Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har satt inn ca 15 000 kr på BSU i 2011. Samboern og jeg planlegger å kjøpe hus, og vi vil ha egenkapital utenom BSU-kontoen for å slippe å bruke den før vi er nødt.

Er det uproblematisk å ta ut pengene jeg har satt inn på BSU-kontoen i år? Hva med rentene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ta ut samme beløp du har satt inn, så lenge det er i samme året? Rentene og skattelette får du vel ikke før etter 31.12.2011, altså, neste år for i år.

Skrevet (endret)

Du kan ta ut de pengene du har satt inn i 2011 til og med slutten av desember. Du taper jo rentene du ville tjent, men ikke det du har tjent tidligere år.

Endret av chikako
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ta ut samme beløp du har satt inn, så lenge det er i samme året? Rentene og skattelette får du vel ikke før etter 31.12.2011, altså, neste år for i år.

TS her.

Så de rentene som triller inn på kontoen nå er på pengene fra 2010 og bakover?

Ser ut som at det ikke er bare å ta ut pengene, får ringe banken i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta ut de pengene du har satt inn i 2011 til og med slutten av desember. Du taper jo rentene du ville tjent, men ikke det du har tjent tidligere år.

TS her.

Jeg taper årets renter, ja. Men om jeg spretter BSU-kontoen nå, framfor å spare i den i 10 år til, vil jeg jo miste en hel del penger i renter og skattelette. :)

Skrevet

Har du først satt penger inn på BSU-konto så er pengene låst til de skal benyttes i forbindelse med enten huskjøp eller restaurering i et allerede kjøpt hus.

Skrevet

Har du først satt penger inn på BSU-konto så er pengene låst til de skal benyttes i forbindelse med enten huskjøp eller restaurering i et allerede kjøpt hus.

Dette stemmer ikke, det er først når pengene har stått gjennom året de ble satt inn i. Pengene fra 2010 er låst, pengene fra 2011 er det ikke. Man kan forøvrig ta ut pengene fra tidligere også, men må betale tilbake renter og skattelette.

• Liker 3
Skrevet

Det er helt uproblematisk å ta ut penger som er satt inn i år, ja. Jeg gjør det ofte, er jeg i pengeknipe stjeler jeg litt fra BSU-kontoen. Ikkeno problem det! Det er først over nyåret at pengene fra i år låses.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du må gå i banken og ta de ut der, du får ikke overført via nettbank, ikke i min bank i allefall :)

Skrevet

Men du må gå i banken og ta de ut der, du får ikke overført via nettbank, ikke i min bank i allefall :)

Du kan også ringe ;)

Skrevet

I SkandiaBanken overfører man via nettbanken. Easy peasy. Jeg trykker på noen knapper, skriver inn beløpet, og så blir pengene umiddelbart overført fra BSU-kontoen til brukskontoen min.

AnonymBruker
Skrevet

I SkandiaBanken overfører man via nettbanken. Easy peasy. Jeg trykker på noen knapper, skriver inn beløpet, og så blir pengene umiddelbart overført fra BSU-kontoen til brukskontoen min.

TS her.

Hvilke knapper er det du trykker på? Sparer på BSU i Skandiabanken jeg og. :)

Skrevet

TS her.

Hvilke knapper er det du trykker på? Sparer på BSU i Skandiabanken jeg og. :)

Trykk på Betaling-fanen, og så på Overføre. Så er det ganske rett frem :)

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. :)

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det i nordea og :)

Skrevet

Jeg er ganske glad for at det ikke er sånn i DNB Nord (etter hva jeg kan se), fordi det gjør det mye enklere for meg å spare! Har klart meg på lite penger hele måneden, og ikke tatt fra BSUen ennå, og stipendet er rett rundt hjørnet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...