Gå til innhold

Ikke barnefri likevel- hva finne på

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skikkelig dårlig vær her, og det fortsetter i helgen vil jeg tro.

Hva skalvi finne på?

Her er situasjonen:

Er alenemor for to barn på 9 og 12 år. Har nettopp begynt i en ny, ganske krevende stilling, og er ganske sliten. Kjæresten min er bortreist denne helgen. Barna skulle vært hos pappaen sin, men han måtte plutselig jobbe utenbys.

Innrømmer at jeg har sett frem til en helg med bare meg selv å tenke på. I tillegg til at jeg likevel ikke har barnefri, må jeg jobbe på lørdag. Barna må derfor være alene hjemme hele dagen. Da blir de sittendeforan tv. Besteforeldre er også bortreist.

Jeg er sliten etter jobb-byttet, men ønsker å gi barna (og meg selv) en fin helg, uten å tappe oss (meg) for krefter. De er gaonske aktive unger, og blir lett kranglete hvis de er inne hele dagen. Samtidig regner/snør/hagler det- kanskje også til helgen.

Råd?

I tillegg har jeg dårlig råd- så det bør ikke være dyre utflukter. Var på kino forige helg.

Jegtrenger litt inspirasjon, rett og slett:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tur i svømmehallen?

Gjest Gjest (ts)
Skrevet

Bra tips om svømmehall. Vi er der mye, for vi bor i nærheten. Kan være aktuelt på søndag, men lørdag stenger det før jeg kommer fra jobb. Trenger tips om lørdag ettermiddag, samt søndag.

Og tips til hvordan dytte vekk skuffelsen om min alenehelg som forsvant....

Skrevet

Ta en tur på et museum, koster lite eller ingenting. En fin søndagsaktivitet.

Biblioteket? Lei bøker og filmer til å se samme kveld.

Besøk venner, eller få venner på besøk. Sett ungene igang med baking av boller, etc. i forkant så har dere noe godt å by på ;)

Skrevet

Hva pleier du å gjøre de helgene du har ungene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er skikkelig bedritent vær lørdag, hva med å finne på noe kos inne?

Skikkelig koselørdag, dere kan bake noe godt, lag ekstra god middag, lei en god familiefilm så dere alle tre kan slange dere på sofaen og se på mens dere koser dere med bakst/popkorn/lørdagsgodt?

Spille spill?

Så får du likevel hvilt litt etter jobb hjemme, også kan søndagen brukes til svømmehall, evt uteaktiviteter hvis været er bedre?

Og skuffelsen over at faren til barna ikke kunne ha de pga jobb er nok bare noe du må svelge....ikke noe å gjøre med det.

Har selv en ex som tar veldig lett på samværshelgene sine, så her tenker jeg alltid som så at barnet mitt er hjemme hele tiden, så får det komme som en bonus hvis faren har samværet sitt som avtalt.....

Kos dere etter beste evne i helga:-)

Skrevet

Jeg har lenge slitt med sykdom som har tømt meg helt for krefter, og dette har gjort at jeg også har måttet være oppfinnsom med rolige aktiviteter for datteren min (hun er bare 2 1/2 år da).

Det jeg har benyttet meg mye av er hennes glede ved å lage ting (hørtes fryktelig kreativ ut nå, men det er jeg ikke).

Hva med å ha et hobbyverksted? Dere kan bruke ting dere har til å lage noe nytt, kanskje du har noen møbler du har lyst til å freshe opp som de kunne synes hadde vært artig å hjelpe deg med, eller noe enklere - kjøp inn noen lerreter (koster lite på europris feks) og sett de igang med pensler, maling. Dere kan lage gaver eller pynt til huset.

Du kan også finne et puslespill - gjerne stort (500/1000 brikker)som dere kan kose dere med sammen.

Si til dem at hvis de gjør leksene sine for hele uka får de en belønning (gir deg kanskje litt tid for deg selv).

Har de ikke noen venner i nærområdet som de kunne besøkt/lekt med?

Jeg skjønner jo selvfølgelig at det ikke er like enkelt med barn i den alderen, men håper noen av forslagene kan hjelpe litt.

AnonymBruker
Skrevet

Lei 1.2.3 filmer som dere kan kose dere med:)

Ha dem i sofakroken med deg og da kan du jo alltids duppe av litt om du ønsker det ;)

Skrevet

Liker dere i utgangspunktet å være utendørs?? Hva med å kjøre til et sted du vet der er en gapahuk eller lignende med tak over, ta med litt ved og grille pølser og pinnebrød?? Kjøpe med marshmallows og annet digg som dere kan grille??

Gjest gjest (ts)
Skrevet

Ts her

Tusen takk for svar!

så kreative dere er :-)

Det har faktisk løst seg. Jeg kom på at det er en familie jeg ikke har besøkt på lenge, så jeg ringte og inviterte oss :-) De ble glade, tror jeg, og vi skal dit på overnattingsbesøk. gleder meg veldig! Så nå ser jeg mye lysere på helgen, gitt!

Men tusen takk, kanskje blir det en tur i svømmehallen på søndag også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...