Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avsluttet nettopp en lang samtale med NAV. Jeg går for tiden på AAP, har gjort det i et år. Vært fram og tilbake på rehabilitering og attføring i mange år. Har aldri jobbet, men brukt tida på å få meg en utdannelse. Er nå 27 år.

Forklarte situasjonen min til NAV, uten å gå noe videre inn på detaljer her.

Så er spørsmålet:

Hvordan er utbetalingen med uførepensjon i forhold til AAP når man ikke har jobbet? Har nå utbetalt ca. 9000kr i mnd på AAP, altså minstesatsen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ung uføre kan du ha krav på. Det gir en 14,000? måneden. Pluss at du får etter-utbetalt fra du kan dokumentere at du ble ung ufør og frem til i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Ung uføre har jeg styrt på med i snart to år. Har visst ikke en alvorlig nok diagnose. Depresjon og kronisk utmattelse er ikke nok.

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Be om en serviceberegning av en eventuell uførepensjon.

Den vil gi et bilde av hva en uførepensjon vil gi av inntekt. Det er ikke uvanlig at man får en lavere utbetaling på uførepensjon enn på AAP. Dette har med det er ulike regler for beregning. For deg som går på minstesats AAP vil det kanskje ikke utgjøre så stor forskjell, da du vil bli minstepensjonist.

For å få uførepensjon må man være ferdig behandlet og utredet i forhold til ethver form for arbeid i livslangt perspektiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...