Kvist Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Vi skal ta med halvannetåringen vår og dra på storbyferie om et par uker. Ettersom ingen av oss noen sinne har hatt med seg småtasser på slik ferie er jeg spent på hvordan det blir. Noe av tingene vi pleide å gjøre tidligere går selvfølgelig ikke nå, sånn som seeeen middag og vin ut i de små timer etterpå Men så får vi helt sikkert oppleve en ny by på en annen måte også. Men er det noen som har gode tips som kan gjøre turen lettere, morsommere og med mindre styr? Tenker selvfølgelig å pakke med meg både noe å leke med (uten små deler som kan forsvinne og skape krise), og noe mat/drikke jeg vet faller i smak til flyturen. Favorittkosedyret blir også med ombord. Vogn tar vi nok med, selv om vi skal til et sted med både brostein og mye bakker. Mei Taien ser jeg også for meg er grei å ha. Vi har bestillt på et gjestehus/B&B, så vi har tilgang til stue/spisestue når vi vil. Så for meg at det var greit å slippe å sitte på sengekanten fra barnets leggetid til vår egen, samt at det kan være greit sånn at alle slipper å stå opp i sekstiden om morgenen . Annet jeg bør tenke på?
Gjest navnelapp Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Vi gjorde dette mykje når barna var små. Det gjekk stort sett ganske problemfritt, vi hadde med babycall, og sat på terrasser eller stover som du nemner om kveldane. Lesestoff må med, elles kan det bli kjedeleg. Sjekk ut om der er tv med dvd-spelar, då kan dei vaksne sjå ein film om kvelden, og den vesle kan kanskje få sjå noko som er tilpassa seg før leggetid. Vi reiser ofte med ei filmmappe med, i sør-europeiske land er det så og seie umogleg å finne filmar som ikkje er dubba, eller som er teksta på engelsk. Museum og slikt er fint å ta dei små med på, dei søv seg gjerne igjennom slike vandringar. Sjekk ut om det er barneparkar i nabolaget, vi fann ein fantastisk ein i Paris, Parc de Belleville. Eg skriv litt om den i bloggen min, og der ligg også lenke til ein annan blogg som presenterer leikeparkar i andre byar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå