Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ops..Ser jeg har endret tittelen min til nesten det samme som benni :sjenert: Følte det ble litt rart å ha tittelen "lille spire i magen min", og frøbel i undertittelen, nå som det ikke er en spire lengre. Det er jo faktisk en baby, og det er lillegutt som er kallenavnet nå, ikke frøbel. SÅ! Håper ikke det gjorde noe, benni.. :sjenert:

Guri så mye jeg har skrevet i dagboken i dag. Sånn går det når man har fri, og plutselig innser at hva man har i vente og blir helt i hundre og overlykkelig!

Ting har jo vært så vanskelig de siste månedene. Ikke grunnet graviditeten, men andre ting, og det har nok satt en demper på det meste. Nå begynner ting å løsne litt mer, noe som gjør at jeg slapper mer av og får mer tid til å tenke på alt det positive.

Så håper dere ikke blir kjempelei av å lese, altså :ler: Det er jo et tonn med nye innlegg for de som ikke har vært innom i dag.. :sjenert:

Jeg er bare så full av kjærlighet akkurat nå! Jeg er ikke den som pleier å bli overveldet av deilige følelser og jeg bruker ikke å være særlig "klisjete" eller hva jeg skal si, når det kommer til følelsene mine ang. sambo og alt generelt! Men plutselig fikk jeg bare lyst til å rope ut til hele verden hvor heldig jeg føler meg! Jeg elsker kjæresten min! Greit nok at vi har hatt et turbulent forhold, at han har behandlet meg mye dårlig, og at jeg har gjort dårlige ting jeg også, men jeg tror vi begynner å klare å stable oss skikkelig på beina nå. Vi er utrolig sterke sammen som har overlevd så mye, og vi har begge utviklet oss masse. Tror vi kan overleve det meste etter alt vi har vært gjennom.

Om under 2 måneder feirer vi 4-årsdag, og det er jammen rart å tenke på!

:rodmer:

Nå skjønner jeg plutselig alle disse berusende positive innleggene til Delphina! Missforstå meg rett, jeg skjønte de jo før. Men nå SKJØNNER jeg dem! Hehe..Plutselig kommer man til et punkt der man virkelig innser hva som er i ferd med å skje, og alt det fine man har i livet, og man blir rett og slett høy på gode følelser og man bare MÅ dele de med noen, hvis ikke tror jeg man eksploderer av gode følelser! :fnise:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig spent på hva lillegutten skal hete. Har dere tenkt på noe navn? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hva lillegutten skal hete. Har dere tenkt på noe navn? :klem:

Det er vel ca. 90% sjanse for at lillegutt skal hete Odin! :jepp: Synes det er et flott og sterkt navn. Ikke minst er det jo kult at Odin var en vise hovedguden i norrøsnk mytologi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med vogn-titting :jepp: Emmaljungavognene er nydelige. Har selv sett på edge duo, men den er visst ganske tung. Simo-vognene og er utrolig fine, men jeg heller mer mot Emmaljunga. Hehe, har du sett Emmaljunga Mondial? Jeg er forelsket i den vognen :rodmer:

Odin var et flott navn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med vogn-titting :jepp: Emmaljungavognene er nydelige. Har selv sett på edge duo, men den er visst ganske tung. Simo-vognene og er utrolig fine, men jeg heller mer mot Emmaljunga. Hehe, har du sett Emmaljunga Mondial? Jeg er forelsket i den vognen :rodmer:

Odin var et flott navn :jepp:

Den var jo kjempefin! Hvilken prisklasse snakker vi om? Den er vel billigere enn edge duo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var jo kjempefin! Hvilken prisklasse snakker vi om? Den er vel billigere enn edge duo?

Tror den ligger i samme prisklasse som edge duo. Synes hvitfargen er nydelig :rodmer: Leste i begynnelsen av dagboken din, hehe, det var koselig :) Natta Teriyaki, sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne vognen. Den er heeelt fantastisk! Fin, lett, ikke sånn at man må omtrent ned til bakken for å legge babyen i, ikke av de dyreste (som f.eks Simo og Emmaljunga). Og så er den veldig god å trille! Jeg har den som sportsvogn, men hadde jeg oppdaget den før jeg kjøpte bagvogna, så hadde jeg hatt baggen til den også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri...Jeg skal bli MAMMA! :sjokkert::hakeslepp::hjerter::hjerte::haar::daane::sjokk::hoppe::hjertesmil: :kgbaby: :duskedame::hjerter_rundt::nigo::strix::rodmer::gravid:

Jepp..Det sier vel sitt..Begynner å gå litt opp for meg! :jepp:

:rodmer:

Søta!

Så mange koselige innlegg i går - og for en søt liten mage. Nå skal du se den popper ut litt hver eneste uke.

Koselig med planlegging av barnerom - jeg er helt der om dagen. Men vi må kombinere gjesterom/barnerom, så må finne en fin måte å gjøre det på. Det blir nok mest hvitt, og så får gjestene holde ut med litt små, rosa detaljer. :)

Dere er heldige som ser ut til å komme billig fra det med utstyrsinnkjøp. Det blir fort noen kroner her og noen kroner der... Foreldrene mine har også sagt at de skal hjelpe til med barnevogna, og det hjelper mye.

Håper du får nok en dag i lykkerus :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har det så bra nå! :) :) :):hjerte: Og JA, du skal bli mamma! :ler::gravid: Hehe.

Vi har heller ikke kjøpt noenting enda, kun noen få plagg med søte klær. Alt det andre kommer vel så fort vi får vite helt sikkert hvilket kjønn det er i magen min.

Forhold går opp og ned, og det blir gjort og sagt stygge ting mot hverandre innimellom. Sånn er det. Men så bra at dere er på rett spor nå, og kan glede dere over lille gutten sammen :)Fortsett sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Forhold kan være turbulente, men om man finner en balanse som ikke er skjev og at man kommuniserer, så fungerer det gjerne. Kanskje ikke alltid, men det hjelper. :fnise: Tror dere kommer til å greie dere helt fint.

Nå skjønner jeg plutselig alle disse berusende positive innleggene til Delphina! Missforstå meg rett, jeg skjønte de jo før. Men nå SKJØNNER jeg dem! Hehe..Plutselig kommer man til et punkt der man virkelig innser hva som er i ferd med å skje, og alt det fine man har i livet, og man blir rett og slett høy på gode følelser og man bare MÅ dele de med noen, hvis ikke tror jeg man eksploderer av gode følelser!

Nå fikk du meg til å gråte litt, Teriyaki! Du er slem altså! :fnise: Man kommer jo alltids til det punktet hvor man faktisk forstår hva som skjer. Det er ikke sånn at alle følelsene dukker opp med en gang man blir gravid. Noen opplever ikke få sterke, positive følelser før etter fødselen. Vi skal bli mødre, jeg til ei jente og du til en gutt. Det er mange følelser som settes i spill for de små barna vi bærer på, og den beste er jo morsfølelsen.

Jeg liker å skrive om svangerskapet, og selv om jeg sliter litt av og til med vondter, så er det faktisk kjærligheten til min datter som får meg gjennom det. Om 11 uker (hvis hun er presis), så kommer hun og hilser på mamma og pappa for første gang. Bare den tanken får meg til å bli helt myk. :sjenert:

Tror jeg skylder på sjokolademelken for disse klissete innleggene. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Sjokolademelk :sikle: Huff, nå fikk jeg lyst på det. Takk Delphina :fnise:

Så bra at du har det så fint for tiden Teriyaki! Er ganske utroølig at vi skal bli mamma! Noen ganger slår det meg hva som faktisk skal skje og da blir jeg så lykkelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med alle forberedelsene :) Her har vi seks uker igjen, og det meste står klart. Etter å ha hatt Emmaljunga til førstemann har vi valgt en annen vogn denne gangen og tror vi blir veldig fornøyd. Som bagvogn var Emmaljungaen fin, men den ble for tung og traust som sportsvogn og vi orker ikke legge 8000,- i en vogn som kun funker med bag.

Den ristingen/leamusfølelsen du beskriver kan godt være lillingen som tisser. Spesielt guttefoster rister visstnok veldig når de tisser inni magen. Her skjer det flere ganger daglig, men det merkes at han har dårlig plass nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den ligger i samme prisklasse som edge duo. Synes hvitfargen er nydelig :rodmer Leste i begynnelsen av dagboken din, hehe, det var koselig Natta Teriyaki, sov godt :)

Ja jeg så det! :jepp: Jeg har forøvrig funnet en vogn jeg tror jeg vil ha! :hoppe:

Ta en titt på denne vognen. Den er heeelt fantastisk! Fin, lett, ikke sånn at man må omtrent ned til bakken for å legge babyen i, ikke av de dyreste (som f.eks Simo og Emmaljunga). Og så er den veldig god å trille! Jeg har den som sportsvogn, men hadde jeg oppdaget den før jeg kjøpte bagvogna, så hadde jeg hatt baggen til den også :jepp

Takk for tips! Får se hva det blir til. Dersom vi får sponset litt av pappa, så blir det nok Emmaljunga Citycross! Har forelsket meg i den! Hvis ikke skal vi definitivt kikke på den der! :jepp:

:rodmer

Søta!

Så mange koselige innlegg i går - og for en søt liten mage. Nå skal du se den popper ut litt hver eneste uke.

Koselig med planlegging av barnerom - jeg er helt der om dagen. Men vi må kombinere gjesterom/barnerom, så må finne en fin måte å gjøre det på. Det blir nok mest hvitt, og så får gjestene holde ut med litt små, rosa detaljer. :

Dere er heldige som ser ut til å komme billig fra det med utstyrsinnkjøp. Det blir fort noen kroner her og noen kroner der... Foreldrene mine har også sagt at de skal hjelpe til med barnevogna, og det hjelper mye.

Håper du får nok en dag i lykkerus :klemmer

Ja jeg satser på at den popper ut mer og mer framover! Hehe..

Aha, men det funker vel det også. Er jo ikke værre enn at babyen sover hos dere når dere har besøk. :)

Dagen har vært flott hittil! :klemmer:

Så godt at du har det så bra nå! : : : :hjerte: Og JA, du skal bli mamma! :ler :gravid Hehe.

Vi har heller ikke kjøpt noenting enda, kun noen få plagg med søte klær. Alt det andre kommer vel så fort vi får vite helt sikkert hvilket kjønn det er i magen min.

Forhold går opp og ned, og det blir gjort og sagt stygge ting mot hverandre innimellom. Sånn er det. Men så bra at dere er på rett spor nå, og kan glede dere over lille gutten sammen :Fortsett sånn :

Heldigvis har vi god tid til å kjøpe alt som trengs! Jeg litt bedre tid enn deg kanskje, men likevel. ;)

Du har rett i det. Forhold har virkelig opp og nedturer, har fått merke det. Men vi har nok begge lært veldig av våre feil. :

Forhold kan være turbulente, men om man finner en balanse som ikke er skjev og at man kommuniserer, så fungerer det gjerne. Kanskje ikke alltid, men det hjelper. :fnise Tror dere kommer til å greie dere helt fint.

Nå fikk du meg til å gråte litt, Teriyaki! Du er slem altså! :fnise: Man kommer jo alltids til det punktet hvor man faktisk forstår hva som skjer. Det er ikke sånn at alle følelsene dukker opp med en gang man blir gravid. Noen opplever ikke få sterke, positive følelser før etter fødselen. Vi skal bli mødre, jeg til ei jente og du til en gutt. Det er mange følelser som settes i spill for de små barna vi bærer på, og den beste er jo morsfølelsen.

Jeg liker å skrive om svangerskapet, og selv om jeg sliter litt av og til med vondter, så er det faktisk kjærligheten til min datter som får meg gjennom det. Om 11 uker (hvis hun er presis), så kommer hun og hilser på mamma og pappa for første gang. Bare den tanken får meg til å bli helt myk. :sjenert

Tror jeg skylder på sjokolademelken for disse klissete innleggene. :skratte

Den balansen er nok viktig å finne! Spesielt med et barn på vei. :)

Hehe, var da virkelig ikke meningen å få det til å gråte :sjenert: klemmer: Men ja..Det er så mange følelser vi har for tiden..Men heldigvis er de fleste gode følelser. :)

Nam..Jeg er hektet på sjokolademelk. Drikker det (og iskaffe) flere ganger i uken.. :sjenert:

Åh! Sjokolademelk :sikle Huff, nå fikk jeg lyst på det. Takk Delphina :fnise

Så bra at du har det så fint for tiden Teriyaki! Er ganske utroølig at vi skal bli mamma! Noen ganger slår det meg hva som faktisk skal skje og da blir jeg så lykkelig :rodmer:

Ja, helt utrolig! Den lykkefølelsen der er deilig, ja!

Koselig med alle forberedelsene :) Her har vi seks uker igjen, og det meste står klart. Etter å ha hatt Emmaljunga til førstemann har vi valgt en annen vogn denne gangen og tror vi blir veldig fornøyd. Som bagvogn var Emmaljungaen fin, men den ble for tung og traust som sportsvogn og vi orker ikke legge 8000,- i en vogn som kun funker med bag.

Den ristingen/leamusfølelsen du beskriver kan godt være lillingen som tisser. Spesielt guttefoster rister visstnok veldig når de tisser inni magen. Her skjer det flere ganger daglig, men det merkes at han har dårlig plass nå.

Skjønner den. Her ønsker jeg meg en vogn til 8000, men den har både bra bagdel og bra sportsdel! Så blir jo på en måte ikke så ille da.

Haha, er det sant? Det må jeg si..Så artig :fnise: Lurer på hvorfor de rister..

Ja som sagt har jeg funnet en vogn, tror jeg! Den heter Emmaljunga Citycros! Den er veldig flott! Får i 18 farger, så gleder meg til å kikke på hva slags farge vi ønsker oss. Den blir veldig liten når den slås sammen, den har stor nok bagdel og veldig flott og lett sportsdel, den er betydelig lettere på vekten enn både alle de andre vognene jeg har sett på og den er generelt veldig fin! :jepp: Minuset er jo prisen da. Men hvis pappa sponser oss litt så skal vi få det til!

Her er vognen. Mange farger å velge mellom!

http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/City_Cross-565.html

I tillegg blir vi ikke å kjøpe bilstol. Blir å leie den første til 600 kr. Den leies i seks måneder. Så kjøper vi neste stolen når den tid kommer. I og med at vi leier, så har vi en garanti på at den ikke har vært i noe bilkrasj, og skulle vi havne i kollisjon, så leverer vi bare inn bilsetet og får tilbake et nytt et. Vi skal låne den som er best i test på alle områder. Husker ikke hva den heter, da..

Herlig å begynne å vite litt mer! :hoppe:

Vurderer forresten å bestille vognen fra Sverige. De er jo billigere der. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Bugaboo og OTH vognene?! :nigo:

Jeg skal ha sånn en gang hvertfall :ler:

Håper alt står bra til med deg og den lille! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så skal vi jo til Happaranda i Sverige for å dra på Ikea, og der har de to butikker som forhandler Emmaljunga! Skal definitivt kjøpe den i Sverige da, for der er den vel betydelig billigere! :hoppe: Skal ringe i morgen for å høre hva en sånn vogn vil koste!

Hei Appifany! Hehe, de vognene der er nok ikke helt min type, nei. Dessuten trenger vi en vogn som er skikkelig sollig som egner seg til Bodø-været og traktorstier! :jepp:

Og ja, det går bare fint! :jepp: Håper det går bra med deg også!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Bare innom og legger deg til på mine innlegg.... husker faktisk ærlig talt ikke om jeg har skrevet her før, eller om du bare har falt ut av mine innlegg :sjenert:

Ikke meningen - lover! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

City Cross er et bra valg ja, hadde også valgt den om jeg skulle hatt firhjuling igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...