Gå til innhold

Skyr når man skal ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er Skyr med/Uten musli når man slanker seg? Som lunch evt frokost.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeeez. Det avhenger helt av hvordan inntaket er resten av dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeeez. Det avhenger helt av hvordan inntaket er resten av dagen.

Jeeeez, nå spør jeg om det er OK å spise skyr dersom man skal ned i vekt. Selvfølgelig spiser jeg riktig ellers, men jeg sliter å spise om morgenene. Skyr er godt og lett å spise, men jeg vil da ikke spise det hvis det er "fy-fy" da finner jeg meg heller noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det vært galt? Det er trossalt nøkkelhullmerket, i motsetning til vanlig yoghurt. Dessuten så kan du jo lese, og det står da at den er både proteinrik og fettfri på pakken, og har lavere kaloriinnhold enn yoghurt. Selvfølgelig kan du spise Skyr om du synes det er bedre å få ned om morgenen.

Skrevet

Nøkkelhullmerket er jo ikke noe klarsignal for at noe er superbra, da kan vi jo like gjerne anbefale henne en Grandiosa til frokost?

Så lenge næringsinnholdet passer inn i resten av dagen din, så ja, spis Skyr til det bobler ut av ørene på deg. Det skader aldri å lese på boksen hva som er inni ting :)

• Liker 2
Skrevet

Nøkkelhullmerket er jo ikke noe klarsignal for at noe er superbra, da kan vi jo like gjerne anbefale henne en Grandiosa til frokost?

Så lenge næringsinnholdet passer inn i resten av dagen din, så ja, spis Skyr til det bobler ut av ørene på deg. Det skader aldri å lese på boksen hva som er inni ting :)

Nøkkelhullmerket betyr at det er det sunneste produktet i sin kategori, så skal du først ha frysepizza er den nøkkelhullmerkede den beste. Skal du ha noe yoghurt-aktig vil Skyr være det sunneste valget.

Anbefaler forresten Skyr skogsbær med müsli, den er god!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er heller ikke noe galt med grandiosa til frokost når man er på slankern, bare man ikke spiser for mye resten av dagen.

Skrevet

Skyr og yoplait funker som frokost til meg, og vekta er stabil som jeg vil ha den.

Skyr har mere innhold av protein - hvilket er kjempebra.

Ha en fortsatt fin skyr start på dagen!

Skrevet

Jeg syns ikke at den smaker noe godt i seg selv.

Jeg SKYR den som pesten, kan man si. ;)

Skrevet

Hvordan er Skyr med/Uten musli når man slanker seg? Som lunch evt frokost.

Ja, det har funket knallbra for meg :ball: Den med musli er veldig mettende, og i tillegg kalorifattig! Gjør det mye lettere å være innenfor anbefalt kaloriinntak :) Lykke til :duskedame:

Skrevet

Nøkkelhullmerket betyr at det er det sunneste produktet i sin kategori,

Dette er ikke alltid tilfelle. Jeg tror f.eks at lite fett gjerne gir nøkkelhull. Lite fett er ikke nødvendigvis best. Lite sukker derimot, er alltid bra, med mindre andre stygge saker er tilsatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke alltid tilfelle. Jeg tror f.eks at lite fett gjerne gir nøkkelhull. Lite fett er ikke nødvendigvis best. Lite sukker derimot, er alltid bra, med mindre andre stygge saker er tilsatt.

Hvorfor ikke like gjerne sjekke hva som er kriteriene for nøkkelhull. Nettsidene til nøkkelhullsmerkingen:

Nøkkelhull nettside

Der står det f.eks. følgende om hvilken yoghurt som kan få nøkkelhullsmerket: smaksatt yoghurt med mindre fett (høyst 0,7 g per 100 g) og sukker (høyst 9 g per 100 g).

Så det er nok ikke alltid fettmengden alene som er avgjørende for merkingen.

Gjest Nigiria
Skrevet

Hei!

Skyr er veldig sunt. Kalorifattig og proteinrikt.

Snarere veldig anbefalt enn fy-fy, enten man slanker seg eller ei.

Hadde en med blåbærsmak i kjøleskapet her, og tallene er:

Kalorier: 98

Kabohydrater: 6.4 g.

Tilsatt sukker: 0 g.

Proteiner: 17.6 g. (!!)

Fett: 0.3 g.

Bare å spise på med andre ord :D

Elsker Skyr!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller den Spyr, fysj så vond den er. Både jeg og Margareth skyr spyr ;)

Skrevet

Jeg kaller den Spyr, fysj så vond den er. Både jeg og Margareth skyr spyr ;)

Smaken er som baken heldigvis.

Noe for enhver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske det fantes smaksatt skyr uten kunstige søtningsstoffer. Blir så dårlig i magen av kunstig sukker.

Skrevet

Hei!

Skyr er veldig sunt. Kalorifattig og proteinrikt.

Snarere veldig anbefalt enn fy-fy, enten man slanker seg eller ei.

Hadde en med blåbærsmak i kjøleskapet her, og tallene er:

Kalorier: 98

Kabohydrater: 6.4 g.

Tilsatt sukker: 0 g.

Proteiner: 17.6 g. (!!)

Fett: 0.3 g.

Bare å spise på med andre ord :D

Elsker Skyr!

Det er vel også per 100g eller noe? Ikke nødvendigvis såå veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske det fantes smaksatt skyr uten kunstige søtningsstoffer. Blir så dårlig i magen av kunstig sukker.

Det finnes da det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fiskefileter i frysen som er ca 110 gram pr stykk, og har et kalorinnhold på ca 100 pr filet. Så skyr kan en bytte ut med noe bedre.

Skrevet

De fins, det er de litt større begrene. De med müsli er vel uten kunstig søtning, tror jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...