Gå til innhold

Gullkorn fra Paradise Hotel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg missforstod, men syns Kine sa noe sånt som "må jo tænk længer enn næsan..." ("må jo tenke lenger enn nesa?!) da hun snakket om at Ole hadde sprukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg missforstod, men syns Kine sa noe sånt som "må jo tænk længer enn næsan..." ("må jo tenke lenger enn nesa?!) da hun snakket om at Ole hadde sprukket.

Ja? Det var vel fordi hun syntes det var korttenkt av ham, fordi det å sprekke åpenbart ville få en konsekvens?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heidi;

- Micke snakker jo ikke sånn svensk som jeg er vant til. Skåne er jo langt fra Svinesund.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omi;

- Taktikken min begynte vel aldri i gang.

Ole;

- Jeg fikk et svakt øyeblikk som man ble satt opp til.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heidi;

- Micke snakker jo ikke sånn svensk som jeg er vant til. Skåne er jo langt fra Svinesund.

Hvorfor var det rart å si? Heidi er fra Mossedistriktet, og der er det tradisjon for å reise til Svinesund for å handle, ergo blir Skånedialekten veldig fremmed for henne i forhold til Svinesunddialekten, som hun er vant til.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Det var vel fordi hun syntes det var korttenkt av ham, fordi det å sprekke åpenbart ville få en konsekvens?

Men hun sa jo "Tenk litt mer enn nesen", som er feil bruk av uttrykket. Det er vel å tenke lenger enn nesa i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal alle på død pg liv forsvare det som blir skrevet her inne?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor var det rart å si? Heidi er fra Mossedistriktet, og der er det tradisjon for å reise til Svinesund for å handle, ergo blir Skånedialekten veldig fremmed for henne i forhold til Svinesunddialekten, som hun er vant til.

Jeg synes det var morsomt. :) Nå er jeg fra vestlandet så jeg bor veldig langt fra svenskegrensen, og jeg har aldri vært i/på Svinesund, så det er kanskje derfor. :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg synes også det er litt fornøyelig at ikke alle deltagerne forsto hva en last betyr. De som nevner godteri og røyk har jo tatt poenget, men toalettsaker?? Det å være opptatt av daglig personlig hygiene kan ikke ses på som en last! :rulle:

De folkene der inne på PH er så jålete at ihvertfall sminken og barberhøvelen er en last :) Iiik, jeg får ikke barbert meg eller sminket meg på toooo dager liksom. Ja huff, sånt kan man krepere av :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun sa jo "Tenk litt mer enn nesen", som er feil bruk av uttrykket. Det er vel å tenke lenger enn nesa i så fall.

Hvis det var det hun sa stiller det seg jo annerledes. Jeg så ikke episoden, så jeg hørte det ikke selv, men twilight skrev Mulig jeg missforstod, men syns Kine sa noe sånt som "må jo tænk længer enn næsan...", og jeg forsto virkelig ikke hva som var så feil ved å si det. Og det er jo heller ikke noe feil ved det. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det hun sa, jeg gikk på TV3play og sjekka for å være sikker :gjeiper: Og da blir det litt morsomt allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det var det hun sa stiller det seg jo annerledes. Jeg så ikke episoden, så jeg hørte det ikke selv, men twilight skrev Mulig jeg missforstod, men syns Kine sa noe sånt som "må jo tænk længer enn næsan...", og jeg forsto virkelig ikke hva som var så feil ved å si det. Og det er jo heller ikke noe feil ved det. :fnise:

Det er jo det som er mest morsomt med denne tråden her, at folk retter på uttrykk de ikke forstår selv, eller ting som er dialekt eller engelsk f.eks. Haha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å øh? Er det virklig et uttrykk :fnise: ?! HAr jeg aldri hørt,kanskje litt mer vanlig i nordnorge da...:-P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Å slutte å røyke har jeg ingen formening om" - Ole

Hahahaha, den la jeg også merke til!!

Slemt å si, men tror ikke han er den skarpeste kniven der inne. Ref. til bloggen hans bl.a :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ole;

- Grunnen til at jeg ikke vil at Niklas skal hjem er at han er jo Drammensern min!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heidi;

- ....jeg måtte forsikre meg om at han var inni tankemåten..

Heidi;

- ...jeg vet ikke hva han legger i grunnlag for hva han gjør nå....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å øh? Er det virklig et uttrykk :fnise: ?! HAr jeg aldri hørt,kanskje litt mer vanlig i nordnorge da...:-P

Det er et helt vanlig uttrykk her jeg bor, på Østlandet. Kanskje det ikke er så mye brukt blant yngre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Niclas til Kim: "Da har du redda kuken min her inne, og så har jeg redda assen din lissom."

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...