Gå til innhold

Aksptere ny kjærste - foreldre - akspetere evt. svigerforeldre og foreldre (les innlegget mitt)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger virkelig noen gode råd fra dere her inne. Først jeg er en mann 36 år, singel og har eget hus. Og jeg lytter til kun seriøse forslag som kommer. Jeg har valgt å være anonym pga ingen skal kjenne meg igjen.

Saken er:

For en stund tilbake hadde jeg en kjærst. Det varte i nøyaktig i ett år også ble det slutt med mye rabalder.

Far var svært fornøyd og sa at det var enderlig på tide etter 33 år at jeg fikk meg noen som kunne være glad i og dele livet med. Mor var ganske fornøyd hun også, men hun var veldig "kjørlig" til det hele. Hun mente at det var bra så lenge det varte, men at det kom ikke til å vare lenge. Noe som stemte veldig godt.

Når oppbruddet kom med den som hadde blitt kjærsten med forstod far at jeg tok dette veldig tungt og at jeg var helt knust etter det som hadde skjedd. Mor derimot mente at det var ikke noe å bry som om og sa "hva var det jeg sa." og var mer kjørlig til alt.

Det som er saken er når hun har mening om ting og tang så får bestandig rett i alt. Min mor har streke prinsipper/gammeldags holdinger og de skal følges ellers så blir det ikke så lett å holde roen for de meningene hun har er bestanig rett. Far derimot er litt mer rundere i kantene for å si det på den måten.

Nå lurer du kansje på hvorfor jeg skriver dette her og svaret skal du få etter hvert.

Det som jeg lurer rett og slett på er hvordan/hva skal jeg gjøre for dersom jeg finner meg en ny kjæreste slik at vedkommende blir akspetert som min kjærst hos mor og far? Speielt mor siden hun har/holder på mange av de prinsippene som hun har.

Saken er at min mor er slik at det er bare å vise et ansikt så kan hun fortelle hvem vedkommende er og hva det står for. En skulle nesten tro hun var synsk for alt hun sier stemmer 100%. Det kan også være livserfaring som hun har også.

Hvordan skal jeg at min kjærste skal aksptere mine foreldre? Og hva skal vi evt gjøre slik at foreldrene våres liker hverandre og får en god tone mellom seg?

Saken er at min famile er ikke så veldig stor. For å si det kort og godt i min famile er det bare tre stk i.

Jeg må legge til at jeg har hatt et vedlig godt forhold til foreldrene mine og vi har holdt sammen i livets opp og nedturer. Har bidratt med å ta i et tak når det har vært behov for det.

Hva skal jeg gjøre dersom du var i samme båt som meg?

Ville du hatt en slik kjærste med sånne foreldre?

Hva ville du gjort dersom du hadde vært kjærsten min og du hadde vist at jeg hadde slike foreldre?

Hva skal man gjøre for at den som jeg blitt sammen med skal få akspet hos sine egne foreldre?

Som sagt så er min famile ikke så veldig stor. Jeg mener at vi bør/må ha en god tone mellom oss siden vi er så få.

Jeg anser meg selv som oppegånde på alle måter og even til å tenke selvstendig dersom du skulle lure på det.

Jeg lytter til alle innspillene som kommer her. For jeg må innrømme at jeg veldig usikker hva/hvordan jeg skal takle/gjøre med slikt som dette her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå når du ikke har kjæreste begynner du med en alvorlig prat med din mor. Si at du er lei av hennes selvoppfyllende profetier, og at du helst vil leve ditt liv selv, inkludert gjøre gode og dårlige erfaringer også når det gjelder kjæreste. Si at du ikke vil at hun skal være negativ til en person hun ikke kjenner før hun har rukket å møte henne en gang.

Dernest: det er DEG kjæresten skal bli glad i. Jeg tror ikke du skal bruke så mye energi på at dine foreldre skal godkjenne dine valg. Vær voksen og vis det og stå for dine valg selv.

Dersom din mor oppfører seg dårlig bør du ta henne for deg i enerom og fortelle at oppførselen er uakseptabel.

Når det gjelder manglende respekt for at du faktisk har det vondt så er dette noe du også bør si klart fra om.

Skrevet (endret)

Eg mener det er du som skal velge en partner og ikkje de. Dersom din mor har problemer med partneren din er det hennes problem. Bare sørg for å si ifra til hun at du ikkje finner deg i det hvis hun behandler din fremtidige dame dårlig, eller er spydig.

Endret av Bankai L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...