Gå til innhold

Kinesisk Nakenhund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I mai får jeg en kinesisk nakenhundvalp! Gleder meg kjempemasse! Har vokst opp med hund, men dette blir den første hunden min alene.

Er det noen her som har, eller kjenner til rasen?

Hvordan er den å trene? Og hvordan er det med stell av huden? Smøring/bad osv?

Jeg skal ha en naken hannhund. Gleder meg kjempemasse! :hjerter:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner litt til noen med denne rasen, og den virker som en relativt grei og enkel rase.

En sær ting jeg har fått med meg om disse hundene er at de (i følge en jeg kjenner) alltid vil ha litt urenheter i huden, i form av svarte prikker og/eller kviser. Haha, kvisete hund liksom :gjeiper: Komisk.

Lykke til! :)

Skrevet

ja det har jeg hørt om hehe! Håper jo ikke min får det :Hehe:

Skrevet

Jeg hadde chinese crested før, men jeg hadde powder puff. Men ved siden av dette er hundene ganske like. De blir fort knyttet til deg/familien sin, hvis de er vant til lange turer så kan de godt være med på en liten fjelltur. På vinteren var ikke min så veldig ivrig på å gå ute så mye, så da ble det mindre turer. Min var veldig leken, og samtidig veeeldig kosete. Et problem er at de fort kan bli for knyttet til deg, så det er viktig å venne den til å være alene hjemme litt etter litt når du får den. Min slet veldig med dette og uuuuulte i 10 min etter at jeg hadde dratt hjemmefra.

Ved siden av dette så trenger denne rasen klær - varme om vinteren og gjerne litt dekkende om sommeren. De nakne trenger solkrem osv, for de kan bli solbrente. :)

Min var veldig lett å trene fra den var liten og kunne utallige triks osv. Når vi gikk i skogen o.l brukte jeg sjeldent bånd siden den var så lydig.

Min erfaring er at dette er en helt fantastisk rase, når jeg skal kjøpe meg hund igjen om en liten stund er jeg ikke i tvil om hvilken rase jeg skal ha.

AnonymBruker
Skrevet

De er jo søte da. :)

perritodesatanaskk9.jpg

Skrevet (endret)

Et problem er at de fort kan bli for knyttet til deg, så det er viktig å venne den til å være alene hjemme litt etter litt når du får den. Min slet veldig med dette og uuuuulte i 10 min etter at jeg hadde dratt hjemmefra.

Ja, en jeg kjenner som har en CC har problemer med nettopp dette, at den har problemer med å være alene hjemme. Sikkert greit å ha i bakhodet når man får valpen i hus.

De er jo søte da. :)

Hehehe ;) Smaken er som baken, men akkurat denne hunden som er kåret til "verdens styggeste" er vel ikke helt representativ for rasen.

Endret av Tonje!
Gjest Footloose
Skrevet

Den hunden som er kåret til verdens styggeste finnes ikke representativ. Den er syk, og forsømt.

Jeg kunne aldri tenkt meg noen annen rase:) Forutsatt at du vet hva du driver med, slik som alle hunder:)

Gjest Footloose
Skrevet

Hvilket oppdrett får du den fra ts?

Skrevet

Jeg syns de er herlige! Vært fasinert av dem lenge.

Oppdretteren er på Årnes og heter Moonlight`s Little.

Virker veldig seriøst.

Skrevet

Tusen takk for tips! Har meldt meg inn :)

Gjest Footloose
Skrevet

så bra!! jeg skal komme å ønske deg velkommen nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...