Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Smøre-brunost hadde ikke vært så verst. Skal vel ha noen nystekte bagels med brunost i dag (jukser litt, varmer bare opp bagels).

Redebygging er ikke så ille det, den første delen går greit, man rydder og ordner.. Her trengs det ikke gjøre noe. Vi skal muligens hente vognen i dag, så da får jeg det inn. Jeg var lettere nevrotisk da vi stod i babybutikken og sa jeg ville ha kontroll over alle ting til frøken C. Tror det også er en del av redebyggingen. :klo::fnise: Jeg vil bare ha de største tingene klar før jeg kan slappe av.

Det at du er nesten 26 uker på vei gjør ingenting, tror uansett de kommer til å endre når du skal inn uansett etter den timen. :fnise: Tror uansett timene er en mal over hvor ofte man skal inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er forresten 22-ukersmagen min. Ikke noe å skryte av, men den er nå der.. :sjenert: Lurer på når den skal "skyte ut" som den gjør med alle andre..Hehe..

Edit: Vet ikke helt hva som skjedde med filen, pleier jo å komme sånn miniatyrbilde. Men det er nå bare å trykke åpne. :)

KG22.bmp

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delp: Bagels er jo kjeeempegode! :jepp: Vi bruker av og til å ha det til speilegg, tomatbønner og bacon!

Så artig at dere får hentet vognen! Gleder meg til vi begynner med de innkjøpene der også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Se der, nå kommer den frem! Kjempefin mage! :strix: Magen popper frem når du minst venter det. Plutselig har du noe ekstra som skal manøvreres og du dunker borti alt av ting og tang.

Bagels er himmelsk. Skal spørre mamma om oppskriften til løkbagelsene hennes. Det skal jenta få masse av om hun liker det like mye som det jeg gjør. Varme løkbagels med ost og skinke. Nei, nå blir jeg sulten her! :fnise:

Bare gled deg! Det er så deilig å se at man faktisk skal bli foreldre (ved at man har sprinkelseng og slikt), og ikke bare gå rundt med struttemagen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin mage :) Veldig liten og søt, men den kommer! Haha :ler:

:hoppe: For 22 uker :hoppe:

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, fiin liten mage! :rodmer:

Jeg fikk også seint mage, men den blei til gjengjeld gedigen mot slutten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, nå kommer den frem! Kjempefin mage! :strix: Magen popper frem når du minst venter det. Plutselig har du noe ekstra som skal manøvreres og du dunker borti alt av ting og tang.

Bagels er himmelsk. Skal spørre mamma om oppskriften til løkbagelsene hennes. Det skal jenta få masse av om hun liker det like mye som det jeg gjør. Varme løkbagels med ost og skinke. Nei, nå blir jeg sulten her! :fnise:

Bare gled deg! Det er så deilig å se at man faktisk skal bli foreldre (ved at man har sprinkelseng og slikt), og ikke bare gå rundt med struttemagen. :fnise:

Hehe, ja den titter fram sakte men sikkert! :)

Gleder meg kjempemye! Gelder meg spesielt til helgen, for da tenker jeg at jeg og sambo skal på babybutikker sammen! :jepp:

Kjempe fin mage :) Veldig liten og søt, men den kommer! Haha :ler:

:hoppe: For 22 uker :hoppe:

Takk! Haha, ja det er ikke store magen, men den er nå der! :fnise:

Så fin mage du har :rodmer: Ser jo helt klart at det ligger en liten en inni den :nigo:

Takk! :rodmer: Ja man gjør jo det, da. Nå var magen min nesten helt flat før også, så i tillegg til litt ekstra fett og sånt, så ser man jo at det er en gravidmage! I alle fall de som kjenner meg og vet hvordan jeg ser ut! :jepp:

Åh, fiin liten mage! :rodmer:

Jeg fikk også seint mage, men den blei til gjengjeld gedigen mot slutten. :fnise:

:rodmer:

Haha, ja kanskje det samme skjer med meg! :fnise:

I dag har jeg forresten "offentliggjort" graviditeten på facebook. Ikke sånn at jeg har skrevet noe i statusen, men har lagt ut magebilde og ultralydbilde av lillegutt, så det er jo litt artig! :)

Ganske greit å gjøre det sånn, for det første fordi det er koselig å dele med venner og bekjente, men også fordi at da er det offentliggjort, og man slipper å si "jeg er gravid" eller noe sånt, eller at folk blir overasket når man tilfeldigvis møter på dem, hehe!

Det gjør det hele mye mer ekte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo titte innom hos deg og da :D Og si HEEI :biggrin: Men merket jo fort at her har jeg vist vært før, men har nok vært så ufin og IKKE lagt igjen noe kommentar. Noe så stygt :P:angry:

Fint å lese at det går fint med dere nå :) Tror det var helt i startperioden jeg tittet innom, så har det nok gått i glemmeboka når jeg la dagboka på "hylla" for en stund selv.

Og for en liten og søt mage du har :D Kan ikke skrøyte på meg noe stor mage jeg heller, men alle syns jeg ser stor ut. Men jeg syns ikke det selv. Men ser at jeg er større med klær, så kan jo fatte hva de tror er der :P Klarer ikke fange opp noe mage på bilde enda, så det sier seg vell selv at den ikke er så stor :P Men jeg gleder meg til å få kul :D

Kjekt at det er flere guttemammaer her :D :babygutt: har dere kommet i gang med innkjøpene? Og har du handlet mye i blått eller? :D :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri...Jeg skal bli MAMMA! :sjokkert::hakeslepp::hjerter::hjerte::haar::daane::sjokk::hoppe::hjertesmil: :kgbaby: :duskedame::hjerter_rundt::nigo::strix::rodmer::gravid:

Jepp..Det sier vel sitt..Begynner å gå litt opp for meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri...Jeg skal bli MAMMA! :sjokkert::hakeslepp::hjerter::hjerte::haar::daane::sjokk::hoppe::hjertesmil: :kgbaby: :duskedame::hjerter_rundt::nigo::strix::rodmer::gravid:

Den der signerer jeg!!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benni! :velkommen:

Jammen frekt å lese i dagboken min uten å legge igjen spor! :kjefte::fnise:

Hehe, ja den er jo litt søt så liten som den er. :fnise: Jeg ser forøvrig tydelig forskjell på magen min nå, og da jeg var 19 uker på vei, så tipper den popper ut snart hos deg også! :jepp:

Vet du hva..Vi har ikke kjøpt NOEN TING! :ler: Vi får et helt lass med klær fra søsteren til sambo, de har en liten gutt på noen uker nå, så. :) Ellers har jeg kikket litt på vogn og begynt å gjøre meg opp en mening, men planer å ta kjæresten med til helgen. Kanskje greit å begynne å kikke litt mer. Ellers så blir jeg sikkert å kjøpe et par plagg bare på gøy, men siden vi ikke trenger det så blir det lite kjøp av slike ting.

En ting jeg vet vi skal kjøpe, er en lekegrind vi så på en av butikkene. Vi har stor hund, så hos oss er lekegrind nødvendig! :jepp: Sprinkelseng får vi for det har vi i familien, dagseng med himmel får vi også.

Det jeg vet vi må kjøpe er:

- Stellebord

- vogn

- bilsete

ja..Kommer ikke på mere, for å være ærlig. Det er det vi er nødt å kjøpe foreløbig. Eller må sikkert kjøpe madrass og litt sengetøy og slikt småtteri, men tror vi kommer billig unna ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Den der har jeg opplevd! :fnise:

Og ja, du skal bli mamma! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ikke sant det er frekt! Det syns jeg og :P:fnise:

Ååå, håper den popper ut snart :) Skal til sydenland om ikke så lenge, og hadde vært greit å sett gravid ut og ikke bare smålubben som jeg selv føler meg :P

Så gøøøy :D Alt som er gratis er gøy :D Har også litt arvegods vi og :) Satt og plukka ut fra eskene på loftet hos mamma i går, og der var det litt av hvert å finne, som faktisk var ganske så brukbart den dag i dag :) Alt i fra fine sengklær til søte bodyer og sparkedrakter til nydelig strikketøy og hardangervognteppe :D :jepp:

I tillegg har vi vugge som er pappaen sin, og har kjøpt seng fra 50 tallet som vokser med ungen :D Vogn er vi så heldige og skal få av svigers, og bilsete får vi kjøpt av noen vi kjenner, og da er det greit med et brukt bilsete synes jeg :)

Og så flink du er så klarer å begrense deg og tenke at du har nok :D Her er det *måhandlenoeblått/måhandletilbabyen* tenking heeeeele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Den der har jeg opplevd! :fnise:

Og ja, du skal bli mamma! :strix:

Nå når du sa det så ble jeg rørt.. :sjenert: Og jeg er ikke lettrørt!

benni: Da får dere jammen mye dere også! Jeg har jo et aldri så lite håp om å få spandert vogn jeg også, for jeg merker at det er mange som pleier å gjøre det til barna sine. Men er ikke noe jeg kommer til å spørre om, så.. :)

Og ja; Alt som er gratis er gøy!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, føler meg slem, er ofte innom dagbøkene til folk uten å legge igjen spor :sjenert: Alle har så trivelige samtaler så jeg føler jeg kommer inn og forstyrrer :fnise: Men nå la jeg igjen et spor, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, føler meg slem, er ofte innom dagbøkene til folk uten å legge igjen spor :sjenert: Alle har så trivelige samtaler så jeg føler jeg kommer inn og forstyrrer :fnise: Men nå la jeg igjen et spor, hehe :)

Hei Henlu! :velkommen: skal du være!

Hehe, du forstyrrer da ikke! :) Bare koselig når folk legger igjen spor, eller blir med på samtalen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde heller aldri fått meg til å spurt, her er det nesten krangel for begge vil kjøpe :P Men vi har bare behov for ei vogn, så da får første man som tilbød seg få æren, så kan de få hjelpe til med noe annet de andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn tenkte du på dersom den ikke blir spandert? :)

Er kjekt med alt man blir spandert på :jepp: Nå er jeg så "uheldig" å ha en bror som skal få unge 4 dager før meg (i følge termin), så alt som blir spandert på meg blir spandert på han og kjæresten hans ogå, så derfor blir det litt mindre enn hvis det var kun som jeg skulle ha unge :jepp: *egoistisk* :fnise: Neida, gleder meg vanvittig til å bli tante til en liten prins :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde heller aldri fått meg til å spurt, her er det nesten krangel for begge vil kjøpe :P Men vi har bare behov for ei vogn, så da får første man som tilbød seg få æren, så kan de få hjelpe til med noe annet de andre :)

Hihi, så artig at begge sider ønsker å være spandable! ;) Det er så kjekt med hjelpsomme foreldre. Faren min tjener veldig godt, så jeg håper virkelig han kommer på å være litt behjelpelig i og med at økonomien ikke er den beste med nykjøpt hus og sånt. Men han er ikke den som tar initiativ til slikt. Må som regel spørre om å få økonomisk hjelp. Han sier alltid ja da, men jeg føler jeg begynner å bli for gammel til å spørre om slike ting..

Hvilken vogn tenkte du på dersom den ikke blir spandert? :)

Er kjekt med alt man blir spandert på :jepp: Nå er jeg så "uheldig" å ha en bror som skal få unge 4 dager før meg (i følge termin), så alt som blir spandert på meg blir spandert på han og kjæresten hans ogå, så derfor blir det litt mindre enn hvis det var kun som jeg skulle ha unge :jepp: *egoistisk* :fnise: Neida, gleder meg vanvittig til å bli tante til en liten prins :)

Jeg har jo sett mye på Emmaljunga smart classic. Eller mye å mye. Har kikket litt på den. Men liker veldig godt Edge duo også! Ellers hadde jeg egentlig helt fraskrevet simo-vognene, men så har jeg lest at de egner seg bedre til vindfulle Bodø, så må vel ta en ekstra titt. Dessuten kan man få simoen i flere farger virker det som, mot den vognen jeg har sett på som jeg tror kun fås i svart. Jeg har nemlig litt lyst på en brun vogn. Men får se. Mamma sier hun tror det kan bli vanskelig å få solgt den videre hvis den er brun. Ikke sånn skitten-brun, men sånn fin brunfarge.

Det blir vel i alle fall Emmaljunga eller Simo. Eller var det Brio jeg likte litt? Huff, jeg har ikke satt meg inn i dette :sjenert: Jeg skal på vognjakt med sambo til helga, så håper å finne den perfekte vogna for oss da! :hoppe: Vil gjerne begynne innkjøpene snart slik at ikke alt kommer på en gang! :jepp:

Jeg har som sagt begynt organisering i huset. Blant annet skal jeg rydde ut av et rom som har blitt et skrekkelig roterom, for det er der det nye gjesterommet skal være. Så skal vi få flyttet gjestesengen fra det kommende barnerommet til det kommende gjesterommet. Deretter er barnerommet klar til å pusses opp!

Det blir hvitt helpanel (loddrett), med hvit sprinkelseng og hvit kommode til klær og sånt. Så får vi se hva det ellers blir. Må jo ha et fint gulvteppe. Kanksje lyseblått? Eller skulle man hatt et lysegrønt babyrom? Så må vi jo ha en slags uro hengende over sengen, litt bilder og etter hvert en skapseksjon hvor vi kan både lagre leker og klær. Herregud som jeg gleder meg til å gå inn på rommet til sønnen vår og bare dagdrømme!

Bør vel kanskje ha en ammestol eller lignende også på rommet. Han skal jo sove hos oss de første månedene, men regner med han flyttes over før vi slutter helt med nattammingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...