Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

:danse: for 31 uker!

Du er utrolig flink til å pusse opp, spesielt så langt uti svangerskapet. Dog, vi finner alltids energi til å fikse småting her og der. :fnise:

Håper formen er fin!

:hoppe: 31 uker :hoppe:

:strix: 31 uker :strix:

:hoppe: for 31 uker og 9 uker til termin :strix:

:danse: for 31 uker, og 1sifret tall igjen på ukene :D *misunelig*

Flink du er å pusse opp babyrommet, blir sikkert kjempe fint :D

Hipp hurra for 31 uker :strix::danse:

Håper oppussing og alt går bra :)

God helg :klemmer:

Er barnerommet ferdig oppusset?

Håper du får en fin helg og tar deg tid til å slappe av litt også. Kan tenke meg det klør i fingrene for å komme i gang med innredningen nå :)

:klemmer:

Svarer dere samtidig!

Koselig med hopping for 31 uker. Og må si jeg føler meg veldig flink med oppussingen. :)

Jeg er neeesten ferdig med rommet. Har bare å sette opp taklister og male ledningen slik at den går i et med veggen. :) Maling av vindu- og dørkarm skal mamma ta siden jeg ikke kan male med oljemaling. Deilig å være nesten ferdig. Så snart kan jeg begynne å hente ting og slikt. :)

Fikk melding om at vogna er sendt fra Sverige nå, så neste uke skal vi endelig hente vognen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny dag, nye muligheter! I dag får jeg gjort det lille timesarbeidet som gjenstår før barnerommet er feridg!! :hoppe: Eller..Vinduskarmen og dørkarmen gjenstår, men det kan ikke jeg ta, det må mamma ta. Så i alle fall så er det JEG skal gjøre ferdig i løpet av dagen! :)

I morgen skal jeg til pappa for å kikke på babyutstyr, så da får jeg nok litt bedre oversikt over hva vi har og hva vi trenger.

:hoppe:

Starte dagen med å gå tur med hunden i høstværet. Godt var det. Nå er det straks byen for å gjøre litt erneder! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, prøvde å snoke i gamle poster her, men usikker på vognen dere har valgt - ble det city crossen fra Emmaljunga? Ser at det var en favoritt lenge iallfall...

Vurderer den selv også - synes den ser fin ut, og virker nett og fin :jepp:

Spennende at dere snart har vogna i hus - nesten så dere må prøvekjøre litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir koselig å få hentet vognen og fått den i hus :rodmer: Og så deilig at barnerommet straks er ferdig. Nå har du virkelig vært flink og stått på :)

Ha en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å få på barnerommet på plass :) Ha en fin helg, Teri :)

Ja det blir kjempedeilig! Takk, du også! :klemmer:

Hmm, prøvde å snoke i gamle poster her, men usikker på vognen dere har valgt - ble det city crossen fra Emmaljunga? Ser at det var en favoritt lenge iallfall...

Vurderer den selv også - synes den ser fin ut, og virker nett og fin :jepp:

Spennende at dere snart har vogna i hus - nesten så dere må prøvekjøre litt :fnise:

Det ble City Crossen ja, med City bag! :jepp: Tror vi blir fornøyd med den, altså. Ja ikke sant. Blir sikkert å gå en liten trilletur med tom vogn når vi får den, bare for å prøve den litt ut :jepp:

Blir koselig å få hentet vognen og fått den i hus :rodmer: Og så deilig at barnerommet straks er ferdig. Nå har du virkelig vært flink og stått på :)

Ha en fin lørdag :klemmer:

Jaa det tror jeg :rodmer: Tror det vil føles veldig mye mer virkelig når vi står der og ser vogna i huset. :)

I dag har vi forresten fått masse kjempefit til lillegutt! Trenger overhode ikke flere bodyer, trenger ikke mer yttertøy og tror faktisk at vi har nok av vanlige inneklær også. Så da har vi klær til han de første par-tre månedene! :jepp: Deilig.

Gleder meg til å kle på lillegutt alle disse fine klærne :rodmer:

Jeg tror forresten jeg har bestemt meg for å kjøpe elektrisk brystpumpe i stedet for manuell. Virker mye mer praktisk, rett og slett. Får bare være at det blir et par ekstra hundrelapper. Så framt ammingen går bra, så vil jeg pumpe regelmessig sånn at han kan drikke av flaske også. Rett og slett for at pappaen skal kunne gi litt mat også, og for at jeg ønsker å kunne komme meg ut en liten tur nå og da uten at det er krise.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg også til å få kle på lillegutt alle de fine klærne hans :rodmer: åååh :D

Jeg og styrer med det brystpumpegreiene.. Men lurer litt på om jeg skal kjøpe det ETTER fødselen, eller om jeg skal kjøpe det nå med en gang.. Og så skal jeg ha en elektrisk, tror jeg. Har du sett ut en spesiell du ønsker eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å få så mye fine klær til babyteri :rodmer: kjekt at dere har så mye da. Vi har ikke så mye klær faktisk. I 50 og 56 har vi kanskje 7 bodyer, bare? Men regner jo med å få litt gaver etter fødselen da. Får vi ikke det, så er det ikke noe kjempe krise heller, for veien til byen er kort.

Det blir utrolig kos å kle på de små alle de søte klærne :hjerte:

Brystpumpe ja.. Skal, skal ikke? Klarer ikke helt bestemme meg, men venter ihvertfall å ser ann behov og slikt etter fødsel. Har hørt at man får prøve de forskjellige på barsel, så da finner man jo ut hvilken man liker best. De elektriske er ganske dyre, men de er sikkert best også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten jeg har bestemt meg for å kjøpe elektrisk brystpumpe i stedet for manuell. Virker mye mer praktisk, rett og slett. Får bare være at det blir et par ekstra hundrelapper. Så framt ammingen går bra, så vil jeg pumpe regelmessig sånn at han kan drikke av flaske også. Rett og slett for at pappaen skal kunne gi litt mat også, og for at jeg ønsker å kunne komme meg ut en liten tur nå og da uten at det er krise.

Jeg kommer også til å kjøpe elektrisk brystpumpe. Jeg har planer om å amme, men vil gjerne at babyen skal ta flaske også, av samme grunn som deg. Slik at mannen også kan gi mat om jeg tar meg en tur ut å gå f.eks :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var utrolig praktisk å ha pumpe i hus da vi kom hjem fra sykehuset. Man blir gjerne litt (mye! :gjeiper: ) sår på brystvortene av ammingen, og da er pumping et kjempefint alternativ for å la brystvorten hvile litt. :jepp: Det forutsetter jo at babyen tar flaske selvsagt.

Selv om alle sier at butikkene også er åpne etter fødselen, så er det gjerne midt på natten en lørdag behovet for sånne ting oppstår. :fnise: Jeg fikk faktisk ammeskjold i barselgave av en venninne - noe jeg aldri hadde villet kjøpe selv, det er jo djevelens verktøy :lol: - og det kom godt med kan du si. Jeg var så sår at til og med pumpingen gjorde dritvondt. Da var jeg bare nødt til å prøve det til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mannen til å dra å kjøpe pumpe samme dagen vi kom hjem fra sykehuset. Ventet til etter fødselen for å være sikker på at jeg fikk melk, og det gjorde jeg jo. Kjøpte elektrisk her, føler at det virkelig er verdt de ekstra hundrelappene :)

Så bra at du har fått så mye klær! Man trenger ikke så mye i de minste str, de vokser fort ut av de. Snuppa her er nå 8 uker og vi har lagt bort så og si alt i både 50 og 56!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få masse klær til gutten :)

Jeg gleder meg sånn til å kle på gutten min i alle de fine klærne jeg har kjøpt. Kan ikke gå i babybutikker lenger for blir bare fristet til å kjøpe mer og det trenger jeg jo strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenkte å kjøpe elektrisk brystpumpe, men jeg venter til etter fødsel og ser hvordan det går med ammingen :jepp: Jeg vil også at gutten min skal bruke flaske av samme grunn som deg. Greit at papsen og kan ta del i matingen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elektrisk brystpumpe er et must, synes jeg :Nikke: Det er selvsagt ikke absolutt alle som får bruk for det, men jeg vil tro den kommer godt med nesten uansett. Om man har for lite eller for mye melk, så kan jo pumping bli nødvendig... Og når brystvortene er såre, eller du bare vil ha litt babyfri. Så ja, gå for brystpumpe :tommelopp: De kan jo kjøpes brukt også, om man er på budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både kjøpt nye klær og funnet frem klær fra storebror så gleder meg også vilt mye til å få lillen slik at jeg får brukt dem:) De er jo så ubeskrivelig søte <3

Du og du som du står på med oppussingen! Flinke damen!!

Vogn blir stas ja:) Husker at jeg trillet en del inne på stua og lagde klar vognen med sengetøy en del uker før terminen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var utrolig praktisk å ha pumpe i hus da vi kom hjem fra sykehuset. Man blir gjerne litt (mye! :gjeiper: ) sår på brystvortene av ammingen, og da er pumping et kjempefint alternativ for å la brystvorten hvile litt. :jepp: Det forutsetter jo at babyen tar flaske selvsagt.

Jeg kjøpte pumpe på apoteket før vi kjørte hjem fra sykehuset :)

Ikke brukt den så mye, men vil uansett ha den i hus i tilfelle spreng, og i tilfelle vi skal på kino eller noe og svigers skal passe litt :)

Men jeg har litt omvendt erfaring, jeg ble litt sår av pumpen ;) Men bare så det varte en halv dag eller noe, så ikke noe stort problem :) Kanskje jeg holdt på for lenge eller noe :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg også til å få kle på lillegutt alle de fine klærne hans :rodmer: åååh :D

Jeg og styrer med det brystpumpegreiene.. Men lurer litt på om jeg skal kjøpe det ETTER fødselen, eller om jeg skal kjøpe det nå med en gang.. Og så skal jeg ha en elektrisk, tror jeg. Har du sett ut en spesiell du ønsker eller?

Tror jeg skal kjøpe før. Ser for meg det blir et stress å skulle begynne å kjøpe sånt etter at behovet har meldt seg når han er født. :)

Husker ikke hvilket merke, men det står enten mellom en som er til 1300 (mulig det var avant sin), eller en som koster 1090 kr. Den manuelle koster til sammenligning 650 kroner, så SÅ stor forskjell er det ikke. :)

Koselig å få så mye fine klær til babyteri :rodmer: kjekt at dere har så mye da. Vi har ikke så mye klær faktisk. I 50 og 56 har vi kanskje 7 bodyer, bare? Men regner jo med å få litt gaver etter fødselen da. Får vi ikke det, så er det ikke noe kjempe krise heller, for veien til byen er kort.

Det blir utrolig kos å kle på de små alle de søte klærne :hjerte:

Brystpumpe ja.. Skal, skal ikke? Klarer ikke helt bestemme meg, men venter ihvertfall å ser ann behov og slikt etter fødsel. Har hørt at man får prøve de forskjellige på barsel, så da finner man jo ut hvilken man liker best. De elektriske er ganske dyre, men de er sikkert best også?

Jeg har over 10 bodyer i 50, 56 og 62 :sjenert: Så tror ikke vi får mangel der i alle fall, hehe. Men har jo ikke kjøpt noen selv, så. :)

Tror det er tungt i lengden å skulle sitte å pumpe manuelt. Vil gjøre det lettest mulig for meg, jeg.

Jeg kommer også til å kjøpe elektrisk brystpumpe. Jeg har planer om å amme, men vil gjerne at babyen skal ta flaske også, av samme grunn som deg. Slik at mannen også kan gi mat om jeg tar meg en tur ut å gå f.eks :jepp:

Ja, tror det er ganske så greit, så framt man får den lille til å ta flaske, da. :)

Selv om alle sier at butikkene også er åpne etter fødselen, så er det gjerne midt på natten en lørdag behovet for sånne ting oppstår. :fnise: Jeg fikk faktisk ammeskjold i barselgave av en venninne - noe jeg aldri hadde villet kjøpe selv, det er jo djevelens verktøy :lol: - og det kom godt med kan du si. Jeg var så sår at til og med pumpingen gjorde dritvondt. Da var jeg bare nødt til å prøve det til slutt.

Ja tror også det er veldig greit å ha den i hus.

Ammeskjold kan jeg vel alltids finne på å kjøpe etter hvert, dersom behovet skulle melde seg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mannen til å dra å kjøpe pumpe samme dagen vi kom hjem fra sykehuset. Ventet til etter fødselen for å være sikker på at jeg fikk melk, og det gjorde jeg jo. Kjøpte elektrisk her, føler at det virkelig er verdt de ekstra hundrelappene :)

Så bra at du har fått så mye klær! Man trenger ikke så mye i de minste str, de vokser fort ut av de. Snuppa her er nå 8 uker og vi har lagt bort så og si alt i både 50 og 56!

Ja samme her. Virker utrolig tungvindt å skulle pumpe manuelt.

Nei det er sant det. Har riktig nok veldig mye i de minste størelsene også :sjenert: Men det gjør jo ikke noe, i og med at jeg ikke har betalt et øre for det :fnise:

Så deilig å få masse klær til gutten :)

Jeg gleder meg sånn til å kle på gutten min i alle de fine klærne jeg har kjøpt. Kan ikke gå i babybutikker lenger for blir bare fristet til å kjøpe mer og det trenger jeg jo strengt tatt ikke.

Jaa jeg gleder meg jeg også. Nå har jeg riktignok kun kjøpt en fresh, grønn stripete bukse-ting fra H&M og verdens søteste nattdrakt, men har jammen mye annet fint som jeg har fått ellers også.

Jeg og tenkte å kjøpe elektrisk brystpumpe, men jeg venter til etter fødsel og ser hvordan det går med ammingen :jepp: Jeg vil også at gutten min skal bruke flaske av samme grunn som deg. Greit at papsen og kan ta del i matingen :jepp:

Ja, synes det er ganske så greit. Håper virkelig han tar flaske slik at jeg kan få litt frihet. Så fort jeg har "lov" til det, så har jeg lyst å begynne å trene også, så. :)

Elektrisk brystpumpe er et must, synes jeg :Nikke: Det er selvsagt ikke absolutt alle som får bruk for det, men jeg vil tro den kommer godt med nesten uansett. Om man har for lite eller for mye melk, så kan jo pumping bli nødvendig... Og når brystvortene er såre, eller du bare vil ha litt babyfri. Så ja, gå for brystpumpe :tommelopp: De kan jo kjøpes brukt også, om man er på budsjett.

Tjaa..Kan jo kikke på finn.no om det er noe der. Men føler vel egentlig at brystpumpe er en sånn ting man kjøper nytt. Mulig jeg er sær, men.. :sjenert:

Har både kjøpt nye klær og funnet frem klær fra storebror så gleder meg også vilt mye til å få lillen slik at jeg får brukt dem:) De er jo så ubeskrivelig søte <3

Du og du som du står på med oppussingen! Flinke damen!!

Vogn blir stas ja:) Husker at jeg trillet en del inne på stua og lagde klar vognen med sengetøy en del uker før terminen:)

Ja nå er mamma nede og maler dør- og vinduskarm, så nå gjenstår det snart enda mindre. :) Gleder meg til det er heeelt ferdig, slik at innredningen kan begynne.

Vet ikke hvor mye som er å "legge" klart når jeg har vinterbaby. Voksiposen er kjempegod og varm, så trenger egentlig ikke noe annet. MÅ man ha lammeskinn, tro?

Jeg kjøpte pumpe på apoteket før vi kjørte hjem fra sykehuset :)

Ikke brukt den så mye, men vil uansett ha den i hus i tilfelle spreng, og i tilfelle vi skal på kino eller noe og svigers skal passe litt :)

Men jeg har litt omvendt erfaring, jeg ble litt sår av pumpen ;) Men bare så det varte en halv dag eller noe, så ikke noe stort problem :) Kanskje jeg holdt på for lenge eller noe :klo:

Så rart? Men så vidt jeg vet så er det vel max 10 min om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Delte det like gjerne opp, så jeg slapp å styre sånn med å fjerne smilyer.. :jepp:

Forrige onsdag så ringte jeg for å melde meg opp på fødselsforberedende kurs som nå på onsdag, men jordmoren var ikke der, hun er der kun på mandager. Så hun sa at hun skulle få henne til å ringe meg opp i dag. Men jeg gadd jo ikke vente, så ringte selv. Tror dere ikke det er stengt i dag pga. noe sånt som planleggingsdag?? Så da blir det vel ikke kurs på onsdag. Kanskje uken etter, da. Vil gjerne få dratt på det kurset nå når det nærmer seg litt. Ser jo mange som drar på det kurset allerede rundt uke 26, men her blir det tidligst i uke 33, så.. :)

I dag er jeg litt mutt i humøret. Har vært et skikkelig stjerneeksemplar humørmessig hele forrige uke og nå i helgen, men nå er jeg litt monotom. Jaja, får prøve å riste det av meg innen kjæresten kommer hjem. En god tur i høst- (pøs-regnet) vært med hunden vil sikkert gjøre susen. :)

Er forresten litt artig/interessant å se hvor forskjellig man er. Ei bekjent av meg skrev på facebook at magen hennes målte 99 cm rundt på det breieste. Hun er fem uker kortere på vei enn meg, likevell så måler jeg faktisk akkurat det samme som henne. 99 cm på det breieste. Tror hun var tynnere enn meg i utgangspunktet også, så..

Føler meg heldig som hittil ikke har så stor mage. Jeg har lagt på meg mye uansett, 14-15 kg har jeg lagt på meg, men tenker uansett at det letter litt av "opperasjon komme seg tilbake til "normalen". :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye vann i kroppen? Jeg vet faktisk ikke hvor bred jeg er på det bredeste for det har jeg ikke målt :fnise: Men jordmor sa i dag at jeg hadde stor og fin mage. Men det er jo kjekt :fnise: Har lyst å være gravid for alltid jeg. Først NÅ elsker jeg å være gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...