AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Jeg har gått ned 25 kg og endelig nådd målet mitt Men nå sliter jeg med og holde meg der, dvs jeg fortsetter og gå ned. Så jeg har lagt om litt, men lurer på om jeg spiser for mye nå? Eks: Frokost: 2 knekkebrød med ost og en gulrot Lunsj: Grøt lagd av havregryn, kruskakli, linfrø, cottage cheese, med kanel og rosiner. Middag: Tikka Masala med fullkornsris Kvelds: 1 knekkebrød med ost og litt cottage cheese med mandler rosiner og kanel. Mellommåltid 1: 2 knekkebrød med ost og 1 gulrot Mellommåltid 2: 2 skiver ingers rugbrød med kaviar og ost. Og er kanskje litt mange måltider? Takk for evt svar
-milla j- Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har gått ned mer enn 25 kilo og har klart å holde meg sånn cirka der. Noe av det jeg har gjort, er å fortsette med å følge med inntaket og forsøke å holde forbrenningen i gang ved å alternere inntaket (for eksempel etpar-tre ganger i uken spise 2-300 kalorier under dagsbehovet mens jeg de andre dagene holder meg på vedlikeholdsnivået). Kjenner du dine egne nivåer? F.eks. MBR som er basis-behovet hvis du ligger hele dagen som er en grei indikasjon på et nivå du kan legge deg på for å gå ned i vekt - så lenge du gjør noe om dagen og ikke bare ligger i sengen. Hvis du spiser like lite som du gjorde når du var på diett og kroppen din har justert ned forbruket vil du ikke klare å holde deg på vekten hvis du ikke øker aktivitet/forbruk for å få opp forbrenningen Håper det var litt hjelp i alle fall. Jeg har hatt stor hjelp i å bruke mylog.no f.eks. for å holde styr på inntaket. Sjekker en gang eller to i uken hvor mye jeg spiser hvis jeg merker at vekten går opp. Anbefales - og er helt gratis
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Du spiser for lite og hvis du ikke har lyst på mat, kan du øke med å lage en salat med rømmedressing til middagen, bruke smør på knekkebrødet, litt usaltet nøtter. Øk det som er sunt uten å overdrive. En sjokoladebit til kaffen eller en kjeks eller en bolle /vaffel med brunost eller syltetøy er jo kjempegodt. Is til dessert, gjerne med frukt. Har du spiseforstyrrelse, dvs jeg kjenner jo ikke deg, men jeg sliter også med å balansere kostholdet, det er blitt litt enten eller... Med få grep kan man komme langt uten å overspise.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Du spiser for lite og hvis du ikke har lyst på mat, kan du øke med å lage en salat med rømmedressing til middagen, bruke smør på knekkebrødet, litt usaltet nøtter. Øk det som er sunt uten å overdrive. En sjokoladebit til kaffen eller en kjeks eller en bolle /vaffel med brunost eller syltetøy er jo kjempegodt. Is til dessert, gjerne med frukt. Har du spiseforstyrrelse, dvs jeg kjenner jo ikke deg, men jeg sliter også med å balansere kostholdet, det er blitt litt enten eller... Med få grep kan man komme langt uten å overspise. Synes du jeg spiser for lite? Var redd det var for mye jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå