Umuriel Skrevet 16. juni 2011 #801 Del Skrevet 16. juni 2011 Gratulerer som kommende guttemamma Du fikk samme termin som jeg hadde med min eldste, hadde også 11.11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 16. juni 2011 #802 Del Skrevet 16. juni 2011 Gratulerer så mye med en frisk og vakker babygutt Og dette beviser vel en gang for alle at jeg VIRKELIG ikke kan tippe kjønn. Jeg har hittil ikke tippet riktig en eneste gang, og det er faktisk ganske godt gjort etter å ha heng i graviditetsdagbøker i to år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 16. juni 2011 #803 Del Skrevet 16. juni 2011 Gratulerer med gutt i magen! Da blir du også guttemamma Var det ikke herlig å se guttungen 11.11.11 er jo en super termindato da. Håper litt gutten min kommer da, selv om jeg sikkert kommer til å ville ha han ut litt tidligere. Også var det litt moro å få rett på tippingen igjen, høhø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. juni 2011 #804 Del Skrevet 16. juni 2011 Gratulerer med en liten gutt i magen Jeg tippet rett Var det ikke en fantastisk opplevelse? Og sambo var med han også? Er gjerne da det virkelig går opp for pappa'n at det er en liten skapning inni der Ønsker deg god helg nå jeg Tenk - neste uke er du halvveis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 16. juni 2011 #805 Del Skrevet 16. juni 2011 Gratulerer med en guttepjokk i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdejenta Skrevet 16. juni 2011 #806 Del Skrevet 16. juni 2011 Hurra for en liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #807 Del Skrevet 17. juni 2011 Åååååh! Her hadde jeg svart alle sammen så fint og individuelt, fordi jeg skulle være "flink" og ikke bare ta en felles en, også kommer jeg ut av siden når jeg trykker send??? Vel...Nå skulle jo innlegget mitt være fylt av positivitet, så det får bare gå at det blir en felles en.. Tuusen takk for alle gratulasjoner! Det er en herlig følelse å vite litt mer om hvem som bor inni magen min og som sparker og slår Sambo og mamma var med. Mamma gråt, og sambo sa "da blir det en Odin, da". Det var veeeldig lett å se at det var en gutt inni der, for å si det sånn.. Så det er null tvil om at det er en gutt. 11.11.11. er en artig termindato ja! Men tipper jeg går til den 23, som er datoen jeg blir satt i gang. Så da blir vel bursdagen den 24 eller 25 november, også kommer vi hjem fra sykehuset tidsnok til advent! Zia: Hehe, skal si du ikke er så god på å tippe da, nei! Hvis jeg ser deg tippe i senere tråder, så skal jeg tippe det motsatte som deg, for da MÅ jeg jo tippe riktig! Skal vi se..Var det noe mere, tro? Det var det sikkert, men jeg skulle egentlig skyndte meg for å få ryddet opp her sånn at jeg kan dra ut i nydelige været, så nå legger fra meg pc! Ha en fantastisk dag alle flotte, engasjerte KG-venner! Jeg og sønnen min kommer tilbake litt senere, sikkert! Sønnen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. juni 2011 #808 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Sååå koselig! Ja, man ser gjerne lettere om det er gutt enn om det er jente for å si det sånn. Her så vi to stykk labia, så vi vet jo at datteren vår er ei jente. Dog, jeg lurer på om vi virkelig skal ha ei jente til tider. Husker fra min egen UL.. "Now, as you can see here *leke med piler*, you have one labia and another labia.. So, it's a girl". Det er deilig når man vet at det er et lite menneske med kjønn inni der, og når man vet at det blir en pjokk eller frøken, så gjør det ting enklere. Den lille blir plutselig mer en person. (tror delphina trenger mer søvn). Håper du og sønnen din får en fin fin dag i det fine været! Datteren vår og jeg skal kose oss med rydding og mulig innkjøp av farsdagsgave! Endret 17. juni 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 17. juni 2011 #809 Del Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer så mykje med ein gut! Fantastisk! Vi får vite det på mandag, så vi er spente Det blir liksom endå meir verkeleg då KOS deg mykje med guten din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 17. juni 2011 #810 Del Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer med gutt i magen (og for at jeg tippet riktig) Masse lykke ti videre (For meg som er så babysyk, så tror jeg egentlig at det er en dårlig idé å lese graviditetsdagbøker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 17. juni 2011 #811 Del Skrevet 17. juni 2011 Oi, her har jeg sannelig gått glipp av en hel del! GRATULERER SÅ MYE MED I MAGEN! Jeg vet du håpet på jente, men du bryr deg helt sikkert ikke om det nå. Så lenge det er et friskt barn osv Også blir man like glad i de uansett tenker jeg 11.11.11 er en kul termindato Må være festlig og ha den fødselsdatoen, hehe. Kommer sterkere tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #812 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Sååå koselig! :strix Ja, man ser gjerne lettere om det er gutt enn om det er jente for å si det sånn. Her så vi to stykk labia, så vi vet jo at datteren vår er ei jente. Dog, jeg lurer på om vi virkelig skal ha ei jente til tider. :fnise Husker fra min egen UL.. "Now, as you can see here *leke med piler*, you have one labia and another labia.. So, it's a girl". Det er deilig når man vet at det er et lite menneske med kjønn inni der, og når man vet at det blir en pjokk eller frøken, så gjør det ting enklere. Den lille blir plutselig mer en person. (tror delphina trenger mer søvn). Håper du og sønnen din får en fin fin dag i det fine været! Datteren vår og jeg skal kose oss med rydding og mulig innkjøp av farsdagsgave! Labia..Er det kjønnslepper? Hehe, var jo en søt måte å si det på..Det blir plutselig en person..Men ja, du har jo rett i det! Plutselig er det ikke et "det", men en han eller hun! Dagen har vært veldig fin, men er kjempesliten nå! Det er derimot ikke gutten, for han ligger og sparker og turner inni der, han. Gratulerer så mykje med ein gut! Fantastisk! :rodmer Vi får vite det på mandag, så vi er spente Det blir liksom endå meir verkeleg då KOS deg mykje med guten din! :rodmer Tusen takk! Du må virkelig glede deg altså! For det er en heeerlig opplevelse å se barnet sitt inni magen! Gratulerer med gutt i magen :babygutt (og :hoppe for at jeg tippet riktig) Masse lykke ti videre :strix (For meg som er så babysyk, så tror jeg egentlig at det er en dårlig idé å lese graviditetsdagbøker) :sjenert Hihi, ja du tippet rett, ja! Og det er mer enn jeg kan si for meg selv. Tro meg, jeg har kikket i graviditetsdagbøker i flere år, og har ikke blitt noe mindre verpesjuk av den grunn, nei. Derfor er jeg vel også utrolig utålmodig på å endelig få møte han, men det er jo faktisk 21 uker igjen.. Oi, her har jeg sannelig gått glipp av en hel del! GRATULERER SÅ MYE MED I MAGEN! Jeg vet du håpet på jente, men du bryr deg helt sikkert ikke om det nå. Så lenge det er et friskt barn osv Også blir man like glad i de uansett tenker jeg 11.11.11 er en kul termindato Må være festlig og ha den fødselsdatoen, hehe. Kommer sterkere tilbake Ja tiden flyr når man er så heldig å være på ferie! Tuusen takk for det! Joda jeg håpet jo egentlig på jente, da jeg alltid har sett for meg at jeg blir en jentemamma, og fordi jeg hadde det perfekte navnet (som min eventuelle framtidige datter skal hete). Men nå når jeg har gått og sagt, og tenkt han i over et døgn, så kunne det jo ikke vært noe annet. Han er ikke han hvis det var en hun..Forstå det den som kan! Er bare glad gutten var frisk som en fisk, jeg! Med sine fire hjertekamre og to hjernehalvdeler.. Oi..Dagen har vært lang..Startet med husarbeid, så dro jeg til veninne med hunden så hundene kunne løpe og leke, mens vi satt på terrassen. Deretter dro jeg til byen for noen erneder, så dro jeg hjem og gjorde husarbeid mens sambo lagde mat. Så kjørte vi til byen igjen, han på fest og jeg til mamma, for mor og far er kommet på besøk. Så har jeg da sittet der til jeg kom hjem nå for kanskje 30 min siden. Trøtt! Men skal slappe av litt med pc før det soves! Endret 17. juni 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 18. juni 2011 #813 Del Skrevet 18. juni 2011 Gratulerer med gutt i magen! Gutter er morsomme skapninger, jeg har en hel haug av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 18. juni 2011 #814 Del Skrevet 18. juni 2011 Labia..Er det kjønnslepper? Hehe, var jo en søt måte å si det på..Det blir plutselig en person..Men ja, du har jo rett i det! Plutselig er det ikke et "det", men en han eller hun! Dagen har vært veldig fin, men er kjempesliten nå! Det er derimot ikke gutten, for han ligger og sparker og turner inni der, han. Jess, labia er kjønnslepper. Labia majora er de ytre og labia minora er de indre. Delphina leste sykepleierbøkene til mamma'n sin da hun var yngre. Rart jeg faktisk ikke ble en selv. Tror jeg hadde endt opp som anestesisykepleier eller noe sånt. Takk. Nå har jenta vår jo blitt enda mer realistisk. Nå sitter jeg og klapper meg på magen og sier "C! Lille jenta vår!" Kan hende vi finner ut ved fødsel at hun ikke er en C, men nå er hun det hvertfall. Det er bare koselig at han turner og ruller rundt inni der da. Så lenge han er frisk, så er det det viktigste! Håper du hadde en koselig dag i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2011 Forfatter #815 Del Skrevet 18. juni 2011 Gratulerer med gutt i magen! Gutter er morsomme skapninger, jeg har en hel haug av dem. Hei og hit! Hehe, ja jeg må vel tro på det, når det kommer fra en dame med ikke mindre enn fire gutter.. Jess, labia er kjønnslepper. Labia majora er de ytre og labia minora er de indre. Delphina leste sykepleierbøkene til mamma'n sin da hun var yngre. Rart jeg faktisk ikke ble en selv. Tror jeg hadde endt opp som anestesisykepleier eller noe sånt. Takk. Nå har jenta vår jo blitt enda mer realistisk. Nå sitter jeg og klapper meg på magen og sier "C! Lille jenta vår!" Kan hende vi finner ut ved fødsel at hun ikke er en C, men nå er hun det hvertfall. Det er bare koselig at han turner og ruller rundt inni der da. Så lenge han er frisk, så er det det viktigste! Håper du hadde en koselig dag i går. Aha..Da er vel labia latinsk eller gresk, da? Kan forøvrig ikke huske å ha lest det i anatomiboka, men kan hende jeg bare har glemt det. Vi bruker jo enda latinske og greske ord i sykepleiefaget, så. Ja det er bare koselig når han turner! Og det viktigste er jo at de små er friske! Tenkte på forhånd at jeg kom til å bli litt skuffet, og ble det kanskje et tiendedels sekund, men etter det har jeg bare vært glad. Kjønnet betydde liksom ikke like mye lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 18. juni 2011 #816 Del Skrevet 18. juni 2011 Aha..Da er vel labia latinsk eller gresk, da? Kan forøvrig ikke huske å ha lest det i anatomiboka, men kan hende jeg bare har glemt det. Vi bruker jo enda latinske og greske ord i sykepleiefaget, så. Ja det er bare koselig når han turner! Og det viktigste er jo at de små er friske! Tenkte på forhånd at jeg kom til å bli litt skuffet, og ble det kanskje et tiendedels sekund, men etter det har jeg bare vært glad. Kjønnet betydde liksom ikke like mye lenger. Labia er latinsk for leppe, men brukes bare for leppene der nede. Dere har tusenvis av greske og latinske ord som dere skal huske. Cerebellum, uterus, esophagus. Så, skjønner om dere ikke husker alle. Det er det viktigste, at de er sunne. Tror de fleste som ønsker seg en ting blir litt skuffet om de får det motsatte. Jeg trodde en periode lille frøkna var en gutt, og om det hadde blitt jente, så hadde jeg vært glad for det også. Var derfor det var så rart samme dagen vi skulle på UL at jeg hadde en følelse av "Hun har det bra".. Tror magefølelsen stemte godt der ja. Håper du har kjent han i dag (vet at det ikke er noen garanti at du har kjent han i dag)... og håper du har hatt en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 18. juni 2011 #817 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg var også bittelitt skuffa da det viste seg at førstemann var gutt og ikke jente som jeg trodde. Men det gikk fort over, og idag ville jeg aldri, aldri byttet ham ut med en hylende liten prinsesse Hva er vel deiligere enn en solbrun liten guttehånd som leter etter mammas hånd når verden blir stor og skummel? Og så er det så fint å se far og sønn i full konsentrasjon rundt ting de begge har interesse av (eks legobygging). Da svulmer mammahjertet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #818 Del Skrevet 19. juni 2011 Labia er latinsk for leppe, men brukes bare for leppene der nede. Dere har tusenvis av greske og latinske ord som dere skal huske. Cerebellum, uterus, esophagus. Så, skjønner om dere ikke husker alle. Det er det viktigste, at de er sunne. Tror de fleste som ønsker seg en ting blir litt skuffet om de får det motsatte. Jeg trodde en periode lille frøkna var en gutt, og om det hadde blitt jente, så hadde jeg vært glad for det også. Var derfor det var så rart samme dagen vi skulle på UL at jeg hadde en følelse av "Hun har det bra".. Tror magefølelsen stemte godt der ja. Håper du har kjent han i dag (vet at det ikke er noen garanti at du har kjent han i dag)... og håper du har hatt en fin dag. Jepp, det er veeldig mange latinske og greske ord.. Kan liksom ikke si lungehinnen eller noe sånt, må si plevrahinnen.. Ja, klart det er det viktigste! Heldigvis er de fleste barn friske, men det er uansett en fantastisk følelse når man vet at ens eget barn ser ut til å være fritatt fra byrden med funksjonshemninger, hjertefeil eller lignende. Men nå skal det også sies, at så langt ut i svangerskapet som jeg er nå, og så knyttet jeg begynner å bli til lillemann, så hadde jeg elsket han like mye om han ikke var frisk, som jeg kommer til å gjøre nå som jeg vet han er det. Jeg var også bittelitt skuffa da det viste seg at førstemann var gutt og ikke jente som jeg trodde. Men det gikk fort over, og idag ville jeg aldri, aldri byttet ham ut med en hylende liten prinsesse Hva er vel deiligere enn en solbrun liten guttehånd som leter etter mammas hånd når verden blir stor og skummel? Og så er det så fint å se far og sønn i full konsentrasjon rundt ting de begge har interesse av (eks legobygging). Da svulmer mammahjertet! Nei jeg har tenkt det samme som deg. At jeg kommer ikke til å noen sinne tenke at "skulle ønske han var ei jente"..For det er som jeg skrev lenger opp, at om han var en hun, så hadde jo ikke han vært han. Og det er jo han som er barnet mitt, ikke hun.. Men satser på jente neste gang da Jeg har så lyst å bruke det navnet spiren hadde fått dersom det var en jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #819 Del Skrevet 19. juni 2011 (endret) Dette var litt rart..Magen min er mindre nå enn den var i uke 15? Virker i alle fall sånn ut ifra bildene..Begge bildene er tatt på morgenen for at det skal være så "riktig" som mulig. Den blir jo oppblåst i løpet av dagen. Har jeg kjole på vises det litt at jeg er gravid nå, så dette var jo litt rart, hehe. Første bildet er tatt i uke 15+1 og det andre i dag, uke 19+4 Bærer i alle fall lillemann godt inni kroppen, for jeg har sett andre som er like langt som meg, og de har større mage. Men jeg er 174 cm da, så det kan jo ha noe å si.. Endret 19. juni 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #820 Del Skrevet 19. juni 2011 Glemte forresten å svare deg Delphina, på det med spark..Jeg har kjent spark hver eneste dag i over to uker nå. Veldig koselig. Kjent en tre-fire spark i dag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå