Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hei :goodbye:

Jeg kjøpte brystpumpe på ebay.co.uk jeg. Med frakt ble det £92 (814kr), men måtte betale toll i tillegg da. Husker ikke hvor mye det var (var det 2-300kr trp? :vetikke: ), men fant ut at det lønte seg totalt sett.

Det var en Medela Swing, elektrisk pumpe. I Norge koster den omtrent 1400kr tror jeg.

Jeg leste en del om ulike pumper og kom frem til at mange virket fornøyd med den. Men det er alltid ulike meninger der ute... Vi er jo alle forskjellig. Selv har jo ingen erfaring enn så lenge. Blir spennende å se om jeg blir fornøyd og ikke minst hvor mye den blir brukt.

Ha en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mye vann i kroppen? Jeg vet faktisk ikke hvor bred jeg er på det bredeste for det har jeg ikke målt :fnise: Men jordmor sa i dag at jeg hadde stor og fin mage. Men det er jo kjekt :fnise: Har lyst å være gravid for alltid jeg. Først NÅ elsker jeg å være gravid :)

Nei tror ikke jeg har så mye..Merker ringen kanskje sitter litt strammere enn før, men det er ikke mye i så fall. :) Jo også får jeg mye lettere liggemerker fra lakenet og dyna om natten, da. Så litt har jeg vel.

Hehe..Jeg begynner å bli litt lei :fnise: Ikke at jeg har store plager eller noe sånt, jeg er bare lei av å være stor og rund. Savner den flate magen min, og er klar for at lillegutt skal komme nå. Dvs..Er jo eeegentlig ikke klar, i og med at det fortsatt gjenstår en del utstyr, men mentalt klar er jeg :fnsie:

Tror forresten jeg skal prøve å skrive opp hva jeg har og ikke har, så fyller jeg heller bare på når jeg har vært hos pappa seinere i dag :nigo:

Har:

* Masse klær i størelse 50 og 56, en hel del klær i størelse 62 og eller litt klær i større størelser

* hengevugge til å ha inne hos oss, sprinkelseng til hans rom og dag-kurv med himmel til å ha i stuen

* vogn

* bæresjal

* vogn

* voksipose

* dyne

* et par sengeklær, men vet ikke om målene er riktig

* et fint, hvitt teppe

Trenger:

* vaskekluter

* bleier

* ammebh og ammeutstyr, brystpumpe

* stellematte

* stelleveske (har funnet den jeg skal kjøpe, koster bare 450 kr)

* purelan, zink-salve og andre kremer man trenger til den lille

* badebalje

* bilstol (leies samme dagen vi skal hjem fra sykehuset)

* babycall

* smokker og flasker

* vurderer å kjøpe vippestol og en sånn lekematte som jeg har sett på finn.no

Hmm..Kommer ikke på noe mer, jeg. Har jeg glemt noe? :klo:

Uansett..Føler selv jeg har kommet ganske langt på vei, og bortsett fra babycall og brystpumpe så er det stort sett bare billige småting som gjenstår. De dyre tingene er unnagjort. :)

Edit: Hei Ripsy! :) Hehe, jeg forstår meg ikke på Ebay, og blir rett og slett stresset ved tnaken på å sette meg inn i det :sjenert: Men det er sikkert en bra pumpe, er den dobbel, eller?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måå bare slå et slag for vippestol, altså! Nesten så jeg hadde valgt den foran vogna om jeg bare fikk beholde én av de. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har husket det meste :jepp:

Hehe, kisskissbangbang, det var godt å høre for jeg har investert i en vippestol :fnise: Tenker at det er greit dersom man skal dusje på dagtid, rydde/vaske hus eller gjøre andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måå bare slå et slag for vippestol, altså! Nesten så jeg hadde valgt den foran vogna om jeg bare fikk beholde én av de. :ler:

Ja tror nok jeg skal gå for den! Det er en til 600 kr. på finn.no nå. Er det mye for en brukt vippestol?

Tror du har husket det meste :jepp:

Hehe, kisskissbangbang, det var godt å høre for jeg har investert i en vippestol :fnise: Tenker at det er greit dersom man skal dusje på dagtid, rydde/vaske hus eller gjøre andre ting.

Sikkert veldig praktisk. Også er babybjørn veldig bra for den vipper så lett. Et vennepar har en type hvor babyen ikke klarer å vippe selv like lett..

Syns også vippestolen var smart:) Men så lo min pjokk så snart han kom i stolen og den rørte på seg da...:)

Hihi, så søtt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gav 500kr for min brukte BabyBjørn vippestol på finn.no. Den ser veldig fin ut, og hun som solgte den hadde til og med tatt vare på esken den ble kjøpt i.

Jeg ser noen selges med rangle på, de er kanskje verdt 600kr, min hadde ikke en sånn rangle.

Men, det er lov å prute på finn :) Du har jo ikke dårlig tid, så hvis du ikke får den kommer det sikkert flere til salgs etter hvert.

(Vet ikke om du så innlegget mitt øverst ang. brystpumpe, tror vi postet samtidig, men har iallfall tipset om hvor jeg kjøpte min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 500kr for min brukte BabyBjørn vippestol på finn.no. Den ser veldig fin ut, og hun som solgte den hadde til og med tatt vare på esken den ble kjøpt i.

Jeg ser noen selges med rangle på, de er kanskje verdt 600kr, min hadde ikke en sånn rangle.

Men, det er lov å prute på finn :) Du har jo ikke dårlig tid, så hvis du ikke får den kommer det sikkert flere til salgs etter hvert.

(Vet ikke om du så innlegget mitt øverst ang. brystpumpe, tror vi postet samtidig, men har iallfall tipset om hvor jeg kjøpte min)

Nei det er sant, har det ikke travelt. Den kan vel ikke brukes helt i starten uansett, så. :)

Hehe, ja jeg så det. Men jeg er skammelig dårlig på sånt, blir stresset av tanken på å sette meg inn i dette med ebay.. :sjenert:

Teri! Du er nå hele 32 uker på veg(!!!) :hoppe: :hoppe: :hoppe: 8 uker igjen til termin :nigo:

:hoppe: Stemmer det! Det er jammen ikke lenge. Gleder meg til å nå uke 34+4, da. Blir fint å nå status "høygravid" :jepp:

___

Hallosan!

Skjer lite om dagen, annet enn at vi har fått kommode, skap, stellebord og masse vaskekluter, noen håndklær og et helseteppe hos svigers! :jepp: Så nå mangler jeg ikke så veldig mye!

Dette gjenstår:

* bleier

* ammebh og ammeutstyr, brystpumpe

* stelleveske (har funnet den jeg skal kjøpe, koster bare 450 kr)

* purelan, zink-salve og andre kremer man trenger til den lille

* badebalje

* bilstol (leies samme dagen vi skal hjem fra sykehuset)

* babycall

* smokker og flasker

* vurderer å kjøpe vippestol og en sånn lekematte som jeg har sett på finn.no

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stelleveske skal du kjøpe?

Jeg ble nemlig litt lei meg i går, for jeg fikk vogna og trodde jeg hadde bestilt stelleveske derfra også, men det har jeg visst ikke :( Så nå er jeg på jakt etter en annen stelleveske fra Norge. Likte prisen på den du skal kjøpe, det er jo så dyrt for mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips: på biltema har de billig badebalje (og badesete dersom dere vil ha det). :jepp: Den er identisk med den de selger på barnas hus (bare uten bamser), og den koster en brøkdel av prisen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 32 uker! Himmel! Tiden går fort altså!

En ting som kan være smart er å sjekke rundt omkring for billige løsninger. Vi skulle kjøpe en for €12, og vi fikk tips om at noe var på salg et sted, dro dit og fant ut at badebalja var dyrere der enn på det stedet vi så først. Så fant vi en badebalje til €10, noe som gjorde at vi sparte litt. Aldri se deg blind på et sted, undersøk (om du har budsjett). :sjenert:

Ikke stort igjen for din del! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg kjøpte badebalje på Europris :) kommer ikke på eksakt pris, men tror det var 70-80 kr. Den var stooor, så barnet kan bruke den lenge og det er god plass til leker når barnet blir større og vil sitte og plaske og leke seg ;) (vi har ikke badekar). Også var det propp i bunnen som jeg syntes var veldig kjekt med tanke på å slippe ut vannet igjen :jepp: (er jo bare å sette balja med proppen rett over dusj-sluket og la den renne tom da! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stelleveske skal du kjøpe?

Jeg ble nemlig litt lei meg i går, for jeg fikk vogna og trodde jeg hadde bestilt stelleveske derfra også, men det har jeg visst ikke ( Så nå er jeg på jakt etter en annen stelleveske fra Norge. Likte prisen på den du skal kjøpe, det er jo så dyrt for mange av de.

Godt spørsmål, hehe. Jeg husker ikke hva den het, men kan si ifra når jeg har kjøpt den. Synes faktisk den var kjekkere enn den "vanlige" til Emmaljunga. Denne hadde flere lommer, et plastmappe for å legge våte ting i/bleier, og den var helt svart og vanlig, ikke noe dilldall på. De har den på Tøffeliten. Vet ikke om det er en kjede, eller om det kun er her i Bodø de har den, men..

Et tips: på biltema har de billig badebalje (og badesete dersom dere vil ha det). :jepp: Den er identisk med den de selger på barnas hus (bare uten bamser), og den koster en brøkdel av prisen. :nigo

Aha! Det skal jeg huske på, men nå får vi låne badebalje av et vennepar av oss, så da er den saken unnagjort! :jepp:

Det er ikke så mye som mangler nå, nei :jepp

Nei vi nærmer oss sakte, men sikker mål! :jepp:

:hoppe: for 32 uker! Himmel! Tiden går fort altså!

En ting som kan være smart er å sjekke rundt omkring for billige løsninger. Vi skulle kjøpe en for €12, og vi fikk tips om at noe var på salg et sted, dro dit og fant ut at badebalja var dyrere der enn på det stedet vi så først. Så fant vi en badebalje til €10, noe som gjorde at vi sparte litt. Aldri se deg blind på et sted, undersøk (om du har budsjett). :sjenert:

Ikke stort igjen for din del! :strix:

Ja vi sjekker litt her og der. I alle fall når jeg skal bestemme meg for kjøp av både brystpumpe og babycall. Det er jo de to tingene som gjenstår som er litt dyre.

:strix: hoppe: For 32 uker :hoppe :strix

:hoppe:

:hoppe: for 32 uker :strix

:strix:

:hoppe 32 uker :hoppe

Kjøpte badebalje på Ikea til 79; jeg :) Veldig fin pris!

Det var veldig billig! Her har vi ikke Ikea da, men har sett en veldig fin en til 140 kr på småtroll. Men som sagt så får vi låne, så. :)

Jeg kjøpte badebalje på Europris ) kommer ikke på eksakt pris, men tror det var 70-80 kr. Den var stooor, så barnet kan bruke den lenge og det er god plass til leker når barnet blir større og vil sitte og plaske og leke seg ) (vi har ikke badekar). Også var det propp i bunnen som jeg syntes var veldig kjekt med tanke på å slippe ut vannet igjen :jepp: (er jo bare å sette balja med proppen rett over dusj-sluket og la den renne tom da! :

Det var jo billig, ja! Her har vi planer om å kjøpe badekar til badet, så når han kan sitte selv og sånt, så kan han jo sitte oppi der. Bare vi har sklimatte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på svømmetrening sammen med ei som har en liten gutt på tre og en halv måned. Vår lille kar og denne gutten kommer til å vokse opp ganske tett sammen, fordi at pappaene deres er bestevenner, og vi mødre kommer godt overens også. :jepp:

Det var koselig, i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere kjenner flere med barn på samme alder :jepp: jeg kjenner ikke så mange som har/venter barn, så her blir jeg liksom litt alene føler jeg. Vet om flere som nettopp har fått barn, men det er liksom ikke noen jeg har så mye kontakt med, så jeg synes du er veldig heldig i allefall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...