8 Skrevet 22. mars 2011 Jo, jeg vil absolutt si at Losby Gods er mer enn fint nok. Mvh Yvonne
Wonders Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 (endret) Ser bilde her, det var ikke her vi var, for å si det sånn... Er det mange rom der elle??? http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.losbygods.no/images/bildebank/selskapslokaler/Selskapslokale_ballsalen.jpg&imgrefurl=http://www.losbygods.no/en/bildebank/banquets-at-losby-gods-manor/&usg=__dsDG0k2puf_soY7AKfQoa0q-7rc=&h=391&w=600&sz=74&hl=no&start=67&sig2=j0Dj1pP1RSXY6Mxk1kkVmA&zoom=0&tbnid=3wcF3EUYXXHDsM:&tbnh=88&tbnw=135&ei=7guLTfGhOM_usgaS_cGcCg&prev=/search%3Fq%3Dlosby%2Bgods%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1019%26bih%3D779%26tbm%3Disch0%2C2394&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=475&vpy=583&dur=67&hovh=88&hovw=135&tx=93&ty=64&oei=yQuLTYLMKI_5sgaS7-SfCg&page=5&ndsp=20&ved=1t:429,r:7,s:67&biw=1019&bih=779 Vi må da ha vært på et helt annet sted, får finne det ut seinere. Endret 24. mars 2011 av Wonders 1
Kirby Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Losby Gods hadde knall mat, masse parkering, enkel vei, men det er nok ikke flott nok til Bryllup. Har vært der i komfirmasjon... Da tror jeg nok ikke du var i den delen som brukes til bryllup. Losby Gods er jo kjempeflott! Jeg har også vært der i konfirmasjon, og den ble holdt på en helt annen del av godset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå