Teriyaki Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #841 Del Skrevet 20. juni 2011 Såg i en annen tråd hvilken by du er i, og trodde det var kjempelang ventetid der? Er nemlig der jeg også må gå om jeg skal ta 3D UL Fikk høre sist jeg var gravid at jeg måtte bestille nesten med EN gang jeg visste jeg var gravid slik at jeg fikk time.. Åja..Hmm..Ja ikke vet jeg, kan jo være forskjell på ventetiden på 3D og vanlig ultralyd? Det er "på vei" du snakker om ja? Der fikk jeg time bare en uke etter jeg ringte sist, så.. Men da må vi vel bestemme oss snart, da. Hvis vi ikke får time, så er det ikke krise det, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 20. juni 2011 #842 Del Skrevet 20. juni 2011 Åja..Hmm..Ja ikke vet jeg, kan jo være forskjell på ventetiden på 3D og vanlig ultralyd? Det er "på vei" du snakker om ja? Der fikk jeg time bare en uke etter jeg ringte sist, så.. Men da må vi vel bestemme oss snart, da. Hvis vi ikke får time, så er det ikke krise det, altså. Den ordinære UL'n får vi jo på sykehuset og der får man vel når man SKAL ha uansett så der er vel ikke noe ventetid i den forstand Er "på vei" jeg mener ja.. Er ikke sikker i min sak altså, jeg bare hørte det sist at det var veldig populært så det var lurt å bestille tidlig. Tror nok jeg skal prøve meg på 3D denne gangen, hadde vært artig å prøvd det én gang iallfall Ser du har valgt Emmaljunga vogn, er det jeg også har, bare jeg har Edge Duo! Kjøpte den i Skellefteå i fjor sommer og betalte 6600 norske for den da Én ting dere må tenke på om mannen er veldig høy er at om du justerer det handtaket på smart vogna veldig høyt blir du gående veldig nært vogna.. Vi har teleskopunderstellet og mannen er ganske høy og for han funker det VELDIG greit Bare et lite tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 20. juni 2011 #843 Del Skrevet 20. juni 2011 Det er sant (selvom jeg ikke vet om noen som har hatt 3D ultralyd, unntatt meg selv). Jeg tror nok jeg var heldig med min lege. Han fikk fram noen fantastiske bilder. De er nå limt inn i albumet. Men om man er student så tror jeg at jeg ville spart meg for de kronene. Jeg hadde aldri betalt for å få en 3D ultralyd, og jeg fikk lønn. Lekegrind tror jeg kan være lurt. Herregud, som jeg har drømt om det noen ganger. Bare legge ungen i lekegrinden etter han har holdt på hele natten og jeg nesten ikke har sovet, for å sove en liten stund på sofaen. Men jeg har ikke plass til en lekegrind, som det har vært med drømmingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #844 Del Skrevet 20. juni 2011 Den ordinære UL'n får vi jo på sykehuset og der får man vel når man SKAL ha uansett så der er vel ikke noe ventetid i den forstand Er "på vei" jeg mener ja.. Er ikke sikker i min sak altså, jeg bare hørte det sist at det var veldig populært så det var lurt å bestille tidlig. Tror nok jeg skal prøve meg på 3D denne gangen, hadde vært artig å prøvd det én gang iallfall Ser du har valgt Emmaljunga vogn, er det jeg også har, bare jeg har Edge Duo! Kjøpte den i Skellefteå i fjor sommer og betalte 6600 norske for den da Én ting dere må tenke på om mannen er veldig høy er at om du justerer det handtaket på smart vogna veldig høyt blir du gående veldig nært vogna.. Vi har teleskopunderstellet og mannen er ganske høy og for han funker det VELDIG greit Bare et lite tips Vi var på vanlig UL hos "på vei" tidlig i svnagerskapet, og det var da ventetiden var så kort. Ordinær UL var det på en måte lang ventetid, siden jeg fikk dato seks-syv uker før jeg skulle Der sa du noe..Vi så jo på høyden at det funket med smart-vogna, men hvis det er som du sier, at man kommer så nært vogna, så kan det være at Edge duo passer bedre..Får se det an når vi drar sammen og kikker. Og dersom den er såpass billig i Sverige så drar vi dit! Bare vi finner en babybutikk der, da. Det er sant (selvom jeg ikke vet om noen som har hatt 3D ultralyd, unntatt meg selv). Jeg tror nok jeg var heldig med min lege. Han fikk fram noen fantastiske bilder. De er nå limt inn i albumet. Men om man er student så tror jeg at jeg ville spart meg for de kronene. Jeg hadde aldri betalt for å få en 3D ultralyd, og jeg fikk lønn. Lekegrind tror jeg kan være lurt. Herregud, som jeg har drømt om det noen ganger. Bare legge ungen i lekegrinden etter han har holdt på hele natten og jeg nesten ikke har sovet, for å sove en liten stund på sofaen. Men jeg har ikke plass til en lekegrind, som det har vært med drømmingen! Hehe, ja ikke sant Det gjør jo at en får muligheten til å få gjort litt, eventuelt slappet av litt, og minsten lærer seg å leke for seg selv også. Synes det er viktig. Jeg var veldig flink til å underholde meg selv som liten. Noe annet kan man derimot si om niesen til sambo. Hun er svært bortskjemt, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 20. juni 2011 #845 Del Skrevet 20. juni 2011 Vi har smart-vogna, og er kjempefornøyd foreløpig! Mannen er 190cm, og har ingen problem med at han sparker i vogna når han går med den. Det testa han nøøye i butikken før vi kjøpte den. Jeg var på tre ( ) ultralyder på På Vei, og bestilte to av de en ukes tid i forveien, og den siste fikk jeg dagen etter at jeg ringte. Null problem, verken 2D eller 3D. Og det ser ut som om det er en kjekkas du har der i magen, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #846 Del Skrevet 20. juni 2011 Vi har smart-vogna, og er kjempefornøyd foreløpig! Mannen er 190cm, og har ingen problem med at han sparker i vogna når han går med den. Det testa han nøøye i butikken før vi kjøpte den. Jeg var på tre ( ) ultralyder på På Vei, og bestilte to av de en ukes tid i forveien, og den siste fikk jeg dagen etter at jeg ringte. Null problem, verken 2D eller 3D. Og det ser ut som om det er en kjekkas du har der i magen, forresten. Aha, godt å vite! Synes 8-9000 er litt dyrt, nemlig. Nå regner jeg med den kommer i flere farger, men på tøffeliten er det bare den hvite som står utstilt i alle fall, og skulle da i alle fall hatt en annen farge om det hadde blitt edge. Nei, tror vi kommer til å gå for smart! Hihi, men det er ikke rart, de er flinke til å ta bra bilder. Åh, ja..Han er nok kjempekjekk Sambo er en skikkelig kjekkas han også, så det er jo ikke noe rart om lillegutt også bli kjekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 21. juni 2011 #847 Del Skrevet 21. juni 2011 Hehe, ja ikke sant Det gjør jo at en får muligheten til å få gjort litt, eventuelt slappet av litt, og minsten lærer seg å leke for seg selv også. Synes det er viktig. Jeg var veldig flink til å underholde meg selv som liten. Noe annet kan man derimot si om niesen til sambo. Hun er svært bortskjemt, hehe. Sånn som nå. Kunne det passet. Han er våken, og undersøker lekene sine på gulvet. Men jeg våknet i dag og var så trøtt. Skjønner ikke. Men i dag så er det ordentlig dårlig vær og mørkt ute, kanskje derfor. Nå skulle jeg bare kasta noen leker oppi en lekegrind, og lagt han oppi, deretter snorket på sofaen. Drømme! (PS: Man kan vel ikke skjemme bort babyer med kos og oppmerksomhet?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #848 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Sånn som nå. Kunne det passet. Han er våken, og undersøker lekene sine på gulvet. Men jeg våknet i dag og var så trøtt. Skjønner ikke. Men i dag så er det ordentlig dårlig vær og mørkt ute, kanskje derfor. Nå skulle jeg bare kasta noen leker oppi en lekegrind, og lagt han oppi, deretter snorket på sofaen. Drømme! (PS: Man kan vel ikke skjemme bort babyer med kos og oppmerksomhet?) Sier ikke at man kan skjemme dem bort med kos og oppmerksomhet, men hvis man aldri lar barnet leke for seg selv og alltid kommer springende med en gang barnet sutrer fordi det er en anelse kjedelig en liten stund, så får man fort et barn som ikke kan leke alene og som må underholdes hele tiden. Har jo ikke noe med om man gir mye/lite oppmerksomhet. Det er jo til fordel for barnet å lære å leke for seg selv, også. Kos og oppmerksomhet får han nok i massevis, han lillegutt. Endret 21. juni 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 21. juni 2011 #849 Del Skrevet 21. juni 2011 Sier ikke at man kan skjemme dem bort med kos og oppmerksomhet, men hvis man aldri lar barnet leke for seg selv og alltid kommer springende med en gang barnet sutrer fordi det er en anelse kjedelig en liten stund, så får man fort et barn som ikke kan leke alene og som må underholdes hele tiden. Har jo ikke noe med om man gir mye/lite oppmerksomhet. Det er jo til fordel for barnet å lære å leke for seg selv, også. Kos og oppmerksomhet får han nok i massevis, han lillegutt. Så sant, så sant. Jeg har alltid latt han ligge hvis han sutrer litt, men hvis han hyler så tar jeg han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #850 Del Skrevet 21. juni 2011 Så sant, så sant. Jeg har alltid latt han ligge hvis han sutrer litt, men hvis han hyler så tar jeg han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #851 Del Skrevet 21. juni 2011 Som alltid turner lillegutt rundt i magen min på morgenen, og nå er jeg sikker på at jeg kjente spark fra utsiden også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. juni 2011 #852 Del Skrevet 21. juni 2011 Som alltid turner lillegutt rundt i magen min på morgenen, og nå er jeg sikker på at jeg kjente spark fra utsiden også! Artig med spark på utsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. juni 2011 #853 Del Skrevet 21. juni 2011 Koselig med spark på utsiden Da er det ikke lenge til du kan se mageskinnet hoppe Tenk at i morgen er du halvveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 21. juni 2011 #854 Del Skrevet 21. juni 2011 Åååh, det er så gøy med spark på utsiden! Og å kjenne de Jeg gleeeeder meg til jeg kommer så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 21. juni 2011 #855 Del Skrevet 21. juni 2011 Som alltid turner lillegutt rundt i magen min på morgenen, og nå er jeg sikker på at jeg kjente spark fra utsiden også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #856 Del Skrevet 21. juni 2011 Artig med spark på utsiden. Jepp, det var artig det! Koselig med spark på utsiden Da er det ikke lenge til du kan se mageskinnet hoppe Tenk at i morgen er du halvveis Hehe, nei det blir sikkert stas Ja det er jammen ikke langt igjen! Åååh, det er så gøy med spark på utsiden! Og å kjenne de Jeg gleeeeder meg til jeg kommer så langt Hihi, ja jeg skjønner det! Men det er jammen ikke lenge siden du sist kjente en liten baby sparke inni magen! Oi, hehe..Hadde en kynner eller noe sånt, og guuud så skjev magen min ble, og så hard, og så rar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #857 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg har nådd et større lavmål enn jeg trodde! Jeg klarte rett under 10 armhevinger før (jada, ikke så mye, men litt i og med at jeg er jente ), og nå..Ja nå klarte jeg med mye anstrengelse EN! Snakker om å innse hvor mye kroppen har forfalt siden begynnelsen av mars..Jeg har brukt år på å bygge opp den kroppen jeg hadde. Jeg hadde definerte, men fine og feminine muskler, jeg var fast i fisken og rett og slett fornøyd! Men i det minste var det en oppvekker. I morgen drar jeg til treningsenteret jeg har hatt planer om å melde meg inn på lenge, og melder meg inn. Skal jo så klart ikke drive noe hardtrening nå som jeg er gravid, men kondisjonstrening og litt lett styrke skal nok gå helt fint, og vil bare være positivt for meg. Skal bli deilig å komme i gang igjen..Men det er skammelig at jeg bare har kastet bort tre år med trening. Dvs. helt kastet bort er det jo ikke. Jeg har et godt grunnlag og det skal nok ikke så veldig mange måneder til for å komme i form igjen, men likevell. Er jammen demotiverende hvor fort kroppen forfaller når man ikke trener slik som man pleier. Teriyaki skal bli flink igjen! Slik vil jeg også få mer overskudd i hverdagen. Det finnes ikke noen mer deilig følelse enn å være ferdig med ei god treningsøkt! Også spinning da! Åh, det gleder jeg meg til. Elsker spinning! Edit: Til de som eventuelt stusser, så har jeg hatt tidenens sløkkisdag med sofasliting, tv og pc-titting. Forutenom at jeg har vært på besøk et par timer hos en veninde. Så har jammen blitt uvanlig mange oppdateringer i dagboken i dag, ja.. Endret 21. juni 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 21. juni 2011 #858 Del Skrevet 21. juni 2011 Så koselig med spark utenpå også Jeg er sikker på at de sterkeste sparkene til lillemannen syns godt, men hver gang jeg skal sjekke, slutter han å sparke. Lille luringen Men i dag så jeg altså et lite spark! Tenk hva vi har i vente de neste ukene nå da! Lett trening er bare bra for både deg og gutten din. Må ta i et tak når jeg kommer til Norge igjen. Har kjøpt treningsdvd for gravide Håper det gjør susen! Blir jo lettere å komme seg igjen etter fødselen også så det er jo et stort pluss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 21. juni 2011 #859 Del Skrevet 21. juni 2011 Så flink du er som skal begynne å trene Misunner deg det. Men jeg har lovt meg selv at jeg skal begynne å trene hvis jeg sliter med kroppen og overflødig fett etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #860 Del Skrevet 21. juni 2011 Så koselig med spark utenpå også Jeg er sikker på at de sterkeste sparkene til lillemannen syns godt, men hver gang jeg skal sjekke, slutter han å sparke. Lille luringen Men i dag så jeg altså et lite spark! Tenk hva vi har i vente de neste ukene nå da! Lett trening er bare bra for både deg og gutten din. Må ta i et tak når jeg kommer til Norge igjen. Har kjøpt treningsdvd for gravide Håper det gjør susen! Blir jo lettere å komme seg igjen etter fødselen også så det er jo et stort pluss! Ja det var koselig. Det er så greit å følge med på deg som er litt foran meg, for hver gang du har opplevd noe nytt, så har jeg opplevd det samme kort tid etter Så jeg får jo en pekepinn Ja det er veldig bra (og viktig) å prøve å trene i alle fall litt i graviditeten. Jeg går jo noen turer i uka da, i og med at vi har hund, men jeg ønsker litt mer kondisjonstrening. Så flink du er som skal begynne å trene Misunner deg det. Men jeg har lovt meg selv at jeg skal begynne å trene hvis jeg sliter med kroppen og overflødig fett etter fødselen. Hehe, føler meg ikke så flink. Trening har vært en utrolig viktig del av hverdagen min i tre år, så at jeg har gått i snart fire måneder hvor det kun har blitt en joggetur og et par sykkelturer føler jeg er utrolig dårlig for min egen del. Går jo turer som sagt, og prøver å tenke at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet, men jeg er ganske "streng" med meg selv egentlig. Før var jeg sterkt missfornøyd dersom jeg ikke trente mellom tre og fem ganger i løpet av en uke! Nå er jeg så heldig at jeg er en av de som elsker trening, følelsen av å være kjempesliten mens man gjør siste innspurten, og rett og slett det å presse seg til å nå stadig nye mål, er deilig. Trening vil du få masse igjen for, og da tenker jeg ikke bare på kropp og utseende, men helse (både mentalt og fysisk) generelt! Jeg kan uten tvil innrømme at utseende og kropp har vært en stor motivasjon for meg når det gjelder trening, men det skal også sies at jeg har slitt mye med depresjoner og slikt, og har gått på antidepressiva. Idet jeg sluttet med pillene, og begynet å trene, så ble treningen min antideprisiva. MYE sunnere! Hjernen produserer jo mer serotonin når man trener, så det er jo egentlig ganske logisk! Åh, som jeg irriterer meg over at jeg har vært så dårlig på å trene. Spesielt nå når jeg egentlig bare skulle svare dere kort, også ender jeg opp med å skrive en hel avhandling. Det får meg bare til å skjønne hvor viktig trening er for meg, og hvor viktig det er for meg å komme meg i gang igjen. Greit nok at jeg må ta mer hensyn til kroppen og være mer forsiktig i et roligere tempo, men jammen om jeg skal trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå