Gjest Delphina Skrevet 11. juli 2011 #1042 Skrevet 11. juli 2011 Har helt utrolig vondt, men det er ikke det værste..Kjæresten viser null forståelse!! Han blir sint fordi jeg virker sur, så jeg forklarer han at jeg har jævla vondt og at det gjør ikke akkurat at jeg går rundt og smiler, også blir han sint og sier at jeg ikke skal la det gå ut over han osv. osv. Lot det faktisk ikke gå ut over han, jeg gikk på kjøkkenet for å se etter smertestillende, og han likte ikke at jeg så sur ut..Fy faen..NÅ er jeg derimot sur! Eller mest lei meg..Er jo meningen han skal trøste meg når jeg har så vondt.. Fy faen ass! Tror han virkelig at det å være gravid er å sitte på en forbanna rosa sky eller? Blir sint når jeg leser dette Teri
Teriyaki Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #1043 Skrevet 11. juli 2011 Huff, ja det var kjipe greier..Værste var jo nesten det at han hadde kompiser på besøk da han fikk det "anfallet" sitt eller hva jeg skal si.. Uten at jeg vet om det stemmer, så kan det jo være at kompisen hans snakket litt vett i han da de dro på butikken, for da han kom hjem hadde han en sånn "overglad" stemme..Sånn type "heeeihei puus!"..Også fortalte jeg han at jeg synes det var dårlig gjort å reagere sånn og at han må tåle at jeg ikke svarer han med en gledesfylt stemme når jeg har så vondt og han spør om det går bra. Når han spør om det går bra, og jeg sier at nei det gjør det ikke, så bør han faktisk heller stryke meg litt på ryggen, gi meg en klem eller whatever..Bare han viser meg litt omsorg. Framfor å bli irritert fordi jeg virker sur og mener jeg lar vondtene mine gå ut over han! Men nå skal det sies, at vi har begge hatt noen stressende og vonde måneder. Det er kun den siste uken at det ikke konstant har vært noe som har tynget oss, og vi må på en måte lære å kommunisere litt på nytt. Han har spesielt kort lunte føler jeg, og tenner på pluggene og blir sint og sier stygge ting så alt for fort. Men jeg har da en plan på å "oppdra" han litt. Har faktisk klart det før, men pga. sånn som ting har vært så har det sklidd helt ut og tilbake til gamle vaner. For en ting er sikkert, og det er at lille gutten skal slippe å vokse opp i et hjem med kranglende foreldre. Og det er kjæresten min så klart enige i. I det minste klarer vi å ikke lage en så stor sak ut av (den teite) krangelen i stad. Stemningen er tilbake til det gode nå, altså.
Gjest Delphina Skrevet 11. juli 2011 #1044 Skrevet 11. juli 2011 Det er godt å høre. Beklager, men jeg blir litt hissig når jeg leser det jeg gjorde.
benni Skrevet 11. juli 2011 #1045 Skrevet 11. juli 2011 En god til deg! Håper ryggen blir bedre, og at det ikke utvikler seg til å bli noe bekkenløsning. Husk å hvil deg, og ikke la deg overkjøre av sure mannfolk! de vet ikke noe om hvordan det er å være gravid. Man har alle rett til å ha litt dårligere dager, også du Godt han fikk litt vet og var hyggeligere når du kom hjem igjen Omsorg og kjærlighet trenger vi ekstra av i disse mnd, det har jeg merket vertfall! Sender deg en god dose forståelse jeg vertfall, og ønsker deg en fin natt
Gjest Bygdejenta Skrevet 11. juli 2011 #1046 Skrevet 11. juli 2011 Husk på å slappe godt av å hvile deg når det blir ille! Og spør på timer hos fysioterapeut. Det hjelper for meg Nå får jeg lett massasje i korsryggen, og litt tips på hvordan man kommer gjennom hverdagen med bekkenløsning. Husk at endel av husarbeidet er håpløst vondt om det er bekkenløsning du har! Jeg har fått forbud mot å vaske gulv f.eks, og løfte tyngre ting enn 5 kg. Så her er det mannen som må frem med gulvfilla! Lykke til hos legen, og ta en prat med kjæresten og forklar at du trenger hjelp til enkelte ting fremover. Og at det ikke alltid er like lett å holde på humøret med sterke smerter.
Teriyaki Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #1047 Skrevet 12. juli 2011 Tuusen takk for gode ord, klemmer og støtter folkens! i natt hadde jeg rett og slett så vondt at jeg lå og gråt og gråt og rett og slett vrei meg i smerte..Helt forferdelig. Jeg liker IKKE å ta smertestillende, og liker det enda mindre nå når jeg er gravid, men måtte etter hvert ty til en paracet. 20 min senere, enten det var paraceten eller at jeg bygde opp kroppen med puter, så dempet smertene såpass at jeg klarte å sove. Nå når jeg har stått opp føles det litt bedre, men jeg vet at om jeg legger meg ned på sofaen så kommer smertene igjen. Dvs. har enda smerter, men når jeg sitter eller går, så kjennes det ikke like mye..Av en eller annen grunn. Hvis det er sånn det blir resten av svangerskapet, så kommer jeg til å være mye oppe på beina framover for å si det sånn..hehe.. Lege om under en time. Spent på hva vi finner ut.. Mon tro om jeg skal ta med helsekortet..Hmm..Tar det bare med, selv om det ikke er vanlig svangerskapskontroll.
Neala Skrevet 12. juli 2011 #1048 Skrevet 12. juli 2011 Lykke til hos legen. Håper du får henvisning til fysioterapeut!
Teriyaki Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #1050 Skrevet 12. juli 2011 Jepp, fikk henvisning. Men fysioterapeuten har ikke time før ca. to uker Må vel bare holde ut til da. Vet dere om noe forebyggende trening? Skulle tro jeg kanskje klarer å lindre litt ved å f.eks. ta en lett sykkeltur hver dag? Det gir jo god bevegelse samtidig som jeg ikke belaster ryggen/bekkenet noe særlig. Eventuelt er vel svømming veldig bra forebyggende trening? Noe må jeg jo finne på fram til da. Kan ikke bare gå og vente og la forbli så vondt som nå. Ellers er alt i orden. 143 slag i minuttet, veldig aktiv gutt da vi sleit veldig med å få tatt hjertelyden fordi at hver gang legen fant den, så flyttet lillegutt seg. Vet ikke helt hva jeg skal ta meg til i dag..Er jo ganske dårlig i ryggen, men det hjelper virkleig ikke å ligge på sofaen. Det blir værre av det virker det som..
mjau-mjau Skrevet 12. juli 2011 #1051 Skrevet 12. juli 2011 Kjipt at det er ventetid, men virker som det er sånn alle steder... Også er det jo ferietid som sikkert ikke gjør det bedre. Sykling ble ikke anbefalt av min fysioterapaut. Det er visstnok fordi beinene ikke beveger seg synkronisert eller hvordan jeg skal forklare det. Vannaktivitet er visstnok det aller beste. Og når man er ute og går så skal man gå med korte skritt og unngå å "vagge" - det gjør visstnok ting bare verre... Lykke til!
Teriyaki Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #1052 Skrevet 12. juli 2011 Kjipt at det er ventetid, men virker som det er sånn alle steder... Også er det jo ferietid som sikkert ikke gjør det bedre. Sykling ble ikke anbefalt av min fysioterapaut. Det er visstnok fordi beinene ikke beveger seg synkronisert eller hvordan jeg skal forklare det. Vannaktivitet er visstnok det aller beste. Og når man er ute og går så skal man gå med korte skritt og unngå å "vagge" - det gjør visstnok ting bare verre... Lykke til! Ok, takk for litt hjelp! Er det sånn at det er lurt å gå turer? At jeg går en liten tur hver dag på bra underlag (type traktorvei) med gode sko. Vil det gjøre vondt værre, eller vil det gjøre susen?
Gjest Bygdejenta Skrevet 12. juli 2011 #1053 Skrevet 12. juli 2011 Ok, takk for litt hjelp! Er det sånn at det er lurt å gå turer? At jeg går en liten tur hver dag på bra underlag (type traktorvei) med gode sko. Vil det gjøre vondt værre, eller vil det gjøre susen? Du kan godt gå turer. Unngå turer på asfalt, og gjerne sett deg ned underveis og slapp av litt. Slik at ryggen får hvile. Husk å avpasse lengden på turen etter formen!
Gjest Delphina Skrevet 12. juli 2011 #1054 Skrevet 12. juli 2011 Godt å høre at du skal til fysio, men litt trist å høre at det tar såpass tid før du har time. Eneste jeg vet er at man skal gå med små skritt og unngå å vagge (det gjelder generelt). Noen vagger ekstra for å gjøre det mindre vondt for seg, men det gjør bare vondt verre. Og, viktigst av alt, lytt til kroppen.
Sushi Skrevet 12. juli 2011 #1055 Skrevet 12. juli 2011 Du kan i alle fall sykle på treningssykkel, for det ble jeg anbefalt som oppvarming hos fysio. Vanlig sykkel blir vel noe annet, siden man da må holde balansen i tillegg til å sykle. Korte turer er også bra, men ikke press deg selv. God bedring!
Teriyaki Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #1056 Skrevet 12. juli 2011 Takk for det, folkens! Tenker jeg tar meg en tur i svømmehallen i dag. Det er dyrt da det er et badelad, men det får så være. Skal se om det gjør at jeg føler meg bedre i kveld i forhold til nå og i går.
Sushi Skrevet 12. juli 2011 #1057 Skrevet 12. juli 2011 Har du forresten prøvd å legge en pute mellom beina når du ligger på siden? Jeg syntes også det hjalp å legge en pute under korsryggen når jeg lå på ryggen. Du har sikkert prøvd det meste, men. Håper svømming hjelper!
Teita Skrevet 12. juli 2011 #1058 Skrevet 12. juli 2011 Høres ut som det er noe bekkenlignende plager du har fått Det er IKKE godt. Godt at du og kjæresten fikk ordnet opp! Aldri koselig å krangle.. Pass på deg selv nå
Gjest Ruccola Skrevet 12. juli 2011 #1059 Skrevet 12. juli 2011 Når jeg er dårlig må jeg varierer hva jeg gjør. De dagene jeg har gått mye blir jeg ekstra dårlig, men de dagene jeg har sittet mye er jeg heller ikke bra! (Var i begravelse en dag (kirkebenker, mye sitting), og det var grusomt på kvelden! Trodde bekkenet skulle falle av!) Så for meg er det beste å sitte litt, så gjøre noe, så gå litt...og generelt bare variere mye Har en venninne som bader i terapibasseng flere dager i uken Det hjelper henne veldig! (Hun er så heldig å bo 15 minutter unna, jeg hadde måttet reise i en time hver vei ) Men du skal da helst ikke svømme med "froskeføtter" sånn man gjør når man tar vanlige svømmetak. (beina ut til hver side) Du skal heller ha et flyteredskap i hendene og plaskesparke bak deg Har ikke helt fått med meg om du jobber eller ikke? Med meg hjalp det ihvertfall å sykmelde meg så jeg kunne styre dagene selv
mjau-mjau Skrevet 12. juli 2011 #1060 Skrevet 12. juli 2011 Du kan godt gå turer. Unngå turer på asfalt, og gjerne sett deg ned underveis og slapp av litt. Slik at ryggen får hvile. Husk å avpasse lengden på turen etter formen! Signerer denne. Pute mellom knæra når du ligger/sover er også bra Nå har ikke jeg vært skikkeli plaget, men noen dager er virkelig ille. Spesielt nå på slutten kjenner jeg det godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå