Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det går dessverre ikke, men det er jo bare å helle melka over :) Hvis du f.eks skal fryse melka så er avent-begrene veldig greie - de kan du selvsagt skru rett på pumpa.

Ja det er sikkert ikke så vanskelig. :) Tror søskenbarnet mitt skulle sende noen av disse begrene også. Får en elektrisk avant-pumpe med flasker, fryseposer, melkeoppsamler pluss noen ubrukte ammeskjold, for bare 700. Altså jeg betaler henne 700 for pumpen, alt det andre legger hun ved gratis. =)

Åh, jeg er så misunnelig på deg og det du skal igjennom nå! Også gleder jeg meg skikkelig til å få vite hvordan fødselsopplevelsen til en som gleder seg til den på samme måte som jeg gjorde er! :)

Og apropo fødsel; har du utnevnt noen sladris?

Det skjønner jeg godt! :nigo: Hehe..Vil tro det føles litt vemodig å sitte der med den fire måneder gamle babyen sin, og tenke på hvor liten han var. Men det må være herlig å ha han på utsiden da! Er lei av at min er på innsiden :fnise:

Nei jeg har i grunn ikke det! Du kan være det du, hvis du tror du har tid? Det er jo ikke krise om det ikke blir oppdatert med EN gang, da :fnise: Du har jo allerede nummeret mitt, så :jepp:

Takk for linken :D De såg jo greie ut de da. :jepp:

Ja, synes jeg også!

_________--

Hallo!

Har ikke helt hatt skriveånden over meg siste dagene, hverken her inne eller i deres andres dagbøker. Får kommer sterkere tilbake :)

Har i grunn ikke hatt en så veldig innholdsrik helg. Slappet av, spist veeeldig mye usunt (huff, må ta det av neste helgs kvote :ler: )

Vært mye alene hjemme da, pga. kjæreste har vært på byen på fredag, og gamlekveld lørdag, så det kan jo være derfor jeg har spist så mye snop. :sjenert:

På onsdag skal vi på fødselsforberedende kurs! :hoppe: Gleder meg.

Såå lurer jeg på en ting: Opplever dere at det er vondt i livmoren å sitte oppreist for lenge. Da tenker jeg ikke med ryggen godt bakover, men at man sitter sånn at det blir en del press på livmoren. Får sting/blir øm/vond i livmoren i området over blæra. Kanskje magen har sunket litt også :klo: Skal ta bilde i morgen for å sammenligne magen for en uke siden. Lurer på om den er litt lavere nå enn før.

Edit: GAMEkveld!! Ikke gamlekveld :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! :nigo: Hehe..Vil tro det føles litt vemodig å sitte der med den fire måneder gamle babyen sin, og tenke på hvor liten han var. Men det må være herlig å ha han på utsiden da! Er lei av at min er på innsiden :fnise:

Nei jeg har i grunn ikke det! Du kan være det du, hvis du tror du har tid? Det er jo ikke krise om det ikke blir oppdatert med EN gang, da :fnise: Du har jo allerede nummeret mitt, så :jepp:

Jaa, himmel, jeg er allerede babysjuk igjen! :ler:

Men den tida han er inne i nå er så fantastisk. ALT det her er fantastisk, alt fra første gang man ser dem, til første smilet, første latter, første gang de gliser og spreller når de kjenner deg igjen når du skal ta dem opp om morran (og så hver gang man ser dem, hvert smil, hver latter, hver gang dem spreller og gliser når man bøyer seg ned for å ta dem opp om morran. ;) ) ... :rodmer:

Du har så mye å glede deg til, frøken! :hjerte:

Jeg sladrer gjerne, jeg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utrolig vondt i ribbeina når jeg sitter for lenge oppreist, så jeg må sitte med ryggen godt lent bakover. Tror ikke jeg får vondt i livmora :klo: Men jeg får ofte veldig smerter i blæra. Sånn trykk på den liksom, slik at det føles ut som at jeg må tisse på meg.

Fødselsforberedende kurs blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kun vondt i ribbeina, jeg. Og i blant sliter jeg med å puste når jeg sitter fordi jeg kjenner beina til lillegutt GODT oppi ribbeina mine - spesielt når jeg sitter fremover. Ellers pleier jeg å få stikninger i magen (overalt), i ryggen, i lårene(dette er mer som strålinger) og i hønsemor :( Men dette får jeg uansett om jeg ligger, sitter eller står oppreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, himmel, jeg er allerede babysjuk igjen! :ler:

Men den tida han er inne i nå er så fantastisk. ALT det her er fantastisk, alt fra første gang man ser dem, til første smilet, første latter, første gang de gliser og spreller når de kjenner deg igjen når du skal ta dem opp om morran (og så hver gang man ser dem, hvert smil, hver latter, hver gang dem spreller og gliser når man bøyer seg ned for å ta dem opp om morran. ;) ) ... :rodmer:

Du har så mye å glede deg til, frøken! :hjerte:

Jeg sladrer gjerne, jeg! :nigo:

Å, som jeg gleder meg! :rodmer:

Da er du sladris! :nigo:

Jeg får utrolig vondt i ribbeina når jeg sitter for lenge oppreist, så jeg må sitte med ryggen godt lent bakover. Tror ikke jeg får vondt i livmora :klo: Men jeg får ofte veldig smerter i blæra. Sånn trykk på den liksom, slik at det føles ut som at jeg må tisse på meg.

Fødselsforberedende kurs blir bra :)

Jeg fikk veldig vondt i de før, men er nesten som om trykket har blitt lettet på? Har magen din sunket? Lurer på om min har det, at det er derfor jeg får det ubehagelig der nede.

Jeg får kun vondt i ribbeina, jeg. Og i blant sliter jeg med å puste når jeg sitter fordi jeg kjenner beina til lillegutt GODT oppi ribbeina mine - spesielt når jeg sitter fremover. Ellers pleier jeg å få stikninger i magen (overalt), i ryggen, i lårene(dette er mer som strålinger) og i hønsemor :( Men dette får jeg uansett om jeg ligger, sitter eller står oppreist.

Fikk også vondt med dem, og slet med å puste, men det var værre for en uke siden enn det er nå. Sliter mer med ømhet/vondter der nede nå..

__

Jeg lager muffins :sjenert::(:fnise: Får dårlig samvittighet før jeg i det hele tatt har spist. Men skal fryse ned de fleste, da. Ser med grøss og gru hvor tungt disse ekstra kiloene som jeg får pga. sukkersuget mitt, skal bli å få bort. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om magen min har sunket? Den har vært veldig lav hele svangerskapet da, så skjønner liksom ikke hvordan den kan synke noe særlig mer :fnise: Men jeg fikk vite i dag at hodet er festet. Har det noe med synking å gjøre?

Mmm :hjerte: Muffins <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om magen min har sunket? Den har vært veldig lav hele svangerskapet da, så skjønner liksom ikke hvordan den kan synke noe særlig mer :fnise: Men jeg fikk vite i dag at hodet er festet. Har det noe med synking å gjøre?

Mmm :hjerte: Muffins <3

Hmm..Si det? Tror i alle fall det har å gjøre med om babyen ligger godt nede i bekkenet..Men er ikke sikker på om det må være festet først?

Ah, ja..De ble gode :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig ubehagelig å sitte oppreist. Klarer ikke helt å forklare på hvilken måte, men det er vertfall kul umulig :fnise: Må ligge godt bakover, sånn at jeg avlaster både mage og rygg. Veldig slitsomt når jeg er på jobb hvor man ikke kan "brette seg så ut" :fnise:

Fant du ut om magen var lavere? Jeg har ikke studert på bilder, men tror jammen meg jeg skal prøve på det. Min er vertfall veldig lav føler jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffins :sikle: Lurer selv på om magen min har sunket, men det er jammen meg ikke godt å vite :klo: Hodet er i hvert fall festet, men jeg aner ikke. Får spørre jordmor neste gang jeg er hos henne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig ubehagelig å sitte oppreist. Klarer ikke helt å forklare på hvilken måte, men det er vertfall kul umulig :fnise: Må ligge godt bakover, sånn at jeg avlaster både mage og rygg. Veldig slitsomt når jeg er på jobb hvor man ikke kan "brette seg så ut" :fnise:

Fant du ut om magen var lavere? Jeg har ikke studert på bilder, men tror jammen meg jeg skal prøve på det. Min er vertfall veldig lav føler jeg...

Jeg sitter helst bakover med rggen jeg også! :jepp: Går greit en liten stund å sitte vanlig, men blir "øm" nederst på magen ganske fort, egentlig.

Jammen ikke sikker på hva jeg fant ut. Den føles lavere, men vises ikke så godt, i så fall.

Muffins :sikle: Lurer selv på om magen min har sunket, men det er jammen meg ikke godt å vite :klo: Hodet er i hvert fall festet, men jeg aner ikke. Får spørre jordmor neste gang jeg er hos henne :fnise:

Ah, ja de var så gode :rodmer: Men føler meg tjukk og fæl akkurat nå.. :sjenert:

Lurer på om hodet til min lille er festet..Er vel kanskje litt tidlig for min del enda.

____

34 uker! :hoppe: Bare fire dager til høygravid. Det er jammen ikke værst.

I dag tenkte jeg å vaske babyklærne. Hadde egentlig tenkt å vente en stund med det, men tenker det er like greit å få det på plass i kommoden, i stedet for at dem skal ligge slengt i en pose på gjesterommet. :jepp: Hengte opp gardiner og et bilde på rommet i går, ble så fint! Eneste som gjenstår nå er å få ut baderomsinnredningen som er stuet inn på rommet fram til den skal inn på badet, og å få inn sovesoaen vi skal ha der inne, så er det HELT klart!

Fødselskurs klokken 14:00! Ser fram til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og det var vanskelig å se det på bilde.. :sjenert: men ser det når jeg ser i speilet :fnise: kan jo være at det bare er jeg som ser det fordi jeg ønsker det :fnise: men tviler. Merker det godt når jeg skal utføre diverse ting, den er mer i veien :)

Kooooselig med klesvask :rodmer: like greit å få det i kommodene ja, det syns jeg vertfall :) Ligger jo ikke å støver ned oppi der liksom..

Kos deg med vaskinga :klemmer: er den søteste klesvasken jeg har hatt på klessnora i hele mitt liv vertfall :rodmer:

Må jo :hoppe: for 34 uker og :hoppe: 6 uker igjen bare :hoppe:

Endret av benni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 34 uker!! :strix::hoppe: :hoppe: 6 uker igjen til termin :strix:

Hvordan gikk det på fødselskurset?

Her holder jeg på å vaske maskiner med klær. Synes jeg var flink som har ventet såpass lenge, ja! :jepp: Blir nok sikkert ikke ferdig før til over helgen. Har vasket tre maskiner i dag så nå er det ikke mer plass og jeg har enda til gode å sette sammen sengen. Men det må forloveden gjøre fordi jeg ikke klarer å bøye meg. Så jeg er glad jeg begynte nå og ikke ventet til uke 37, for da hadde jeg ikke blitt ferdig før i uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og det var vanskelig å se det på bilde.. :sjenert: men ser det når jeg ser i speilet :fnse: kan jo være at det bare er jeg som ser det fordi jeg ønsker det :fnise: men tviler. Merker det godt når jeg skal utføre diverse ting, den er mer i veien :

Kooooselig med klesvask :rodmer: like greit å få det i kommodene ja, det syns jeg vertfall : Ligger jo ikke å støver ned oppi der liksom..

Kos deg med vaskinga :klemmer: er den søteste klesvasken jeg har hatt på klessnora i hele mitt liv vertfall :rodmer

Må jo :hope: for 34 uker og :hppe: 6 uker igjen bare :hope:

Ja. Var ikke det at jeg ikke hadde klart å vente, for jeg har jo allerede kikket på klærne og sånt, så. :) Men det er rett og slett greit å få ting unna veien, i stedet for å ligge i en haug på gjesterommet :jepp:

:strx: 34 uker :stix

:hoppe:

:strix 34 uker :strix

Hvordan var fødselskurset? : Håper på bilde av barnerommet :rodmer

Fødselskurset var vel og bra det, men kan ikke si jeg lærte noe nytt. Likevell så var det bare det at vi faktisk var på et fødselsforberedende kurs som var litt stas! Kjæresten lærte en del da, fikk han til å innse at fødselen og slikt er litt mer omfattende enn rett inn på sykehuset, og så rett ut igjen :fnise: Han fikk en liten aha-opplevelse :jepp:

Men det er ikke noe jeg hadde giddet å betale for. Da skulle jeg heller dratt på sånn lamas-kurs, eller hvordan det uttales/skrives. Sånn puste-teknikk-kurs. Det ville jeg nok fått mye mer ut av. :)

Bilde av barnerom kan jeg legge ut når sengen er redd opp. Har vasket dynen og madrasstrekket i dag, også blir lakenet og dynetrekket vasket sammen med farget tøy i morgen. Så mulig det komemr bilde på fredag! :hoppe: Men må bare "advare" om at det er ikke helt hundre%. Baderomsinnredningen står i esker på barnerommet, så der blir det stående til det skal inn på badet, og sovesofaen får jeg nok ikke renset før til helga eller noe sånt, så den er nok litt flekkete. Menn i store trekk så er rommet klart. :rodmer:

:hoppe for 34 uker!! :stix: :hppe: :hppe: 6 uker igjen til termin :stri

Hvordan gikk det på fødselskurset?

Her holder jeg på å vaske maskiner med klær. Synes jeg var flink som har ventet såpass lenge, ja! :jepp: Blir nok sikkert ikke ferdig før til over helgen. Har vasket tre maskiner i dag så nå er det ikke mer plass og jeg har enda til gode å sette sammen sengen. Men det må forloveden gjøre fordi jeg ikke klarer å bøye meg. Så jeg er glad jeg begynte nå og ikke ventet til uke 37, for da hadde jeg ikke blitt ferdig før i uke 38.

Ja tenk at det bare er seks uker igjen til termin! :hakeslepp: Må innrømme at det føles mye lengre da, men..

Fødselskurset gikk bare fint! Men var litt tungt å sitte på den stolen så lenge.

Oi..Hvor mange klær har du egentlig til gutten din? :gjeiper: Her vasker jeg en maskin med hvitt, en med farget og en med sengetøy, dyner og slikt. Og Selv det er mer klær enn hva vi kommer til å kunne bruke før det blir for smått. :) Jeg har vasket to maskiner i dag, så i morgen gjenstår bare den med farget tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 34 uker :hoppe:

Tenkte jeg skulle vaske babyklær denne uken jeg også. Vil ikke vente lenger :fnise:

Jeg har det slik som HenLu der jeg sliter med å sitte rett opp og ned fordi gutten ligger så langt oppi ribbeina så jeg sliter med å puste. Får de stikningene ved blæren når jeg reiser meg og når jeg går jeg. Er ikke alltid, men ofte. Også kynnere selvfølgelig :sukk:

Er greit med fødselsforberedende kurs ja :) Likte ihvertfall at vi fikk omvisning på føden så jeg vet litt mer hva jeg går til. Vi har en spennende tid i vente :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 34 uker :hoppe:

Tenkte jeg skulle vaske babyklær denne uken jeg også. Vil ikke vente lenger :fnise:

Jeg har det slik som HenLu der jeg sliter med å sitte rett opp og ned fordi gutten ligger så langt oppi ribbeina så jeg sliter med å puste. Får de stikningene ved blæren når jeg reiser meg og når jeg går jeg. Er ikke alltid, men ofte. Også kynnere selvfølgelig :sukk:

Er greit med fødselsforberedende kurs ja :) Likte ihvertfall at vi fikk omvisning på føden så jeg vet litt mer hva jeg går til. Vi har en spennende tid i vente :jepp:

Kan få litt problemer med pusten jeg også, for han ligger godt under ribbeina. Får mange vonde spark i høyre ribbein, for å si det sånn. Men som sagt så er det nederst på magen det har vært værst i det siste. Er liksom ikke plass til å sitte oppreist lenger.. :sjenert:

__

JEG VIL FØDEEE! Egentlig ikke da, for det er jo enda tre uker til han er "klar", men jeg føler meg så klar, og blir så irritert over at det er seks uker igjen.. :sjenert. Men jeg vet jo at seks uker går fort, da. Var jo nettopp nesten helg, så..

Vært på kontroll i dag. Blodtrykket er fint igjen, men..Jeg har lagt på meg 2,5 kg på en og en halv uke!!!! Og jeg har IKKE ødem! :( Hvordan er det fysisk mulig??? :(:sukk:

Da er jeg oppe i ca. 17 kg vektoppgang. Klarer nok ikke å holde meg under 20 kg :sukk: 85,5 kg..Jippi..

Nå er alt av babyklær pluss trekk og sånt vasket. I morgen skal jeg re opp sprinkelsengen. Det er jo lenge til han skal ligge der, men det er mest for at det skal se fint ut at jeg vil legge på sengetøy med en gang. Så skifter jeg til nytt når han skal sove der om noen måneder. :) Også skal jeg sortere og brette babyklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har villet føde leeeeenge jeg også, så vet hvordan du har det :klemmer: Er jo derfor jeg gledet meg så sykt til å runde 37 uker. Men det går fort! Hang in there!

Den vekta, den vekta. Jeg er nok ikke rette person til å kommentere det. Så.. Det får gå som det går, også får vi krysse fingrene for at amming osv gjør susen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig innom og får oppdatert meg hos jentene mine:)

Kiloer ja.. Lurer litt på det samme gitt.. Skal på kontroll på tirsdag og gleder meg ikke til veiingen:( Menmen..

Men så herlig med nesten ferdig barnerom!! Effektiv redebygging også er det jo så koselig å vaske bittesmå klær<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...