Gå til innhold

rød hårfarge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg skal farge håret rødt.

Ikke rihanna rødt, men mørkere dypere rød farge, men likevel sterk rødfarge.

Jeg har ikke lyst til å gjøre det hos frisøren, så er det noen som har prøvd å farge det selv, som fikk den fargen jeg vil ha? hvilken merke brukte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så enkelt å vite hvilken farge du ønsker, men eg bruker dei Live fargene, Red night trur eg den heter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stikk innom Vita. Der har de farger fra swartzkopf som heter Live color xxl. Der har de et greit utvalg av sterke rødfarger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

jeg skal farge håret rødt.

Ikke rihanna rødt, men mørkere dypere rød farge, men likevel sterk rødfarge.

Jeg har ikke lyst til å gjøre det hos frisøren, så er det noen som har prøvd å farge det selv, som fikk den fargen jeg vil ha? hvilken merke brukte dere?

Jeg har prøvd begge de to "lyseste" rødtonene fra Live, og var veldig fornøyd med de. Men neste gang jeg går rød skal jeg høre med frisør først. Rødfarge blir "blass" veldig fort, så må farges ofte (på meg i alle fall, og jeg er ikke naturlig lys blond :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har prøvd begge de to "lyseste" rødtonene fra Live, og var veldig fornøyd med de. Men neste gang jeg går rød skal jeg høre med frisør først. Rødfarge blir "blass" veldig fort, så må farges ofte (på meg i alle fall, og jeg er ikke naturlig lys blond :) )

Rødfarget hår blir blass veldig fort, ja. Tror det gjelder for alle, uavhengig av hvilken hårfarge man har naturlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Røde pigmenter er dessverre de som forsvinner først *sukk*

Så når det kommer til pris, kan man likegjerne farge hjemme om man finner en farge man liker. Regnestykke: farge hos frisør til 1000 kr, eller farge hjemme til 200 kr.

Ellers så har Loreal Preference kommet med rødfargen Pure Scarlet 6.66 i Feria-serien, den skal jeg prøve imorgen :) Gleder meg

Selv om man tar alle forholdsregler når det kommer til å bevare rødfarge, falmer den fort, så det er kanskje ikke så dumt å ha en glansvask å friske opp med innimellom fargingen. Er det jeg gjør iallefall, glansvask sliter jo ikke på håret, så det er jo bare et pluss.

Forresten, noen som vet om det selges glansvask i fargekode 6.66? Til nå har jeg brukt 5.46, men vet noen om det finnes en som er nærmere 6.66?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna er også en mulighet, men den bør være veloverveid. I min erfaring blir henna ikke så mye blassere. På den andre siden så går den heller aldri ordentlig ut, og det er omtrent umulig å få vanlig hårfarge til å sitte over den når man vil ha en forandring. Og det er endel kobbertoner i fargen når man bruker ren henna. Og fargeprosessen er litt slitsom. Ellers er det billig, blir en nydelig farge som varer lenge. Noen er allergiske mot henna og det er enkelte indikasjoner på at ofte og mye bruk kan øke faren for leukemi litt - men jevnt over er henna et tryggere alternativ med mindre snuskete stoffer enn konvensjonelle hårfarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Røde pigmenter er dessverre de som forsvinner først *sukk*

Så når det kommer til pris, kan man likegjerne farge hjemme om man finner en farge man liker. Regnestykke: farge hos frisør til 1000 kr, eller farge hjemme til 200 kr.

Ellers så har Loreal Preference kommet med rødfargen Pure Scarlet 6.66 i Feria-serien, den skal jeg prøve imorgen :) Gleder meg

Selv om man tar alle forholdsregler når det kommer til å bevare rødfarge, falmer den fort, så det er kanskje ikke så dumt å ha en glansvask å friske opp med innimellom fargingen. Er det jeg gjør iallefall, glansvask sliter jo ikke på håret, så det er jo bare et pluss.

Forresten, noen som vet om det selges glansvask i fargekode 6.66? Til nå har jeg brukt 5.46, men vet noen om det finnes en som er nærmere 6.66?

Hmm, har blingset litt, er 6.45 jeg bruker, så bare se bort fra dette spørsmålet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Rødfarget hår blir blass veldig fort, ja. Tror det gjelder for alle, uavhengig av hvilken hårfarge man har naturlig.

Det stemmer for vanlig kjemiske hårfarger. Hennafarge derimot holder fargen. Du trenger bare å farge etterveksten når det vokser ut. Har brukt hennafarge i flere år nå og er kjempefornøyd! :) Mye bedre for håret og fargen holder seg sterk og fin!

Du får kjøpt hennapulver på asiamat butikker for rundt 30-40kr. og det holder til mange farginger. Jeg kjøper en stor pose med rent pulver en gang i halvåret. Det tar lengere tid å farge med henna, men resultatet blir tusen ganger bedre enn med vanlig farge fra vita.

Du finner mange gode henna oppskrifter på nettet men dette er min favoritt:

kokende rødvin

en kopp med rent hennapulver

noen skjeer honning

vann

alt blandes sammen til en myk masse (som veldig myk rømmegrøt.) og settes i ovnen med folie lokk på rundt 60 -70 grader i en time. Fargen skal nesten se ut som sjokolade når du tar den i håret. Fargen må sitte i i noen timer jeg pleier å ha det i i tre til fire timer (legg fargingen til kvelden), og håret må pakkes inn i plastikfolie da fargen slutter å fungere så fort den tørker.

Dersom du dropper rødvinen får du en mer kobberfarge på håret. og intensiteten avgjøres av hvor lenge du lar fargen sitte i. du trenger ikke bekymre deg for skjolder. så lange alt håret er dekt av hennafargen, blir fargen jevn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man må farge håret igjen jevnlig. For livet generelt sliter jo på fargen, men vasking av håret sliter mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler Fudge Colour Conditioner i Red Head til alle som har farget håret rødt! Koster rundt 30 kroner på frisørsalonger. Den frisker opp falmet rød med en gang og det ser ut som om håret er nyfarget igjen. Fantastisk produkt! Finnes også i et par andre farger.

Anonymous poster hash: 5014a...0ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...