Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Woho, da har jeg endelig fått kjøpt vinterdress på salg til O! Har lett og ventet ganske lenge nå, og på mange nettsider så har det vært utsolgt, men nå fant jeg på petterpia.com!

Har kjøpt denne: http://petterpia.com/produkt/yttertoy/dresser/reima-tec-vinterdress-temper-dyrtall-bla

Ville egentlig aller helst ha denne: http://petterpia.com/produkt/yttertoy/dresser/reima-tec-vinterdress-temper-mid-blue

Men de hadde ikke riktig størrelse. Men det går bra, for det er den jeg har bestilt som jeg i utgangspunktet ville ha, før jeg så den andre. :) Jeg er superfornøyd med Reima, men det er jo dyrt, så er viktig å få kjøpt på salg. Da blir det ikke så ille likevel. :) Kjøpte i 92. O passer dressen i 86 kjempegodt enda, så er sikker på at 92 vil holde ut neste sesong. :) Prøvde å finne noe mer for å forsvare 86 kr i frakt, men det hadde bare blitt "på pur-kjøp", så da droppet jeg det. ;) Var på tur å kjøpe Reima sandaler, men er så usikker på om han må ha i 23 eller 24. Han bruker 23 i vintersko nå, men det er bare sånn at de akkurat holder ut sesongen. Men i sandaler har man jo ikke sokker og lester, derfor klarte jeg ikke ta sjansen på 24 i fall det blir for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig å kjøpe sånne dyre ting på salg :jepp: Vi kjøpte reimadress i 92 på salget i fjor, som vil passe til neste vinter/ barnehage. Den blir jo to sesonger gammel, men det får gå :) Holdt på å kjøpe en til, på,50 % på Barnas Hus nå for en månedstid siden, i tilfelle man trenger et skift, men har droppet det foreløpig.

Flust har fri frakt denne uken, men det jeg hadde planlagt å kjøpe der (Devold body og stilongs), men nå var det selvfølgelig utsolgt i størrelsen jeg skulle ha. Har jo spart opp trumf poeng, og frakten er vanligvis så dyr der, så hadde håpet på å kunne slå til nå.

Ellers så har jeg vært veldig flink til å følge meg på salg og,hamstret inn tøy til barnehagestart. Kommer nok til å være,veldig glad for det når den tid kommer, for det hadde blitt en stoooor sum å punge ut på en måned. Har en stor kasse full nå, ferdig merket og alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Her er jeg også veldig flink til å kjøpe på salg. Detmeste O har er salgsvarer, men stort sett bare klær av god kvalitet. Har fått skryt i barnehagen fordi jeg har bra utstyr og alt på stell. :-)

Angående to dresser: vi har to nå, en reima som han bruker i barnehagen og hvis vi tar den hjem, i helgene, og en billig en. Har jo vært lettvint å ha en hjemme også, men ikke så lettvint at den var verdt pengene. Kjøpte med gavekort da, men uansett. Det koster tross alt lite energi å bare ta dressen med hjem hvis man trenger den. :) har aldri opplevd at han har trengt nytt skift av dress. Så her blir det kun denne dressen til neste år. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Heihei! Ganske lenge siden nå, men så er det vel kanksje ingen som leser her lenger heller, da. :)

Men oppdaterer litt likevel.

Det går veldig bra for tiden. O er i en så god periode :hjerte: Han har jo vært i en vanskelig periode hvor han har slått, bitt, lugget, kastet maten, våknet masse på natten osv. Det var rett og slett frustrerende. Men nå er han så flink! Slår aldri, hvis han prøver seg på å lugge (som da som oftest bare er at han blir litt for hardhendt når han pjusker meg i håret) så slipper han med en gang jeg ber han om å slippe, han biter ikke og han er blitt mye flinkere under måltidene. Ikke perfekt så klart, men mye bedre! Bortsett fra hvis vi er på kafe, da. Da er han lite medgjørlig, har jo ikke tid til å sitte og spise :fnise:

Ikke minst så har han de siste nettene sovet hele natten! Dvs. han våknet i natt, men da gikk jeg inn, ga han smokk (jepp, han har på eget initiativ plutselig blitt glad i smokk), sittet der i to minutter og gått ut. Mot halvannen time med skriking og uroligheter tidligere. :)

Ellers så er han veldig flink til å legge ting på plass, og vi rydder opp duplo sammen hver dag. I tllegg elsker han å få hjelpe til med å vaske bord, gulv etc. Han snakker en god del. Sier: Mamma (sier det lite for tiden, for etter han lærte seg pappa så bruker han pappa til bette to ;) ), eiia (heia), ahde (hade), voff, bila, bille (gudene vet, men han har lært seg å si bille til bilder av biller i bøkene, men ikke ku :fnise: ), bæbæ, ball, meire, ja, æst (hest), båt, vott (votter), bade, beie (bleie), se der,og sikkert mer som jeg ikke kommer på. :)

Akkurat nå øver vi på kroppsdeler. Jeg spør hvor noe er, og han peker. Han kan nese, øye, øre, munn, fot, mage. Skal bli flinkere å øve framover slik at han lærer seg mer. :)

___

Selv har jeg første dag i praksis i dag. Ortopeden. Var ikke helt fornøyd med plassering, men det blir sikkert spennende, selv om jeg helst skulle vært på andre avdelinger. Hadde eksamen i psykiatri på fredagen som var. Veldig usikker på hvordan det har gått, da jeg øvde minimalt. Var så utrolig umotivert, men jeg vet jeg består, og jeg tror ikke det blir sånn kjempedårlig. :)

Denne uken venter jeg å få svar på MR på kneet mitt. Det er jo fortsatt sånn irriterende klikking i det, så får se hva som skjer. :)

Ellers er jeg litt bekymret om dagen. Har i noen uker hatt vondt i brystet mitt. Sånn øm og stikkende smerte. Finner ingen kuler eller abnormaliteter, men er likevel litt bekymret. Så må vel mote meg opp og bestille legetime. Er bare redd jeg ikke blir tatt på alvor. Kommer ikke til å føle meg trygg bare fordi legen sier at det ikke er noe. En allmennlege har jo ikke kompetnase til å utelukke slikt helt, men jeg vet at min lege er veldig sånn "vent og se". :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg les :jepp:

Så flink O har blitt :) Både med prating og rydding :) M liker framleis best å rote ;) Men han plukker opp viss vi spør han, hehe :)

Skjønner at du blir bekymra over vondt i brystet, og håper det ikkje er noko alvorleg! Om legen din seier vent og sjå, så er jo det mogleg å høyre med nokon andre i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser også! :) Koselig med oppdaterin fra deg

Så flink O er blitt da :jepp:

Huff, høres ikke bra ut det med brystet. Skjekker du når du dusjer, og gjerne med såpe? Det skal visst være den beste måten :) Å legen må vell ta det seriøst når det er en sånn ting, det kan jo i værstefall være alvorlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært innom nå.

Så flink O er! :)

Hvordan går det med deg og kjæresten? Og håper legen tar smertene i bryste alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere leser. :)

Ja O er en skikkelig flinking, og han skjønner så mye. I går skulle han til å gå på altanen med en ball som ville falt ut, så jeg måtte få han til å legge den fra seg inne. Jeg sa "hvis du skal gå ut så må du legge fra deg ballen, den kan ikke bli med ut", og han forstod det. :)

Smertene i brystet har faktisk gått bort. Har jo massert veldig mye på brystet siste dagene for å kjenne etter, så kanskje det bare var en blokkering som nå er løst opp?

MR-røntgen av kneet mitt ga ingen resultater, de kunne ikke se noe galt. Så da sitter jeg her, med et fucka kne de ikke gjør noe for å fikse. Æsj!

Ligger på sofaen nå, rimelig fyllesyk. :sjenert: vært på stamp-fest med gode venner. Vi har spist and og rype som min samboer og kompisen har jaktet selv, vi har sittet i grillhuset og danset og hatt det gøy også har vi stampet. :) Og drukket uante mender alkohol..Gleder meg til å hete O hos moren min, men gruer meg også for jeg er i skikkelig dårlig form :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei æsj, kjipt med ødelagt kne. :( Jeg har hatt det sånn siden jeg var 18 (fotballskade), men etter både kikkhullsoperasjon og sikkert 3 MR er det ingen som finner ut av hva det er. Skikkelig trist å ikke kunne spille fotball mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nei æsj, kjipt med ødelagt kne. :( Jeg har hatt det sånn siden jeg var 18 (fotballskade), men etter både kikkhullsoperasjon og sikkert 3 MR er det ingen som finner ut av hva det er. Skikkelig trist å ikke kunne spille fotball mer.

Huff, ja det er så irriterende! Jeg kan jo ikke jogge mer enn 4-5 km før jeg må gi opp pga. da kommer smerten i kneet. I dag tok jeg noen utfall, med den konsekvens at jeg har vondt bak kneet, og kan ikke ta skarpe svinger for da føles det nesten som om kneet går ut av ledd..Men ingen hjelp å få, nei. Burde jo blitt henvist videre når de ikke så noe på MR. Menmen.

Gooood 17 mai folkens!

Her har det vært skikkelig idyll med barnetog, pølse og brus i barnehagen (ikke O sin bhg, men en annen), laks og kake hos svigers og masse utelek i det kanonbra været! 19 grader og skyfri himmel! :hakeslepp: Kan ikke huske sist vi hadde så bra vær på 17. mai. :)

Ellers så ble O ett år og seks måneder i går. Tiden går jammen fort. :) Har overhode ingen baby lenger, men føler ikke jeg har ett barn heller. En mellomting blir det vel. Smårolling? Han er i alle fall en herlig gutt. Men rampete er han også, og det er slett ikke alltid han hører etter!! ;) Men er i det minste ikke lile ille som søskenbarnet sitt.. :fnise:

Halvveis i praksis nå, før det bærer avgårde til Tyrkia 16 juni! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig 17 mai dere har hatt :)

Her har det regnet, men fin dag uansett!

Så er det godt å høre at andre er rampete og ikke hører så godt etter ;) Frøkna her er dramaqueen om dagen og legger seg ned og sparker og slår i gulvet, kommer bort å gir meg en kos, for så å legge seg ned og sparke og slå igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på fb at du var blitt solbrent i dag og jeg hadde lyst å :balltre: . :fnise: Her har det nemlig pisseregnet i absolutt hele dag. Klokken 5 sluttet det, men da er jo 17.mai over liksom. :dry:

(Bruker du støtte på kneet? Det hjelper meg utrolig mye, og jeg klarer faktisk å ta noen grunne utfall. :jepp: Er veldig fornøyd med den de selger på apotek 1, hvit og gul. Nå skal jeg teste en fra xxl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Oi, nå er det nok en gang kjempelenge siden sist!

Får oppdatere litt. :) Først Belle: Jeg bruker ikke støtte, men tenkte jeg skulle kjøpe det når jeg får storstipendet. :)

Så til oppdateringen:

Vi har det veldig bra for tiden. I juni var vi en uke i Tyrkia. O storkoste seg for det meste, men tror han synes det var godt å komme hjem også. :) Nå tar vi straks ferie igjen, tre uker i august før det er tilbake i praksis på meg og bhg og jobb på guttene mine. ;)

O har utviklet seg veldig i det siste. Han har begynt å høre etter mer og han snakker utrolig mye! Han har mange to-leddsetninger, men har faktisk sagt tre-leddsetninger også. For eksempel så hørte han porten til barnehagen gå igjen da jeg kom for å hente han. Da hadde han visstnok sagt til personalet "mamma komme dytte" = Mamma kommer sykkel". Jeg henter han ofte på sykkel for tiden. ;)

Når det kommer til legging og soving så er han en engel. Er verdens enkleste å legge og sover som oftest hele natten. I det siste har han til og med begynt å sove til syvtiden i stedet for sekstiden. Så det er deilig!

Han som før var hekta på hester, er nå hekta på traktorer! Vi har jo øvd en del på farger i det siste, så det går mye i "rød dator"! Vi øver også på å telle. Han kan telle til to, og er skikkelig søt når han gjør det. :fnise:

Vet ikke helt hva planen er i ferien da. Vi tar ferie etter neste onsdag, men jeg har arbeidshelg da, så blir ikke å reise bort før over helgen. Blir hytten først i alle fall, så får vi se hva vi finner ut. Er været dårlig drar vi nok en tur til Sverige. :)

Nå skal jeg bare fordøye frokosten litt, også skal jeg på joggetur! :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Oi, nå er det nok en gang kjempelenge siden sist!

Får oppdatere litt. :) Først Belle: Jeg bruker ikke støtte, men tenkte jeg skulle kjøpe det når jeg får storstipendet. :)

Så til oppdateringen:

Vi har det veldig bra for tiden. I juni var vi en uke i Tyrkia. O storkoste seg for det meste, men tror han synes det var godt å komme hjem også. :) Nå tar vi straks ferie igjen, tre uker i august før det er tilbake i praksis på meg og bhg og jobb på guttene mine. ;)

O har utviklet seg veldig i det siste. Han har begynt å høre etter mer og han snakker utrolig mye! Han har mange to-leddsetninger, men har faktisk sagt tre-leddsetninger også. For eksempel så hørte han porten til barnehagen gå igjen da jeg kom for å hente han. Da hadde han visstnok sagt til personalet "mamma komme dytte" = Mamma kommer sykkel". Jeg henter han ofte på sykkel for tiden. ;)

Når det kommer til legging og soving så er han en engel. Er verdens enkleste å legge og sover som oftest hele natten. I det siste har han til og med begynt å sove til syvtiden i stedet for sekstiden. Så det er deilig!

Han som før var hekta på hester, er nå hekta på traktorer! Vi har jo øvd en del på farger i det siste, så det går mye i "rød dator"! Vi øver også på å telle. Han kan telle til to, og er skikkelig søt når han gjør det. :fnise:

Vet ikke helt hva planen er i ferien da. Vi tar ferie etter neste onsdag, men jeg har arbeidshelg da, så blir ikke å reise bort før over helgen. Blir hytten først i alle fall, så får vi se hva vi finner ut. Er været dårlig drar vi nok en tur til Sverige. :)

Nå skal jeg bare fordøye frokosten litt, også skal jeg på joggetur! :jepp:

Innom og titter i dagboka di også :)

Har litt å ta igjen etter dvalen min :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Innom og titter i dagboka di også :)

Har litt å ta igjen etter dvalen min :jepp:

Ja du skal få slippe å lese deg helt bak, altså. :fnise:

Hei og hå!

Over en måned siden sist nå, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å oppdatere. Når det blir så sporadisk så mister man jo uansett alt av lesere, menmen. Er litt artig å oppdatere uansett. :)

Ferien er over og hverdagen har begynt igjen, og mye har skjedd den siste måneden.

Språket har bare fortsatt å utvikle seg mye. Han sier mange tre-leddsetninger, noe som ikke er verst med tanke på alder. Han sier ting som "mamma også ut", "Æ også bis (spis)", "æ lalle der" osv. osv.

Siste uken av ferien merket vi veldig at han var rastløs og savnet barnehagen, for han var mye mer trass enn vanlig og vi hadde en del "kamper". ;) En dag tok det oss ti minutter å komme oss ut, fordi han stadig kastet skoene veggimellom. Men til slutt var han enig da jeg spurte om han skulle være snill gutt og høre på mamma. ;) I første så overså jeg bare at han kastet skoene av skohyllen, men når han gjorde det hver gang vi var i gangen, så ble det litt for mye rot. ;)

I barnehagen så er det nå bare unger som er født samme året som han. De som er nye i år er 2011-unger som bare ikke hadde bhg-plass i fjord, så det må jo være supert for han! De er 8 stk på småbarnsavdelingen. :)

Nå er det jo ikke så lenge til O fyller to år, så må vel begynne å tenke på bursdagen hans snart. Vil gjerne lage en fin "hovedkake" i tillegg til ostekake, sjokoladekake, muffins, boller og fruktsalat. I fjor hadde vi en skikkelig kul tog-kake, men må jo finne på noe annet i år. Han har ikke noe spesielt fra tv som han liker spesielt godt, så det funker ikke å bare få fikset en biler-kake, fantorangen eller noe sånt. Derimot er han jo veldig glad i traktorer, men jeg synes det virker kjedelig å bare lage en sjokoladekake i traktorform, så da må jeg i så fall få noen andre til å lage kaken med sånn sukker-frosting eller hva det heter. Vet om ei som er skikkelig flink til å lage slike kaker. Ikke er hun så dyr heller. Ja også satser jeg på at svigermor lager ei oreokake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg også les alltid! :jepp:

Og eg er ikkje så flink å oppdatere sjølv, heller ;)

Flinke O, som snakker med fleire ord! Her går det mest i uforståeleg babling :fnise:

Bursdag ja..tida går fort! Men eg drøyer liiiitt til med å begynne å planlegge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Leser også når jeg først er på KG.

O er veldig flink synes jeg, C holder bare på med to-ord setninger som "Ga mee (gå med - bli med)", "Opa dlape (bestefar sove)".

Drøyer også litt med feiringen til C, da vi kanskje flytter rundt den tiden. Blir en litt mindre bursdagsselskap tenker jeg, slik som i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser alltid :)

Så koselig. Håper alt er vel. :klemmer:

Eg også les alltid! :jepp:

Og eg er ikkje så flink å oppdatere sjølv, heller ;)

Flinke O, som snakker med fleire ord! Her går det mest i uforståeleg babling :fnise:

Bursdag ja..tida går fort! Men eg drøyer liiiitt til med å begynne å planlegge :fnise:

Hehe, nei det blir fort sånt. Var jo dessuten litt mer å oppdatere om da de var små babyer og utviklet seg i rekordfart og man slet med nattesøvn osv. ;)

Ja han er flink, tror nok han er over gjennomsnittlig flink til å prate. Men barna utvikler seg i forskjellig tempo, og etter hvert er det ikke like store skiller lenger. :)

Hehe, ja er ikke det at jeg egentlig trenger tre måneder på meg, synes bare det er så artig å tenke på hvordan bursdagen hans skal bli :fnise: Kan jo også med å gjøre at jeg er glad i å bake, men nesten aldri gjør det for å unngå å legge på meg flere ti-talls kilo. :fnise: *sliter med å bare ta ett stykke*

Leser også når jeg først er på KG.

O er veldig flink synes jeg, C holder bare på med to-ord setninger som "Ga mee (gå med - bli med)", "Opa dlape (bestefar sove)".

Drøyer også litt med feiringen til C, da vi kanskje flytter rundt den tiden. Blir en litt mindre bursdagsselskap tenker jeg, slik som i fjor!

Heihei! så hyggelig å se deg her! :)

Ja hun snakker vel nederlandsk hun jenta di. :) Føles det naturlig for deg at datteren din ikke snakker morsmålet ditt som "hovedmål"?

Spennende med flytting! Vi holder bursdagen hans hjemme hos oss, men vi har så mye familie/venner som det for oss er en selvfølge å be, at vi tar feiringen i to til tre omganger. :fnise: Vi hadde totalt 25 gjester sist gang. Så for å få snakket og tatt seg tid til alle, så liker vi best å dele opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...