Gå til innhold

Hvor går grensen for å bli kalt feit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at jeg som er 168 cm og veier 60 kg er litt rund fordi jeg har en muffintop. Men hva er egentlig feit? Hvordan ser det ut, og hvem bestemmer hva som er det eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Det kommer akkurat an på hvordan fordelingen mellom fett og muskler er, hvordan kroppen er bygget osv.

BMI er en grei pekepinn, men må selvsagt bare brukes veiledende. Google BMI-kalkulator og legg inn dine egne mål så får du svaret du er ute etter.

AnonymBruker
Skrevet

Opp til mennesket som ser. Noen synes antydninger til fett er det samme som feit, mens noen har veeeldig lange tøyler på hva som er feit.

Gjest Cerridwen
Skrevet (endret)

Kva som blir sett på som feit, er vel ganske forskjellig frå person til person.

Eg har ganske låg grense for når lubben går over til å bli feit, medan andre har mykje høgare toleranse.

Endret av Cerridwen
Gjest Purple Haze
Skrevet

Er enig i at grensa ser ut til å være subjektiv. Fant en post på et annet forum som jeg er enig i:

Sykelig tynn/anorektisk

Slank/vanlig

Chubby/vanlig

Feit

Fedme

Enig i de to første. Chubby/vanlig vil jeg si er på grensen til for tjukk, og de to siste er fedme begge to.

TS: du er nok ikke overvektig med dine 60 kilo. Mulig du burde trene litt for å stramme opp, men vekta di er fin.

Skrevet

Hvilken kategori går disse under:

EN

TO

AnonymBruker
Skrevet

BMI 30+

Skrevet

EN

TO

Vanlig/Chubby? Det ville jeg sagt iallefall. De er absolutt ikke feite, men likevel ikke like sylslanke :)

• Liker 3
Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

EN

TO

Begge går under kategorien "kjempefinfin" :)

Endret av strykebrett
Skrevet

Vanlig/Chubby? Det ville jeg sagt iallefall. De er absolutt ikke feite, men likevel ikke like sylslanke :)

Okei :) Hvorfor chubby?

Begge går under kategorien "kjempefinfin" :)

Okei :):takke:

Det som mange tydeligvis synes er vanlig/chubby er ikke det egentlig normal? Tidligere ville jeg ikke kalt dem chubby, men nå er jeg kanskje enig.. Synes det er dumt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hva du legger i normal, det er jo ganske normalt å være chubby da.

• Liker 1
Skrevet

EN

TO

Normalvektig. Ikke tynn og ikke tykk. :)

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det kommer litt an på hva du legger i normal, det er jo ganske normalt å være chubby da.

Normal, som i hverken veldig tynn eller "ekstra fett"(chubby).

Endret av Dobbeltseng
AnonymBruker
Skrevet

EN

TO

Normal, litt chubby. Kanskje dagens normal, hadde dama/bilde nr 2 blitt vist på 70 tallet, så var hun definitivt chubby.

• Liker 2
Gjest Cerridwen
Skrevet

EN

TO

Chubby.

• Liker 1
Skrevet

En og To kaller jeg for fløsete. De er ikke tykke, men heller ikke veltrente. Man trenger ikke å ha verdens slankeste kropp for å se bra ut, men å være veltrent gjør mye godt for en formfull kropp.

Dårlig med bilder av folk med former som er stram i fisken.

Skrevet

Den store foskjellen for meg på feit og ikke-feit er hvor mye man disser - man kan være tynn og utrent uten å være feit, så klart, men man kan også være stor men ganske fast i fisken, og da syns jeg ikke nødvendigvis at man er feit. Men da kan man jo begynne å trekke inn vekt av fett vs muskler osv.

• Liker 2
Gjest margrit
Skrevet

EN

TO

Vanlig og chubby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...