Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av samlivsbrudd må jeg kjøpe ny bilstol til treåringen min. Han er akkurat 15 kilo. Han sitter fremovervendt på grunn av ekstrem kvalme og spying selv på korte turer. Setet han har nå (i farens bil) er et Acta Graco, og jeg kunne godt kjøpt nøyaktig samme setet nå, men det går kun til 18 kilo. Dermed synes jeg det er litt surt å legge såpass mye penger i et sete som jeg snart må bytte uansett...?

Jeg har prøvd å lese litt, men jeg synes det er vanskelig. Mange anbefaler beltestol fra 15 kilo, hvordan er de? Har noen av dere byttet stol på et barn på 15 kilo? Jeg er skeptisk til at stolene går fra 15-25 kilo, jeg føler liksom at han er helt i nedre sjikt her da...

Hvis det ikke er anbefalt å bruke beltestol på en treåring legger jeg selvsagt penger i en barnestol som går til 18 kilo, så får jeg heller bytte igjen når han må ha ny stol. Sikkerheten kommer først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke min gutt så stor ennå, så jeg er kanskje ikke kvalifisert til å svare, men hva med de setene som går fra 9-25 kg, og som kan brukes begge veier?

Vi har feks Britax multitech, og er veldig fornøyd med det, men gutten vår sitter fremdeles bakovervendt, så jeg vet ikke hvordan det er når det snus.

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for et Britax Two-way, og brukt det som beltestol.

Da har du et sete du evt. kan bruke bakovervendt på neste barn. (Om du skulle finne på å få ett til innen 5 år. Selv om du ikke planlegger det nå.)

Alternativt går du rett på beltestolen. Det er OK så lenge barnet er 15kg eller mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...