Gå til innhold

Spilleavhengighet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som har erfaring med spilleavhengighet?

I går slapp bomba. Samboeren min og faren til mitt barn er spilleavhengig. Han har tapt masse penger gjennom spilling på nettet. På lønningsdagen har han den siste tiden spillt vekk hele lønna, og regningene har han betalt ved å bruke kreditter og ved å ta opp lån. Selv sier han at han skal søke hjelp.

Hvor stor er sjansene for at spilleavhengige som tar imot hjelp kommer seg ut av uføret?

Selv er jeg i sjokk. Dette hadde jeg aldri trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt en mor og bestemor som spillegale. Der gikk det dog i automater og flaxlodd.

De blir ikke friske,men bedre. Det ligger noe bak,som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med spilleavhengighet?

I går slapp bomba. Samboeren min og faren til mitt barn er spilleavhengig. Han har tapt masse penger gjennom spilling på nettet. På lønningsdagen har han den siste tiden spillt vekk hele lønna, og regningene har han betalt ved å bruke kreditter og ved å ta opp lån. Selv sier han at han skal søke hjelp.

Hvor stor er sjansene for at spilleavhengige som tar imot hjelp kommer seg ut av uføret?

Selv er jeg i sjokk. Dette hadde jeg aldri trodd!

Spilleavhengighet er faktisk en psykisk lidelse, og det er mulig å dra til fastlegen og få henvisning til behandlere for lidelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tepose

Jeg vet hvordan du har det! I romjula i fjor innrømte endelig mannen min at han var spilleavhengig, og hadde brukt kredittkort på over 130.000 for å spille div spill på internett. Han har nok alltid vært litt svak for spill, men tilslutt mista han kontrollen. Vi har ikke felles økonomi, og han kom hjem fra jobb før meg hver dag, så han gjemte purringer han fikk, for han brukte jo mye mer enn hva han tjente. Da alt kom for en dag, var det akkurat som han våkna opp, og innså hvor ille alt hadde blitt. Vi prata mye, det ble mange tårer, særlig på meg, for jeg hadde blitt løyet til og følte meg så lurt. Jeg tok kontakt pr telefon til en organisasjon for pårørende for spilleavhengige, og fikk gode råd derifra. Det ser heldigvis ut som at han har innsett alvoret, og han har ikke spilt noe siden før jul. Håper det fortsetter slik fremover. Håper du får hjelp, både til deg selv, og samboeren din. Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...