Gjest Belle Gunnes Skrevet 9. mars 2011 #1 Del Skrevet 9. mars 2011 Har spikermatter noe for seg? Eller er det bare tull? Noen som har og bruker? Eller er det som så mye annet - brukes i begynnelsen og så havner den i et kott? Jeg har mye muskelplager og trenger litt ekstra for å løsne opp litt, og lurer på om en slik matte kan hjelpe meg litt. Regner ikke med å bli frisk som en fisk, men at plagene dempes hadde vært OK. Kikka litt på de oppblåsbare: http://spikermatte.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piapia Skrevet 11. mars 2011 #2 Del Skrevet 11. mars 2011 Hei. Jeg har god erfaring med min "spikermatte" Har ligget på den i senga uten noe i mellom, enten fordi jeg ikke har fått sove (sovner når jeg tar bort matta etter 20-30 min) Eller når jeg har "sliten-mamma-værk" i ryggen. Og det virker, men hvis jeg legger meg for langt ned på den gjør det vondt. Kanten på matta må være i korsryggen.Ellers gjør det ikke særs vondt, blir veldig varm og god etterpå. Men jeg har ingen "ordentlige" plager, så jeg veit ikke om det virker på det. Men jeg syns det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. mars 2011 #3 Del Skrevet 11. mars 2011 Desverre er det lite som tyder på at spikermatter har noe for seg ut over at de "tvinger" folk til å slappe helt av i x antall minutter hver dag. Det er ingen indikasjoner på at du ikke vil ha like god effekt av å legge deg helt, helt i ro på sofaen like lenge og ofte. Du kan jo lese litt bl.a her: Men tross populariteten og mye positiv medieomtale, får spikermatten nå kritikk fra professorhold. - Helseeffektene er ikke vitenskapelig beviste. Hvorfor vil man tro på noe som det er så lite vitenskapelig belegg for? spør Martin Ingvar, professor ved Institutt for klinisk nevrologi ved Karolinska Institutet. Når VG konfronterer Lindelöw med kritikken, legger hun ikke skjul på den manglende vitenskapelige støtten. I Sverige har mattene blitt trukket for retten: Men det er farlig når produsenten henvender seg til syke folk med løfte om helbredelse, sier Konsumentverkets jurist Daniel Karfs til SVTs forbrukerprogram Plus: - Kritikken går ut på at Team Shakti ikke har belegg for påstandene i sin markedsføring. Når man retter seg mot syke mennesker er det spesielt viktig at det som står i markedsføringen er sant. Ellers risikerer man at folk velger dette i stedet for annen behandling som har påvist medisinsk effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå