Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Huff... Skjønner at du er bekymra og tenker både det ene og det andre. I dag hvor vi alle har mobil så er det ikke for mye forlangt å iallefall sende en melding og si fra syns nå jeg. Håper det ordner seg for dere og at du klarer å nyte dagen :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Skjønner godt at det er ekkelt! :klemmer: Det er vel ikke akkurat så mye å forlange at man sender en bitteliten melding tilbake. For alt vi vet kan det ha vært en siste stor fylletur før han blir pappa. :sjenert:

Uansett så får du prøve å nyte dagen, når det er en fin dag i Bodø. Her er det drittvær, men jeg bryr meg ikke. Vær er vær! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg også. At man kan si i fra. Gjør meg ingenting at han ikke kommer hjem, da slipper jeg bare fullskapen hans, hehe. Men han må si i fra så jeg vet at alt er i orden.

Fikk tak i han etter hvert. Så etter at han sa unnskyld og vi var ferdig med saken så dro jeg, han og kompisen han hadde sovet hos og drakk milkshake. ;) Mobilen var vist blitt fri for strøm, men synes likevell han skulle ha tenkt seg om og lånt tlf til en av de andre. Menmen. Ferdig med den saken. :)

Skyer litt over nå, men er enda varmt. Så sitter her og lurer på om jeg skal gå på tur med hunden, eller om jeg skal vente til senere.. :)

Føler meg forresten veldig fin og gravid når jeg går i sommerkjole. Vises ekstra godt når man har kjole på! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bekymringene de bekymringene..

Har ikke kjent et eneste spark fra lillegutt i dag..I tillegg var han utrolig rolig i går kveld. Et og annet svakt spark. Ikke all den turningen han bruker å ha. Er blitt vant til å kjenne veldig mye aktivitet hver dag, så begynner jo å lure litt? :klo:

Tok i alle fall dopleren for å høre etter hjertelyden. Fant en rask og fin hjertelyd, var litt anderledes enn jeg husker den riktig nok. Men det kan være fordi han er blitt større og den høres bedre nå. Er jo lenge siden jeg brukte den sist. Det var denne vanlige susingen, men virker som om jeg hører selve slagene mye bedre. Sånn som når vi hører hjertelyden på voksne. Vi hører klaffene som åpnes og lukkes, og ikke bare blodet som suser gjennom ventrikklene, hvis dere skjønner.

Hjertelyden var sterkest helt til venstre, godt nede på magen, rett og skambeinet. Så det kan jo så klart tyde på at han har lagt seg med ryggen ut slik at føttene ligger not ryggen. At det er grunnen til at jeg ikke kjenner noe.

Får se det an litt. Men skal jeg ringe føden i kveld dersom det ikke blir noe mer aktivitet? :klo: Vil jo ikke være helt hysterisk heller, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å ringe føden..Hun var litt usikker, så hun skulle sjekke det opp, for så å ringe meg opp..Kjenner jeg blir litt nervøs nå. Men tenkte det var like greit å bare ringe og spørre i stedet for å ligge å bekymre seg og vente og vente og vente på spark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Sparktesten er vel litt tidlig for deg å ta enda, det er når man er nermere 30 uker mener jeg å huske.

Men de snur seg jo gjerne og sparker andre steder, gjerne innover, så jeg ville ha ventet og sett det litt an - spesiellt siden du har hørt hjeteslagene :)

Prøv å drikk et stort glass med kaldt vann eller evt. sukkerholdig brus og se om du får noen reaksjon da :)

Jeg kjente sparkene også bedre om jeg la meg på siden og holdt ene hånda på siden av magen ;)

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte også det var tidlig, men hun sa i grunn ikke noe om noen ting. Hun var usikker, så hun skulle ringe meg opp. :klo: Går egentlig ut ifra at hun ber meg se det an..

Prøvde å drikke kald saft i stad, men ingen reaksjon. Føler meg overhysterisk nå, altså..Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke etter uke 24 man skal kjenne daglig liv? Her har lillegutten rolige og ikke fullt så rolige dager. Nå har han turnet i to døgn og holdt meg våken om natta, og idag tar han livet med ro, heldigvis.

Lavere aktivitet hos din lillegutt kan jo rett og slett skyldes at han ligger og sparker mot morkaken, og da kjenner man det ikke så godt. Det er nok helt sikkert akkurat sånn det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbudet om å komme til gynekologisk avd. for sjekk, eller å se det an til mandag..Fant ut jeg heller ser det an. Hvis det bare er det at han har snudd seg, så bør jeg kjenner aktivitet innen da. Orker ikke være så overhysterisk. :)

Skulle noe vært galt, så er det for tidlig til at de kan redde han uansett, så..Ser det an jeg. Men tipper alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper alt er bra, og det er det helt sikkert. Lett å bli bekymret, men som regel er jo alt i orden. :Nikke: Da jeg var like langt på vei som deg hadde jeg såvidt begynt å kjenne spark (pga morkake på framsiden). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Håper alt er bra, og det er det helt sikkert. Lett å bli bekymret, men som regel er jo alt i orden. :Nikke: Da jeg var like langt på vei som deg hadde jeg såvidt begynt å kjenne spark (pga morkake på framsiden). ;)

Hehe, er vel bare jeg som er bortskjemt med å ha kjent spark i fem uker allerede.. :sjenert::ler:

Føler meg skikkelig overhysterisk og teit nå da..For må ærlig innrømme at han våknet til liv for litt siden. Noen bevegelser (jepp, var bevegelser, ikke spark) var så sterke at kjæresten kjente dem også.. :sjenert:

*krype under en stein av flauhet* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen skam å ringe føden et par ganger for mye. :) Mye bedre det enn å gå og bekymre seg unødig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det jammen meg kommet mye nytt :) Har ikke fått muligheten til å lese gjennom alt, men plukket jo opp en del under reserlesinga :P:fnise: og selvsakt gjør det ingenting om du kaller dagboka di for det du har gjordt :) Ingen problem :D

Håper gullgutten har gitt mammaen noen gode spark :) Han er nok bare trett og hviler seg skal du se :) Eller så er han som min, veldig sta og skal IKKE sparke når mamma VIL han skal :P:fnise:

Og vet du hva- lest en del gjennom her og diverse andre samtaler du har hatt med andre (spionerer ikke altser), og har oppdaget at vi er faktisk veldig veldig like på maaange områder- vertfall fra det du har lest :) Utrolig morro!

Og så fint navn, Odin :D Nydelig!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Teriyaki, jeg vet godt hvordan du har det. Da jeg var like langt på vei som deg (ca 2 uker siden) så var jeg og vant med dansing inni magen og spark her og der. Så gikk det hele TO dager hvor jeg ikke kjente noe. Prøvde å drikke kaldt vann, kald brus etc, men kjente ikke noe særlig mer.

Ble livredd, men ville ikke virke overhysterisk, men alikevel snakket jeg med fastlegen min. Hun sa det at dersom lillegutt sparker innover (mot ryggen min) kjenner jeg det nok ikke. Etter to dager var han villmann igjen :) Har skjedd flere ganger, men nå sparker han og snur seg daglig.

Forstår at du er redd. Mange :klemmer: til deg. Alt er nok kjempebra med prinsen din - spesielt når du har hørt hjertelyden. Hvor fikk du kjøpt sånn doppler forresten og hvor mye kostet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt bekymringen din jeg, her har det også vært dager hvor jeg så og si ikke har kjent noe. Har morkake som ligger foran som en demper og kan ikke si jeg kjente mye liv før etter uke 30. Og det med å drikke kald saft og sånn det fungerte ikke for meg.

Men CTG-måling på sykehuset for noen uker siden (vekstkontroll) viste en veldig livat frøken og de registrerte masse bevegelse som jeg ikke kjente. Tror derfor ikke du skal bekymre deg så veldig, er som oftest at de ligger sånn til at du ikke kjenner det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Bedre føre var enn etter snart, vet du Teriyaki! :opplyser:

Ja, du har rett i det. Det der er et ordtak jeg liker veldig godt.

Det er da ingen skam å ringe føden et par ganger for mye. : Mye bedre det enn å gå og bekymre seg unødig!

Nei, du har vel rett i det! :jepp:

Her var det jammen meg kommet mye nytt : Har ikke fått muligheten til å lese gjennom alt, men plukket jo opp en del under reserlesinga :P:fnise: og selvsakt gjør det ingenting om du kaller dagboka di for det du har gjordt : Ingen problem :D

Håper gullgutten har gitt mammaen noen gode spark :) Han er nok bare trett og hviler seg skal du se :) Eller så er han som min, veldig sta og skal IKKE sparke når mamma VIL han skal :P:fnise:

Og vet du hva- lest en del gjennom her og diverse andre samtaler du har hatt med andre (spionerer ikke altser), og har oppdaget at vi er faktisk veldig veldig like på maaange områder- vertfall fra det du har lest :) Utrolig morro!

Og så fint navn, Odin :D Nydelig!! :rodmer

Jah, hadde en litt ekstrem dag på onsdagen! _:ler: Skrev innlegg i hytt og gevær.

Og ja, lille O har virkelig hatt et par turborunder i magen nå! :jepp:

Hehe, så artig! Da blir jeg så klart nyskjerrig på hva vi er like på! :jepp: Morsomt å "møte" likesinnede!

Kjære Teriyaki, jeg vet godt hvordan du har det. Da jeg var like langt på vei som deg (ca 2 uker siden) så var jeg og vant med dansing inni magen og spark her og der. Så gikk det hele TO dager hvor jeg ikke kjente noe. Prøvde å drikke kaldt vann, kald brus etc, men kjente ikke noe særlig mer.

Ble livredd, men ville ikke virke overhysterisk, men alikevel snakket jeg med fastlegen min. Hun sa det at dersom lillegutt sparker innover (mot ryggen min) kjenner jeg det nok ikke. Etter to dager var han villmann igjen :) Har skjedd flere ganger, men nå sparker han og snur seg daglig.

Forstår at du er redd. Mange :klemmer til deg. Alt er nok kjempebra med prinsen din - spesielt når du har hørt hjertelyden. Hvor fikk du kjøpt sånn doppler forresten og hvor mye kostet den?

Off, må ha vært nervepirrende det også. Nå når vi har kommet et stykke så blir vi jo bare mer og mer knyttet til de nydelige skapningene som lever i magen vår. Kan liksom ikke se for meg et liv uten nå, altså at jeg skulle ha mistet, for så å gå tilbake til det vanlige livet.

Jeg kjøpte på finn.no :) Betalte vel 300 for den tror jeg. Vet ikke om det var mye eller ikke, men de selges ikke et eneste sted i Bodø, så..

Men sånn generelt så har jeg ikke hatt bruk for den på 6-7 uker. Brukte den kun av og til i den mellomperioden hvor jeg ikke kjente spark eller følte meg gravid. Nå når man kjenner spark så er jo det en fin bekreftelse på at alt er i orden. Inntil gutten er rolig, da.. :sjenert:

Skjønner godt bekymringen din jeg, her har det også vært dager hvor jeg så og si ikke har kjent noe. Har morkake som ligger foran som en demper og kan ikke si jeg kjente mye liv før etter uke 30. Og det med å drikke kald saft og sånn det fungerte ikke for meg.

Men CTG-måling på sykehuset for noen uker siden (vekstkontroll) viste en veldig livat frøken og de registrerte masse bevegelse som jeg ikke kjente. Tror derfor ikke du skal bekymre deg så veldig, er som oftest at de ligger sånn til at du ikke kjenner det. :)

Fint å høre at jeg ikke er den eneste som har blitt bekymret! :)

Yesyes. I går kveld, eller natt, var han veeldig turbo. Skikkelig aktivitet inni der og kjempebra spark. Samme med i mårrest før jeg stod opp. Så nå er jeg ikke noe bekymret lenger. Han hadde vel bare en soveperiode de dagene han var så stille, eller at han sparket inn mot ryggen.

Vi har nå bestemt oss for Odin! Så nå kan jeg kalle han for navnet sitt! :rodmer: Eller lille O, går jo litt fortere å skrive.

Til dere litt erfarne gravide; Bekkenløsning kan kjennes helt nederst i korsryggen ja? De siste dagene har jeg våknet opp med en utrolig vond korsrygg, har slitt med det i natt også. Og vi som har en så god seng..Vurderer å dra til lege for å prøve å få henvisning til fysio..Så kanskje kan det forebygge forverring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, må ha vært nervepirrende det også. Nå når vi har kommet et stykke så blir vi jo bare mer og mer knyttet til de nydelige skapningene som lever i magen vår. Kan liksom ikke se for meg et liv uten nå, altså at jeg skulle ha mistet, for så å gå tilbake til det vanlige livet.

Jeg kjøpte på finn.no :) Betalte vel 300 for den tror jeg. Vet ikke om det var mye eller ikke, men de selges ikke et eneste sted i Bodø, så..

Men sånn generelt så har jeg ikke hatt bruk for den på 6-7 uker. Brukte den kun av og til i den mellomperioden hvor jeg ikke kjente spark eller følte meg gravid. Nå når man kjenner spark så er jo det en fin bekreftelse på at alt er i orden. Inntil gutten er rolig, da.. :sjenert:

Så godt å høre at Odin var en skikkelig villmann i går/natt :jepp:

Ja, vi blir skikkelig knyttet til de skjønne inni magen :rodmer:

Huff, leste den tråden "feil" kjønn. Har du lest den? Ble litt bekymret :ler: Skal heldigvis på 3D UL om 18 dager, så da vi får sjå om det virkelig er en gutt noe jeg tror det er siden vi klart og tydelig så lillefant.

Jeg har virkelig ikke begrep om penger, så jeg synes det var vanvittig billig. Trodde de lå nærmere 2000 kr :sjenert: Jeg og har lyst på sånn, men får heller investere i en doppler i neste svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, leste den nå jeg også.

Søsteren til samboeren min trodde de ventet sin jente nummer to, men i uke 32 eller noe sånt så fant de ut at det var en gutt. Nå ble de jo glade da, siden de fikk en av hver, men det er en omstilling, ingen tvil om det. Og for de som venter sitt første barn, eller som trodde de får en av hver, men så viser det seg at det er samme kjønnet, så har jeg full forståelse for at man sliter litt i ettertid.

Når det er sagt, så ville jeg ikke vært så bekymret, Henlu. Det er sjeldent de tar feil på gutter. :) Mye oftere at man får beskjed om jente, men så viser det seg at det er gutt. Hvis jeg får beskjed om en kommende jente i framtiden, så kommer jeg til å ta det med en klype salt fram til 3D i alle fall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Bare timer etter at jeg fikk vite at det var ei jente her, så trodde jeg kanskje at de hadde tatt feil! :fnise: Heldigvis spurte forloveden da vi var på 3D, så vi vet det er ei jente. :fnise:

Odin er jo et herlig navn da!

Har ingen erfaring med bekkenløsning *bank i bordet*. Hadde litt vondter, men tror det bare har vært småstrekking. Så kan desverre ikke hjelpe deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...