AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 På jobben er det vanlig at de som fyller rundt år blir markert med kake og presang. Dette har skjedd både med de som er 10 år yngre enn meg, og 10 år eldre. På min bursdag skjedde derimot ingenting. Ville dere hintet om bursdagen i slike tilfeller, eller latt det være? Jeg kan godt være oppmerksomheten foruten, men det føles litt surt når jeg har vært med på å spleise på dyre, fine gaver til de andre. De siste gangene har det vært gavekort på minimum 1000 kroner. Ville dere sagt noe? Må innrømme at jeg ville synes det var utrooolig flaut, og ikke minst vanskelig å komme inn på emnet uten at det høres ut som jeg fisker om presang. Egentlig er det jo det jeg gjør, hadde hatt veldig lyst på og bruk for det gavekortet ...
Chiyo Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville ikke sagt "hallo dere har glemt bursdagen min". Men du kan jo nevne bursdagen din liksom helt "tilfeldig" i en samtale. :gjeiper: 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville ikke sagt "hallo dere har glemt bursdagen min". Men du kan jo nevne bursdagen din liksom helt "tilfeldig" i en samtale. :gjeiper: Men jeg synes det er vanskelig å få til... "jeg fikk så mye fint til bursdagen min altså" (men ikke fra dere)...
ofelia Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Bak en kake og ta med selv. Og når noen spør hvorfor det er kake, så si det er bursdagsfeiringa di..... Gratulerer med dagen på etterskudd Endret 9. mars 2011 av ofelia 3
loppekasse Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Vet ikke helt hva du skal si eller gjøre, men surt er det absolutt.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Neste gang de kommer og skal samle inn så kanskje jeg kan si at nei, jeg sparer til min egen bursdagspresang? Nei, blir nesten feil samme hvordan man sier eller gjør det, synes jeg. 1
Gjest imli Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Kvifor skal du ikkje få lov til å minne folk på at det er bursdagen din? Hadde det ikkje vore noko spesiell feiring på jobben, hadde eg skjønt det, men når det faktisk er slik at det er vanleg på din arbeidsplass å markere runde dagar med gåve, tykkjer eg det er heilt på sin plass at du og får det! Skulle då berre mangle. Gå til sjefen og sei at du har hatt bursdag. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Høres ut som dere ikke har noen form for bursdags-liste, som noen følger opp? Det har vi der jeg jobber, slik at ingen blir glemt. Du kan jo spørre personalansvarlig f.eks., og si at din bursdag kom og gikk umerket forbi og det fikk deg til å tenke at det burde vært en liste slik at ingen andre blir glemt. Det er jo uansett et bra initiativ, og så får du satt fokus på hva som er "til alles beste" uten at det høres ut som det handler om deg 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Kan det ha vært runde tall kansje? Hos oss er det slik at runde tall (25-25-30-35 osv) blir markert med kake. Gaver er "forbeholdt" 50-60-65 og 70 åringene, pluss til bryllup....
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 dette har jeg også opplevd. 30årsdagen til min kolega ble feiret med kake og gave, men ikke 30årsdagen min. min bursdag ble ikke glemt, så jeg tenker heller det var en spessiell grunn til at kolegaen min fikk feiring... bare for at jeg ikke ser en fornuftig grunn til at ble sånn, betyr jo ikke at det ikke er det...
Gjest imli Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Kan det ha vært runde tall kansje? Hos oss er det slik at runde tall (25-25-30-35 osv) blir markert med kake. Gaver er "forbeholdt" 50-60-65 og 70 åringene, pluss til bryllup.... Men TS skriv jo at det var eit rundt tal, og at kollegaer både ti år yngre og ti år eldre hadde fått gåve...
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Neste gang de starter innsamling til bursdagsgave, kan du jo bare si at du trodde dere hadde sluttet med det siden ingen gjorde noe på din bursdag? 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Hvis dere snakker om helga eller noe sånt så kan du jo si at du hadde bursdagsbesøk av slekta
Eidi_81 Skrevet 9. mars 2011 #15 Skrevet 9. mars 2011 Er det lenge siden? Tror det blir vanskeligere å ta det opp etterhvert som tida går. Hvis dere bruker å snakke om hva dere gjør hjemme og lignende kan du jo feks slippe en kommentar som at du er sliten fordi du har hatt selskap to dager på rad eller noe sånt :-) 1
Chiyo Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 Ta meg kake og si at det var leftovers fra bursdagsfeiringen din. 2
Gjest white tiger Skrevet 10. mars 2011 #17 Skrevet 10. mars 2011 Enig med Chiyo, ta med restekake. Hvis det er en stund siden så kan du jo lage en som går an å fryse, og si at den bare blir liggende likevel Ved å ta med kake så gjør du jo noe positivt, samtidig som du får frem at du har hatt bursdag. 1
Gjest Mikako Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 Hva med å invitere til festlig lag i helgen? Da får du garantert gave!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #19 Skrevet 10. mars 2011 Har opplevd det samme, og må si jeg synes det var veldig trist. Hos oss var det derimot bedriften som spanderte (gavekort eller gave til verdi av ca 1000 kr) og sjefen var det som hadde ansvaret for å fikse kaken og gaven. Jeg turte ikke si noe desverre, og det angret jeg på da nestemann fikk marsipankake fra bakeriet og spa-gavekort på en tusenlapp.... Men, jobber ikke der lenger nå. Jeg synes du skal ta med restekake som nevnt av noen over her. Det er uansett hyggelig gjort av deg, uansett om det er ment for å glede de andre eller for å minne dem på at de glemte deg
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #20 Skrevet 10. mars 2011 Jeg ble også glemt på min arbeidsplass. En gang i året samler vi inn penger til gavekassen. Denne brukes på å kjøpe gaver til de som har runde år. Jeg har sluttet å betale til denne gavekassen, å gitt klar beskjed om at jeg ikke er intressert i å betale gaver til andre så lenge jeg blir oversett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå