Gå til innhold

Kenwood chef vs major

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor er forskjellen mellom en Kenwood Chef og en Kenwood Major-maskin? Vi er to voksne i husstanden, har relativt liten plass på kjøkkenet foreløpig, og vi kommer ikke til å bli noen storfamilie (eller ha mange på middagsbesøk). Jeg kunne tenke meg en kjøkkenmaskin til å elte deiger, og sikkert endel andre operasjoner også, men tenkte evt å kjøpe mer spesialisert tilbehør etter hvert (hvis man ikke sparer mye på å kjøpe en pakke med omtrent alt?). Hva bør jeg velge?

Skrevet

JEg vet ikke hva forskjellen på de maskinene du nevner er, men jeg har Kenwood Major på 900 watt og er veldig fornøyd med den. Har ikke hatt den kjempelenge og brukt den masse, men har eltet flere deiger og brukt kjøttkverna. I den jeg kjøpte fulgte det med det meste man trenger og så kan man kjøpe ting i tillegg. Tviler på om jeg kommer til å ha behov for mer. Det fulgte med blender og kjøttkvern, og diverse eltekroker.

Skrevet

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/kjokkenmaskin/KM615SP/kenwood-major-kjokkenmaskin

Denne her holder mer enn nok til en vanlig husholdning og du får kjøpt masse tilbehør hvis du ønsker det etterhvert. Bollen er stor så den rommer en stor deig for å si det sånn.

Chef mener jeg har mer watt og kan derfor brukes til enda mer, men en vnalig husholdning trenger ikke noe større enn den på 900watt. Jeg har denne selv og har kjøpt saftsentrifuge, ismaskin og pastamaskin. Har så langt bare fått prøvd pastamaskinen da siden vi ikke er ferdig med å pusse opp kjøkkenet enda.

Jeg ønska meg lenge en kenwood maskin siden mamma har en og hennes har holdt i 20år! Den har til og med elta seg ned av benken:P Eneste som ble ødelagt var en liten bit som datt av bollen :P Nye boller får man jo kjøpt, men den funka like fint.

Eneste du må passe på når du kjøper ekstra tilbehør er at du kjøper til major og ikke chef om du kjøper major. For kenwood kanke gjøre ting enkelt:P

Jeg elsker min kenwoodmaskin! Og når kjøkkenet er ferdig skal den stå fremme! Akkurat nå må den stå i skapet:( Den tar selvsagt litt plass på benken, men kan jo brukes til alt mulig.

Du får med kroker, ekstra bolle, kvern og blender mener jeg. Så da har du alt en del du kan bruke den til :)

Liker du å lage pasta selv og har tidligere brukt håndsveid pastamaskin også prøver du kenwood sin så går du aldri tilbake:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...