Gjest honnybonny Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg en jente på 21 år og min kjære samboer har bestemt oss for og prøve og få barn. jeg sluttet derfor på pillen for rett over en måned siden. vanligvis har jeg en syklus på 28 dager,men har pleid og hoppe mye over mensen. jeg sluttet på pillen etter at jeg var ferdig med et brett, fikk deretter mensen i ca 5 dager. etter dette gikk d bare 14 dager før jeg fikk mensen8 igjen, trodde jeg kunne regne fruktbarhet etter denne mensenen, men 14 dager etter dette på min egentlige syklus fikk jeg mensen (IGJEN!!). er nå ferdig med mensen for noen dager siden =) lurer nå på om noen andre har opplevd dette? lurer også på om noen vett om jeg kan regne eggløsning ut i fra den siste mensen? har leitet litt på nettet men blir ikke s mye klokere så håper noen av dere som kansje har erfaringer osv med det og slutte på pillen og prøver og bli gravid kan hjelpe meg :D Endret 9. mars 2011 av honnybonny
Teita Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Jeg sluttet på ppillen 10 desember. Fikk aldri mensen *Gravid*
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Jeg sluttet på ppillen 10 desember. Fikk aldri mensen *Gravid* Ikke for å kuppe tråden, men kan jeg stille deg noen spørsmål? Jeg sluttet også på pillene uten å få mens igjen, fordi jeg er gravid. Jeg ANER ikke når jeg hadde eggløsning - hvordan skal jeg kalkulere hvor langt jeg er på vei, når jeg skal til lege osv? Er det større sjanse for skade på fosteret når man ikke har hatt en vanlig mens først? *skremmende tanke* Rakk du å begynne på folat lenge før du ble gravid? Jeg kjøpte ikke folat før ca. 10 dager etter at jeg sluttet på pillen.. Er dette for sent for å forebygge ryggmargsbrokk? Har sikkert mye mer jeg lurer på også
Gjest honnybonny Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Gratulerer :D håper d går like fort med meg !!
Teita Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Jeg aner heller ikke når jeg hadde eggløsning, men jeg var hos legen i går, og han sa han tippet 10 uker. Får jo vite det mer nøyaktig på ultralyd. Nei, det gjør da ingen skade på fosteret om man ikke har hatt mens først. Jeg begynte på Folat for ca. 2-3 uker siden jeg. Så nei, jeg rakk ikke det. Tviler på det er for sent å forebygge. En skal jo begynne på Folat så fort man vet man er gravid. Så det går nok fint. Fører graviditetsdagbok, så du kan jo komme innom den, og heller spørre der.
HubroTuppa Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Det kan ta opp til et år før eggløsning er i gang etter hormonprevansjon som p-pille o.l Folat anbefales det vel at man tar når man begynner å prøve, da det er i dannelsen av skjelett og organer det er kritisk og det skjer i løpet av de første ukene. Det er kun fordi det er lettere å beregne termin at det anbefales at man har hatt en ordentlig mens. før man begynner prøving. Men noen opplever å ha blødning de første mnd selv om de er gravide. At ts her har hatt litt blødninger i tide og utide tyder nok på at du ikke er i rute enda når det gjelder eggløsning. Skulle du ikke klare å ta det med ro en liten stund til så finnes det jo eggløsningstester. Fungerer på samme måte som en graviditetstest. Kjøp billig via nett. De vil kunne gi deg en god indikasjon på når eggløsningen kommer, og du vet samtidig at det er lurt å ta seg en runde i høyet for best sjangs. På en anna side sies det at sex annhver dag burde holde i massevis til å få det til å klaffe for friske mennesker, ettersom sædceller lever et par dager etter de er rømt fra mannen. Så med sex annhver dag så ville det ligge noen å vente på eggcella når den kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå