Gå til innhold

Idiotsikker kake????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare ikke noe bake-menneske, og nå må jeg bake en kake til en fest. Er det noen som har en oppskrift på en idiotsikker kake som smaker godt og som er lett å lage. Detaljert oppskrift trengs.... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1-2-3-kaker er idiotsikre!:D

Tilsett vann og olje/smør.. rør sammen.. hell i form.. stek den.. NYT DEN! :D

Skrevet

Sjokoladekake som man kjøper av Freia i butikken er idiotsikker!

Kjøp med dronningsjokolade til smelting (egen liten plastikpose), så har du verdens beste sjokoladekake - stor er den også!

Skrevet

Firkløverkake som du får kjøpt på pakke i butikken er sinnsykt god og sinnsykt idiotsikker 8)

Skrevet

Og Brownies (gul pose) som du bare tilsetter egg, vann og smør! Kjempeenkel og kjempegod.

Ikke bli fortvilet om den virker litt rar når du skjærer den opp; Den SKAL være seig inni og sprø på toppen.

Skrevet

Man kan ikke servere "posekake" til fest! :o

Jeg er for øvrig enig i at firkløverkake er enkelt og godt. :D

Jeg anbefaler denne, som er litt spesiell:

Firkløverkake

4 egg

5 dl sukker

9 dl hvetemel

4 ts bakepulver

2 ts natron

3 dl flytende Melange

2 dl melk

3 store bananer, most

3 ss kakao

100 g hakkede mandler

Glasur:

100 g Firkløver

1 ss smør

0,5 dl fløte

litt melis

Smelt smør og sjokolade. Ta av platen og tilsett fløte og melis.

Visp egg og sukker til eggedosis. Sikt i det tørre, og bland det vekselsvis med melk og margarin i eggedosisen. Tilsett banan og mandler. Kle en liten langpanne (24*34 cm) med bakepapir og hell røren i.

170 grader nederst i ovnen i ca. 45 minutter. Avkjøl på rist, ha på glasur.

Skrevet

Yihaaa!! Har allerede skrevet ut oppskriften din, Nilma!!

Jeg har også en her - den er knallgod. Jeg bakte den en gang til et bryllup, og jeg forsynte meg da tre ganger av min egen kake og orket ikke engang å smakle på noen av de andre.... :lol:

Har fått den her på KG - husker desverre ikke av hvem:

KONGELIG MOKKAKAKE

200 g malte mandler

200 g melis

2 store egg

½ ts bakepulver

Fyll:

½ l kremfløte

2 ts pulverkaffe

1 ss kokende vann

Pynt:

Ca. 100 g mandelflak

125 g ferdig marsipan

2 ts pulverkaffe

1 ss kokende vann

mokkabønner

noen marsipanroser og blader

Pisk tykk eggedosis av egg og melis. Bland sammen de malte mandlene og bakepulveret og vend dette forsiktig i eggedosisen. Legg bakepapir på stekebrettet og tegn opp tre rundinger, ca 22 cm i diameter. Fordel kakedeigen i disse og stek bunnene ved ca. 200 grader, midt i ovnen, i ca 10 minutter. La kakebunnene ligge helt plant under avkjølingen.

Løs opp pulverkaffe i vannet. Stivpisk kremen , bland inn kaffeoppløsningen og fordel denne kremen mellom lagene, over kaken og på sidene. Ta av litt krem till å pynte med til slutt.

Dryss mandelflakene rundt kanten av kaken. Til toppen knas marsipanen med kaffeekstrakten og kjevle den til en rund leiv som skjæres til så den passer på kaken. Plasser marsipanlokket og pynt til slutt med noen kremtopper og mokkabønner og gjerne noen marsipanroser. Kaken blir best hves den får stå og trekke noen timer før den serveres.

Husk å følge godt med på det som stekes i ovnen . Et par minutter for mye kan ødelegge - blir fort brent. Jeg stekte "bunnene" i tre omganger - en av gangen. det var kun plass til en pr. stekeplate.

Skrevet

Posesjokoladekake kan godt serveres til fest! Det er den beste sjokoladekaka jeg noen gang har smakt!

Skrevet

Idiotsikker-gulrotkake

4 dl fint revne gulrøtter

1 dl olje(soya eller en annen nøytral olje)

4 egg

3 dl sukker 3 1/2 dl hvetemel

2 ts bakepulver eller natron

2 ts malt kanel

1 ts malt ingefær

2 ts vaniljesukker

Begynne med å rive gulrøttene og slå på ovnen.

Pisk eggedosis av egg og sukker.

Sikt i alt det tørre, og vend det inn i eggedosisen med en slikkepott.

Tilslutt blander du i olje og gulrøtter.

Has i smurt form(feks, en liten langpanne) og stekes i 40-50 min på 180 grader

Skrevet

Joda. Har gjort det jeg. En sånn ostekake. Når jeg pyntet den skikkelig trodde alle at jeg hadde sliti med kaka i flere timer. :ler: Den var særs velykket :D

Skrevet

.

Helt enig med deg Nilma, man kan ikke servere posekake til fest! Oppskriften din er forøvrig printet ut for neste bakeseanse!

Skrevet

Helt enig med deg Nilma, man kan ikke servere posekake til fest! Oppskriften din er forøvrig printet ut for neste bakeseanse!

Vel, det får være deres mening. Jeg mener noe annet. Hadde dere kommet hit og fått smakt egenlaget sjokoladekake og posesjokoladekake kan jeg love dere at dere hadde valgt posesjokoladekaken!

Det er ikke alle som kan bake og da kan man mye annet :-)

Skrevet

Takk for hjelp. Jeg bakte en eplekake som ble veldig vellykket. Jeg synes også sånne pose-kaker ikke passer til fest, men veldig greit ellers...

Skrevet
Yihaaa!! Har allerede skrevet ut oppskriften din, Nilma!!

Jeg har også en her - den er knallgod. Jeg bakte den en gang til et bryllup, og jeg forsynte meg da tre ganger av min egen kake og orket ikke engang å smakle på noen av de andre.... :lol:

Har fått den her på KG - husker desverre ikke av hvem:

KONGELIG MOKKAKAKE

200 g malte mandler

200 g melis

2 store egg

½ ts bakepulver

Fyll:

½ l kremfløte

2 ts pulverkaffe

1 ss kokende vann

Pynt:

Ca. 100 g mandelflak

125 g ferdig marsipan

2 ts pulverkaffe

1 ss kokende vann

mokkabønner

noen marsipanroser og blader

Pisk tykk eggedosis av egg og melis. Bland sammen de malte mandlene og bakepulveret og vend dette forsiktig i eggedosisen. Legg bakepapir på stekebrettet og tegn opp tre rundinger, ca 22 cm i diameter. Fordel kakedeigen i disse og stek bunnene ved ca. 200 grader, midt i ovnen, i ca 10 minutter. La kakebunnene ligge helt plant under avkjølingen.

Løs opp pulverkaffe i vannet. Stivpisk kremen , bland inn kaffeoppløsningen og fordel denne kremen mellom lagene, over kaken og på sidene. Ta av litt krem till å pynte med til slutt.

Dryss mandelflakene rundt kanten av kaken. Til toppen knas marsipanen med kaffeekstrakten og kjevle den til en rund leiv som skjæres til så den passer på kaken. Plasser marsipanlokket og pynt til slutt med noen kremtopper og mokkabønner og gjerne noen marsipanroser. Kaken blir best hves den får stå og trekke noen timer før den serveres.

Husk å følge godt med på det som stekes i ovnen . Et par minutter for mye kan ødelegge - blir fort brent. Jeg stekte "bunnene" i tre omganger - en av gangen. det var kun plass til en pr. stekeplate.

Tror det var jeg som ga deg oppskriften. Ihvertfall er det "min" oppskrift du har lagt ut her. :D Hyggelig at du likte kaken :D

Skrevet

Ja, jeg tror nok det var din... Den lpå i en lang kaketråd i vår/sommer.

Den var bare såååååå god!!!! Tusen takk!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...