Gå til innhold

To voksne og to barn. Hvor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

mye bruker dere på mat og sånt?

10.000?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 7000 i mnd. , men økende.

2 voksne og 2 gutter på 9 og 10

Skrevet

mye bruker dere på mat og sånt?

10.000?

Synes det hørtes mye ut.

Vi er to voksne og ett barn, og bruker ca 5000 kr i mnd på mat. Hva mener du med "sånt"? Vaskemidler, såpe og tannkoster? Det er iberegnet i matbudsjettet vårt.

Sifo går utifra et matbudsjett på ca 7500 kr.

http://www.sifo.no/files/standardbudsjett2010.pdf

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på 10. Vi har budsjett på 4000 pr mnd. Dette inkluderer alt man kjøper på matbutikk; altså såpe, tannbørste osv i tillegg til mat.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Milde himmel, jeg må se på matbudsjettet vårt...

Vi bruker minst 12.000 vi er to voksne og to barn på 2 og 5.

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på 10. Vi har budsjett på 4000 pr mnd. Dette inkluderer alt man kjøper på matbutikk; altså såpe, tannbørste osv i tillegg til mat.

Hvordan i alle dager får dere til det??

Skrevet (endret)

Vi er 2 voksne og ett barn under 4 år. Vi bruker 5-6000 kr på dagligvarebutikker hver måned. Vi handler det vi har lyst på til middag akkurat den dagen, men vi kjøper sjelden indrefilet, dyr fisk osv. Fisk fisker vi selv, og renskåret kjøtt får vi stort sett tak i gratis på Kiwi. Vi bruker veldig mye melk og brød, og har en grei balanse mellom halvfabrikater og råvarer. Mannen røyker, det kommer utenom.

Endret av anti jante-June
Skrevet

renskåret kjøtt får vi stort sett tak i gratis på Kiwi

??

Skrevet

Hvordan i alle dager får dere til det??

First Price og Sverige :)

• Liker 1
Skrevet

??

Vi er innom Kiwi innimellom og "handler" renskåret kjøtt som går ut på dato. Det er ikke så mange som benytter seg av dette her jeg bor,så vi får stort sett en del. Godt, gratis og bittelitt mer miljøvennlig!

Skrevet

Vi er to voksne og en gutt på halvannet, og bruker ca 5-6000 i måneden. Syns dette er nok, og håper å ikke øke det så mye når nestemann kommer. Vi bruker relativt mye penger på frukt og grønt (det er jo relativt dyrt), og ikke så mye på godteri. Kjøper stort sett den maten vi vil ha, men prøver å følge med på tilbud, og prøver å planlegge ukemenyene. merker at vi sparer en del på det sistnevnte - samtidig som vi kaster mye mindre mat da.

Handler bare på meny.

Skrevet

Vi er to voksne og en gutt på halvannet, og bruker ca 5-6000 i måneden. Syns dette er nok, og håper å ikke øke det så mye når nestemann kommer. Vi bruker relativt mye penger på frukt og grønt (det er jo relativt dyrt), og ikke så mye på godteri. Kjøper stort sett den maten vi vil ha, men prøver å følge med på tilbud, og prøver å planlegge ukemenyene. merker at vi sparer en del på det sistnevnte - samtidig som vi kaster mye mindre mat da.

Handler bare på meny.

Meny er en forholdsvis dyr butikk å handle i, da.

Vi handler også en del frukt og grønt, og prøver å få gjort det på Kiwi- billigere pga momskuttet, i tillegg til at frukten ser fersk og delikat ut i forhold til mange andre butikker.

Skrevet

Eg er åleine med to små barn, brukar vel omtrent 2-3000 kr i mnd på mat. Handlar på Kiwi.

Skrevet

Momskuttet på Kiwi på frukt og grønt er bare tull. De oppdaget etter en tid at denne kampanjen ble for dyr i lengden, og satte opp prisene, før de kuttet momsen. Resultatet da blir omtrent det samme som på Meny, med noen unntak begge veier. De ble tatt på dette, og du har kanskje lagt merke til at de ikke lenger får lov til å si at de har kuttet momsen, men at de sier at "frem til politikerene kutter momsen på frukt og grønt fortsetter vi å holde prisene lave". Lave er jo et vidt begrep... Hvordan det er med den nye momskampanjen de har startet vet jeg ikke, men jeg syns generelt Kiwi er en møkkabutikk, så jeg styrer unna.

Jeg handler på meny fordi jeg setter kvalitet høyere enn pris, og ønsker bra feskvareavdelinger og god kvalitet på frukt og grønt når jeg handler. Samt god service, og kunnskapsrik betjening. Det får jeg mer av på meny enn på Rema og Kiwi. Ihvertfall de remaene og kiwiene jeg har i nærheten, det kan sikkert oppleves forskjellig avhengig av hvor man bor. Selv om konseptene er de samme.

Men nå klaget ikke jeg på at det var dyrt på meny, eller at jeg følte at vi brukte for mye penger på mat heller da - jeg opplever egentlig ikke meny som så skrekkelig mye dyrere enn alle andre. På noen ting kanskje, men slettes ikke alt.

Skrevet

Momskuttet på Kiwi på frukt og grønt er bare tull. De oppdaget etter en tid at denne kampanjen ble for dyr i lengden, og satte opp prisene, før de kuttet momsen. Resultatet da blir omtrent det samme som på Meny, med noen unntak begge veier. De ble tatt på dette, og du har kanskje lagt merke til at de ikke lenger får lov til å si at de har kuttet momsen, men at de sier at "frem til politikerene kutter momsen på frukt og grønt fortsetter vi å holde prisene lave". Lave er jo et vidt begrep... Hvordan det er med den nye momskampanjen de har startet vet jeg ikke, men jeg syns generelt Kiwi er en møkkabutikk, så jeg styrer unna.

Jeg handler på meny fordi jeg setter kvalitet høyere enn pris, og ønsker bra feskvareavdelinger og god kvalitet på frukt og grønt når jeg handler. Samt god service, og kunnskapsrik betjening. Det får jeg mer av på meny enn på Rema og Kiwi. Ihvertfall de remaene og kiwiene jeg har i nærheten, det kan sikkert oppleves forskjellig avhengig av hvor man bor. Selv om konseptene er de samme.

Men nå klaget ikke jeg på at det var dyrt på meny, eller at jeg følte at vi brukte for mye penger på mat heller da - jeg opplever egentlig ikke meny som så skrekkelig mye dyrere enn alle andre. På noen ting kanskje, men slettes ikke alt.

Det har du søren meg rett i... :klo:

Har ikke Meny i nærheten selv, men handlet der en sjelden gang da jeg bodde i byen. Godt utvalg og ferskvaredisk er et pluss, men som regel nøyer jeg meg med vareutvalget på Kiwi. Har ikke behov for så fryktelig mye service på en matvarebutikk.

Skrevet

Tror min fam på 4 bruker 10 000 kr i mnd på mat. Her kan vi bli flinkere...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...