natasha Skrevet 29. oktober 2003 #1 Skrevet 29. oktober 2003 Min venninne har akkurat fått barn nr.2, og jeg skal kjøpe en liten ting til babyen. Hva kjøper man, og hvor i Oslo er det gode butikker? (Har vært innom Fru Lyng, og de hadde mye fint fra 6 mnd og oppover, men ikke så veldig mye til de aller minste). Har ikke barn selv, og trenger derfor tips fra dere!
Gjest sunshine-t Skrevet 29. oktober 2003 #2 Skrevet 29. oktober 2003 er hun fremdeles på barsel eller har hun kommet hjem?
Livets datter Skrevet 29. oktober 2003 #3 Skrevet 29. oktober 2003 Jeg synes du skal kjøpe noe til din venninde, jeg! Husker godt når min søster var gravid med nevøen min. Hun druknet i gaver til babyen, men ingen tenkte på at det kanskje hadde vært hyggelig å gi henne noe.
natasha Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2003 Hun har akkurat kommet hjem. Veldig enig i at det er hyggelig med en ting til henne også, så det skal jeg kjøpe, men vil gjerne gi noe til den lille også.
Gjest sunshine-t Skrevet 29. oktober 2003 #5 Skrevet 29. oktober 2003 jeg gav naboen min en kurv med div blader , godtert, frukt og drikke. men det var jo på sykehuset. Så når hun kom hjem gav jeg noen klær til den lille og klippekort på barnepass. hun har to fra før av, så da tar jeg med de to eldste ut på tur eller noe sånn av og til. det syntes hun var veldig greit :D
Labella Skrevet 29. oktober 2003 #6 Skrevet 29. oktober 2003 Og ikke glem storesøster/bror da! Nesten viktigere at h*n får noe enn babyen.
BigSis Skrevet 31. oktober 2003 #7 Skrevet 31. oktober 2003 Det er kjekt med noen søte små plagg som passer med en gang. De har mye fint og sjarmerende på H&M, og der er det også veldig lett å bytte, dersom hun ikke liker det, det ikke passer etc... Jeg fikk en god håndkrem da jeg ble mor første gang. Den ble jeg veldig glad for. Det er sjeldent man har hendene så mye i vann som den tiden der.
natasha Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2003 Takk for tips jenter - skal ut på shoppingtur i løpet av helgen tenker jeg!
Loolaa Skrevet 31. oktober 2003 #9 Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har nettopp kjøpt gave til en venninne som har blitt mor for første gang (og som bor lant unna, så klippekort på barnepass el.l er uaktuelt). Så jeg kjøpte en god olje i en hudpleiesalong. Den skal være avslappende, og hun kan ha den i badevannet eller smøre seg med den etter en dusj. Og så kjøpte jeg en liten "tv" til babyen, en med lyd og bilde som beveger seg (beregnet på nyfødte). Hvis du bor i nærheten, er det kanskje også fint med en aromaterapitime el.l mens du passer babyen?
Suzy Skrevet 31. oktober 2003 #10 Skrevet 31. oktober 2003 På H&M har de noen flotte "pakker" med babyteppe, topp, bukse og lue (tror det var det) i ulike farger. Rimelige, praktiske og pene og passer fint for en ny en Suz
lille katt Skrevet 2. juni 2009 #11 Skrevet 2. juni 2009 Gavetips til mødre som ikke strikker selv, og hvis du selv foretrekker å kjøpe framfor å strikke, er et godt ullteppe i babystørrelse. Jeg kjøpte selv et Solan&Ludvig-teppe for penger jeg fikk i babygave. Det fås på Princess i to størrelser, jeg har det minste og er veldig fornøyd med det. Tykt og godt, passer i vogna og ellers som liggeunderlag både i varmt og kaldt vær. Det er også ganske rimelig.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #12 Skrevet 1. april 2011 Giraffen Sophie slår nok an! Dateren min elsker den. Tror de har den på Babyshop. Ellers har de fint tøy på name it og butikken tvers overfor Kremmerhuset på Byporten. Liten gave til mor settes pris på! Håndkrem er godt forslag, det går det mye av i den perioden der. Av noen venner fikk babyen tøy, jeg et Mamma-blad og pappaen en flaske godt øl:) Det var en morsom gave!
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #13 Skrevet 1. april 2011 Denne tråden er fra 2003. Barnet går nok på skolen nå
Kråkesaks Skrevet 1. april 2011 #14 Skrevet 1. april 2011 Tråden er ryddet for reklame. Kråkesaks, moderator.
Linnea Adriana Skrevet 1. april 2011 #15 Skrevet 1. april 2011 Giraffen Sophie slår nok an! Dateren min elsker den. Tror de har den på Babyshop. Ellers har de fint tøy på name it og butikken tvers overfor Kremmerhuset på Byporten. Liten gave til mor settes pris på! Håndkrem er godt forslag, det går det mye av i den perioden der. Av noen venner fikk babyen tøy, jeg et Mamma-blad og pappaen en flaske godt øl:) Det var en morsom gave! Hva er så bra med denne giraffen? Vet at en kjendis har hatt den og synes selv den er søt. Men det virker ikke så genial..? Synes den ser litt stusslig ut særlig om familien alt har slike tygge leker, men har ikke helt peiling, altså.. Jeg skal selv kjøpe gave til baby lurer litt på og kjøpe en slik http://katrinehaaland.blogg.no/1282380447_jobb_jobb_jobb.html (fant ikke bilde på nettsida til hm) Vet ikke helt det går jo mot sommer kanskje ikke helt???? Jeg skal kjøpe til jente jeg da. Tar imot alle forslag. (nå kapret jeg en tråd, istedenfor å lage en ny med samme tema men går ut ifra at det er greit da denne er gammel;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå