Teriyaki Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #1061 Del Skrevet 12. juli 2011 Har du forresten prøvd å legge en pute mellom beina når du ligger på siden? Jeg syntes også det hjalp å legge en pute under korsryggen når jeg lå på ryggen. Du har sikkert prøvd det meste, men. Håper svømming hjelper! Ja bygger mye opp med puter, men det tok lang tid før jeg fant en stilling som lindret litt i går. Men blir vel flinkere på å vite hva som kjennes best etter hvert! Høres ut som det er noe bekkenlignende plager du har fått Det er IKKE godt. Godt at du og kjæresten fikk ordnet opp! Aldri koselig å krangle.. Pass på deg selv nå Nei krangling er kjipt. Heldigvis klarer vi å nullstille oss relativt fort, som regel. Når jeg er dårlig må jeg varierer hva jeg gjør. De dagene jeg har gått mye blir jeg ekstra dårlig, men de dagene jeg har sittet mye er jeg heller ikke bra! (Var i begravelse en dag (kirkebenker, mye sitting), og det var grusomt på kvelden! Trodde bekkenet skulle falle av!) Så for meg er det beste å sitte litt, så gjøre noe, så gå litt...og generelt bare variere mye Har en venninne som bader i terapibasseng flere dager i uken Det hjelper henne veldig! (Hun er så heldig å bo 15 minutter unna, jeg hadde måttet reise i en time hver vei ) Men du skal da helst ikke svømme med "froskeføtter" sånn man gjør når man tar vanlige svømmetak. (beina ut til hver side) Du skal heller ha et flyteredskap i hendene og plaskesparke bak deg Har ikke helt fått med meg om du jobber eller ikke? Med meg hjalp det ihvertfall å sykmelde meg så jeg kunne styre dagene selv Hehe, nei akkurat det med svømmingen fant jeg fort ut av ikke var så lurt, så endte heller med å lene meg mot kanten og plaske rolig med føttene, i tillegg til å svømme på ryggen. Det jeg likte best derimot, var som din veninne gjør, å være i terapibassenget. Det var varmt og godt, så det var bra lindring. Tenker jeg drar tilbake om et par dager. Skal gjenta det noen ganger for å se om jeg føler det hjelper. Akkurat nå føles det bedre, men ikke bra, altså. Jeg har 16 og 20-timersuker, så har mye til til å legge opp tiden selv. Signerer denne. Pute mellom knæra når du ligger/sover er også bra Nå har ikke jeg vært skikkeli plaget, men noen dager er virkelig ille. Spesielt nå på slutten kjenner jeg det godt. Kan godt skjønne det kjennes godt på slutten. Man blir jo så stor og tung etter hvert.. Apropo stor og tung..Jeg har lagt på meg ÅTTE kg!! Og er bare i uke 23..Huff..Hvordan skal dette gå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #1062 Del Skrevet 12. juli 2011 Nå vet jeg ikke om det skyldes at jeg har badet i dag, om det er fordi jeg har hatt fri og ikke vært på jobb, om det er fordi jeg rett og slett har en bedre dag eller hva, men jeg altså bedre. Ligger ikke og vrir meg i smerte i alle fall. Vondt har jeg, men ikke like ille som i går. Nå er det helt levelig, i det minste. Håper det varer utover kvelden/natten så jeg får en god natt søvn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 12. juli 2011 #1063 Del Skrevet 12. juli 2011 Nå vet jeg ikke om det skyldes at jeg har badet i dag, om det er fordi jeg har hatt fri og ikke vært på jobb, om det er fordi jeg rett og slett har en bedre dag eller hva, men jeg altså bedre. Ligger ikke og vrir meg i smerte i alle fall. Vondt har jeg, men ikke like ille som i går. Nå er det helt levelig, i det minste. Håper det varer utover kvelden/natten så jeg får en god natt søvn! Hei. Kjipt med krangling med samboeren din, men sånn er det med disse mannfolkene noen ganger. Han fikk sikkert høre det fra kompisen sin, ja! Eller kanskje han skjønte at han behandlet deg dårlig? Men bra dere fikk ordnet det! Angående bekkeløsning. Det som hjalp veldig for meg når jeg skulle sove var pute mellom beina, og varme dusjer/bad. Kunne gjerne gå turer, men hadde problemer med å sitte. (Fint for meg med kontorjobb ) BRa at det er litt midlere i dag! Bekkeløsning er så VONDT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 12. juli 2011 #1064 Del Skrevet 12. juli 2011 Så godt å høre at dette har vært en bedre dag Håper du og samboeren din kommer litt bedre overens etter hvert. De mannfolka forstår seg ikke alltid på dette med svangerskap. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann, men har venner og venninner som ikke forstår seg på hormoner, vondter o.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 13. juli 2011 #1065 Del Skrevet 13. juli 2011 Godt å høre at du hadde en bra dag i går håper den blir like fin i dag. Men tror kanskje det kan hjelpe litt med svømming som du sier, eller gå turer på ulent terreng i gode sko Gå i sand om dere har det, det tror jeg skal være veldig bra for bekkenet og ryggen Vet mange som gjør det her (vi har laaaange sandstrender). Håper det bare blir bedre, og ikke verre :D Vi får krysse fingrer og tær Så må vi jo for 23 uker som var i går da!?!? Det nærmer seg, det nærmer seg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 13. juli 2011 #1066 Del Skrevet 13. juli 2011 Så bra at smertene er overkommelige nå. Det er helt sikkert fordi du klarte å slappe av. For sånn var det ihvertfall med meg. Og hvis det er det, så er det viktig at du tar deg tid til det også Slik at du slipper å slite så mye både før og etter fødsel. For 23 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #1067 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei. Kjipt med krangling med samboeren din, men sånn er det med disse mannfolkene noen ganger. Han fikk sikkert høre det fra kompisen sin, ja! Eller kanskje han skjønte at han behandlet deg dårlig? Men bra dere fikk ordnet det! :hug Angående bekkeløsning. Det som hjalp veldig for meg når jeg skulle sove var pute mellom beina, og varme dusjer/bad. Kunne gjerne gå turer, men hadde problemer med å sitte. (Fint for meg med kontorjobb :roll) BRa at det er litt midlere i dag! Bekkeløsning er så VONDT! :blomst Jeg ligger med tre puter i tillegg til hodeputen min.. For meg går det fint å sitte, men kan ikke sitte for lenge. Ei heller kan jeg gå, stå eller ligge for lenge før det blir vondt, så jeg prøver å variere dagen min veldig. : Så godt å høre at dette har vært en bedre dag :klemmer Håper du og samboeren din kommer litt bedre overens etter hvert. De mannfolka forstår seg ikke alltid på dette med svangerskap. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann, men har venner og venninner som ikke forstår seg på hormoner, vondter o.l Nei det er vel ikke alltid folk skjønner hvordan det til tider kan være å være gravid. Altså, man er jo lykkelig for det voksende livet i magen, men det medfører en del vondter og diverse. Godt å høre at du hadde en bra dag i går håper den blir like fin i dag. Men tror kanskje det kan hjelpe litt med svømming som du sier, eller gå turer på ulent terreng i gode sko Gå i sand om dere har det, det tror jeg skal være veldig bra for bekkenet og ryggen Vet mange som gjør det her (vi har laaaange sandstrender). Håper det bare blir bedre, og ikke verre :D Vi får krysse fingrer og tær Så må vi jo :danse for 23 uker som var i går da!?!? Det nærmer seg, det nærmer seg :D Ja dagen var betydelig mindre smertefull enn dagen/natten før. Hsdde hele tiden fokus på å ikke gjøre ting som kunne forværre det. Passet på å variere hva jeg gjorde og lå aldri for lenge på sofaen av gangen. Det er i dag jeg er 23 uker! Tickeren min er stilt inn etter norsk tid, så den henger ikke etter. Så.. 23 uker En flott milepæl å komme til! På tickeren står det at lille O er levedyktig uten livmoren! Så klart, sjansen er jo liiiten for å overleve så tidlig i svangerskapet, men for hver dag som går nå, så bedres sjansene. Det er litt betryggende å tenke på. Vel, natten har gått ganske bra. Har ikke våknet av smerter en eneste gang, var først på slutten før jeg stod opp det begynte å direkte plage meg. Tok så en varm dusj og jeg holdt dusjhodet mot korsryggen for å lindre, og nå har jeg vært på butikken og handlet ikke til dagens middag og spist frokost. Skal ligge litt på sofaen nå, til jeg kjenner det blir ubehagelig, så skal jeg gjøre litt husarbeid. Ikke tungt husarbeid, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #1068 Del Skrevet 13. juli 2011 Så bra at smertene er overkommelige nå. Det er helt sikkert fordi du klarte å slappe av. For sånn var det ihvertfall med meg. Og hvis det er det, så er det viktig at du tar deg tid til det også Slik at du slipper å slite så mye både før og etter fødsel. For 23 uker Se der ja..Sånn går det når man er treg med å skrive og poste innlegget, hehe. Tja, jeg er flink til å slappe av, jeg.. Men nå har jeg faktisk irriterende vondt, håper ikke denne dagen blir sånn som mandagen..Huff..Satser på at det blir bedre så fort jeg får bevegd meg litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #1069 Del Skrevet 13. juli 2011 Måtte stjele denne fra Ripsy! Kanskje på tide med den første statusoppdateringen. Statusoppdatering Termin: 11.11.11 På vei: 23+0 Igjen til termin: 17 uker og 2 dager Kjønn: Gutt Utålmodig? Tja..Utålmodig er vel å ta litt hardt i, men jeg gleder meg veldig og kan nesten ikke vente. Samtidig ønsker jeg å nyte og få med meg resten av svangerskapet også. Aktivitet i magen: Masse aktivitet hver dag. Kjennes godt på utsiden også. Navn: Blir nok Odin Vektøkning: 8 kg hittil.. Vann i kroppen: Nei Kynnere: Jepp, får noen stk per dag. Men de er ikke vonde. Magen blir bare hard og skjev. Humør: Stort sett i godt humør, foruten om når jeg har veldig vondt, eller sånn som i dag når kjæresten drakk opp melka og satt den i kjøleskapet slik at jeg trodde vi hadde melk, og dermed ikke kjøpte ny. Så ble ikke noe melk til frokost her! Barnerom: Har begynt å rydde ut av rommet som skal pusses opp. Ellers er planen klar. Hvitt helpanel og hvite møbler. Utstyr: Har ikke kjøpt noe enda, men har bestemt oss for vogn, og får en del ting også. Melk i brystene: Ikke enda. Fødsel: Ser veldig fram til å oppleve det, og ser spesielt fram til å få gutten på brystet. Plager: Veldig vond bekkenløsning. Ellers er jeg i god form. Oppegående: Ja..Hva legger man i det da? Så vidt jeg vet.. Sulten: Ikke så mye mer enn før, forskjellen er vel bare at jeg har blitt mindre streng med meg selv, i tillegg til ekstremt lite trening. Spesielle matlyster: Har hatt en periode med nudler, sjokolademelk, jordbær..Nå synes jeg det er kjempegodt å skjære opp et gult eple i båter og bare kose meg med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 13. juli 2011 #1070 Del Skrevet 13. juli 2011 for 23 uker. Odin kommer til å bli i magen din lenge, selv om han er levedyktig utenfor nå. Hver uke er en milepæl i seg selv. Slik ser jeg det. Uansett, hver dag som går hjelper lillegutten deres å få oddsen på hans side! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 13. juli 2011 #1071 Del Skrevet 13. juli 2011 og for 23 uker! Jeg og synes det var betryggende med den milepælen. Det går virkelig den rette veien. Håper at smertene gir seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 13. juli 2011 #1072 Del Skrevet 13. juli 2011 Odin er så fint navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 13. juli 2011 #1073 Del Skrevet 13. juli 2011 for 23 uker! Synd med vond bekkenløsning. Håper smertene blir bedre! Og Odin er et nydelig navn, forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 13. juli 2011 #1074 Del Skrevet 13. juli 2011 Deeet høres fint ut det Godt å tenke på at om det skulle skje så er mulighetene store Men vi får da krysse fingrer og håpe at Odin velger å bli i noen mnd til da Og det gjør han nok garantert :D Må vokse og blir stor og sterk til november :D Digger datoen din, og jeg tror jeg satser på den selv, og at prinsen her i huset kommer 2 uker før termin Koselig med statusoppdatering, og så gøy å planlegge barnerom :D Gleder meg til å lage til det jeg og, men det blir ikke før vi får oss hus. Har bare et soverom her vi bor nå, så han skal sove hos oss Og senga har alt fått sin plass :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 13. juli 2011 #1075 Del Skrevet 13. juli 2011 Koselig med statusoppdatering Hørtes ut som barnerommet kom til å bli kjempe fint. Hvit panel er utrolig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #1076 Del Skrevet 14. juli 2011 for 23 uker. Odin kommer til å bli i magen din lenge, selv om han er levedyktig utenfor nå. Hver uke er en milepæl i seg selv. Slik ser jeg det. Uansett, hver dag som går hjelper lillegutten deres å få oddsen på hans side! Sannsynligvis blir han der lenge. Men skal innrømme at det gjør meg ikke noe om han kommer et par uker før termin hvis det er sånn at denne bekkenløsningen skal vare ut hele svangerskapet... og for 23 uker! Jeg og synes det var betryggende med den milepælen. Det går virkelig den rette veien. Håper at smertene gir seg snart Jepp, det gjør jo det. Ikke det at man i utgangspunktet går rundt og bekymrer seg, men likevell. Smertene ble fort bedre i går, og dagen gikk veldig greit unna..Nå derimot.. Odin er så fint navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #1077 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) for 23 uker! Synd med vond bekkenløsning. Håper smertene blir bedre! Og Odin er et nydelig navn, forresten De kommer og går vist veldig. Dagen i går gikk greit, men i dag har jeg veldig vondt. Håper det hjelper å dra på svømming..Skal dra så fort de åpner klokken elleve.. Deeet høres fint ut det Godt å tenke på at om det skulle skje så er mulighetene store Men vi får da krysse fingrer og håpe at Odin velger å bli i noen mnd til da Og det gjør han nok garantert :D Må vokse og blir stor og sterk til november :D Digger datoen din, og jeg tror jeg satser på den selv, og at prinsen her i huset kommer 2 uker før termin Koselig med statusoppdatering, og så gøy å planlegge barnerom :D Gleder meg til å lage til det jeg og, men det blir ikke før vi får oss hus. Har bare et soverom her vi bor nå, så han skal sove hos oss Og senga har alt fått sin plass :D Vil gjerne at gutten skal komme to uker før termin her også. Jo fortere jeg får han ut og slipper bekkenløsningen jo bedre.. Ja jeg gleder meg sånn til barnerommet er ferdig og vi kan møblere det! Koselig med statusoppdatering Hørtes ut som barnerommet kom til å bli kjempe fint. Hvit panel er utrolig fint Ja det er så koselig med hvitt helpanel! Også er det tidløst, så vi trenger ikke å pusse det opp etter noen få år heller. Er jo mange som har sånn skikkelig baby-look på veggen, og det må man jo nesten fikse på når poden blir eldre.. Er det lov å synes synd i seg selv? Hehe..Blir bare så fortvilet og demotivert av disse smertene..Skal jeg ha det sånn her til til termin? Hvordan skal jeg holde ut? Demper mye av gleden over å være gravid, altså..Blir ikke like lett å nyte det. Ser fram til svømmetrening i dag. Ser enda mer fram til å få time hos fysio. Kanskje jeg får såpass god hjelp der at den til og med blir bedre. Forresten når vi snakker om for tidlig fødsel og bekymringer. Jeg tror at underbevisstheten min er utrolig redd for å føde for tidlig, for jeg har bare flere og flere graviddrømmer hvor gutten kommer alt for tidlig. Drøm nr 1 som jeg husker: Jeg er ca. 18 uker på vei, og fødselen starter. Jeg og sambo drar på sykehuset, og jeg er så klart fortvilet pga. jeg vet at dette ikke kan gå bra. Jordmor derimot er heeelt rolig og oppfører seg som om alt er i orden. Jeg sier til henne hvorfor hun oppfører seg sånn, vi vet jo begge at babyen ikke er levedyktig utenfor livmoren enda. Hun bare "neeeida, det skal gå så bra, så". Etter hvert glemmer jeg det av, og blir heller spent på å få vite kjønnet! Tenker at nå får jeg oppleve hvordan det føles å ikke vite kjønn før fødselen! hehe..Mer husker jeg ikke. Drøm nr. 2 som jeg husker: Jeg er ca. 30 uker på vei. Av en eller annen grunn vil pappa at jeg skal få ungen ut, så jeg lar mamma utføre et keisersnitt på meg, som forøvrig skjer uten bedøvelse. Det gjør ikke vondt. Gutten er velskapt og sterk, men jeg har konstant en panikkfølelse og en følelse av at noe ikke er riktig. Det er jo ikke meningen gutten skal være ute av magen allerede. Jeg får en desperat følelse. Ringer føden og spør om de ikke kan utføre den der prosedyren hvor de putter babyen inn i magen igjen, så kan jeg føde han normalt om 10 uker. Har konstant denne følelsen av at gutten skal ikke være her enda. Han er ikke klar, vi er ikke klare, ei heller har vi alt av utstyr. Drøm nr. 3 som jeg husker: Glem det, husker den ikke. Drømte den i natt, og den var like rar og forvridd som disse to her. Bare at nå var jeg 26 uker på vei. Så med andre ord; Tror underbevisstheten min er veldig redd for å miste han. Endret 14. juli 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 14. juli 2011 #1078 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Jeg satser på at hu her kommer til termin, kanskje fordi jeg er i såpass god form enda, noe jeg synes er overraskende, da jeg var skikkelig kvalm i starten av svangerskapet. Det er lov å synes synd på seg selv når man har vondt, og det virker som du har det virkelig vondt. Daaaa får du lov til å dulle litt med deg selv og bare slappe av. Underbevisstheten forteller hva man er redd for, selv om du kanskje ikke bekymrer deg noe særlig i våken tilstand. Har lagt merke til at jeg drømmer om hele familien min og datteren vår. Tror jeg er redd for mange ting jeg. Og, så er jeg utålmodig med å få ut jenta (da jeg hadde en drøm om at jeg var i uke 38 og ville så gjerne føde). Endret 14. juli 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batinna Skrevet 14. juli 2011 #1079 Del Skrevet 14. juli 2011 Jøss vi er nesten like langt på vei! November barn begge to! Var hos ultralyd igår og fikk en gledelig overraskelse at jeg var hele 22uker på vei! Trodde jeg var en måned mindre Fant også ut jeg muligens skal få gutt! :D Kjempe gøy! Skal igjen om en måned, hun sa hun ville sjekke ut hvorfor det var så mye fostervann - håper ikke det er farlig. Guri å den tok salto i magen, var så utrolig nydelig å se på :D Kunne nesten ønske jeg hadde mitt eget ultralyd apperat, men dessverre lå den med bakhodet til, så fikk ikke noe bildet av fjeset. Hvordan var din ultralyd? Odin var et veldig fint navn Tenkte litt på Odd Vito, jeg. Noen som vet om Vito er lov å bruke i norge? Leste tidligere at samboeren din ikke hadde vist den mest positive siden til barnet, dette er synd Hadde selv en far som ikke brydde seg, men var heldig å få en fantastisk adoptifar! Men litt kjedlig å ikke ha kontakt med den biologiske faren. Men håper han endrer syn på det! De fleste fedre gjør vel det når dem ser hvor søte ungene er. Selv gleder min samboer seg som en gal heldigvis, spesielt etter ultralyden igår. Han gleder seg nesten mer enn meg, det er positivt! Han ble veldig stolt over at det ble en gutt, hehe. Også har jeg fått ny termin som er bare 3 dager før hans bursdag Spennende! Kommer til å følge tråden din! Morsomt vi er så nærme. Har termin den 15.11.11 Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 14. juli 2011 #1080 Del Skrevet 14. juli 2011 Sender gooode til deg. Selvfølgelig er det lov å synes synn i seg selv av og til. Håper svømmetreningen gjør susen i dag Noe rart me den der følelsen. Jeg er både redd for å føde før termin og spesielt etter. Siden jeg er satt tilbake såpass mye har jeg mange tanker om at det kan være feil, og at det er min dato som faktisk stemmer. Så er så redd for at fødselen ikke starter av seg selv og at jeg går over termin og prinsen dør i magen. Frustrerende å ha sånne tanker. Men vi får da håpe det går bra, for oss alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå