AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Noen som har erfaringer/meninger om Hisf? Er dette et seriøst og godt studiested? Tenker spesielt på landskapsarkitekturutdannelsen deres, og hvordan den er sammenlignet med UMBs (som jo er kjent for å være dårlig organisert og uforholdsmessig tidkrevende).
Gjest Spinell Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Det du sammenlikner er jo epler og pærer... En master i landskapsarkitektur har langt mer dybdekunnskap i faget sitt enn en bachelor i landskapsarkitektur og planlegging. Som arbeidsgiver ville jeg uten tvil foretrukket en master framfor en bachelor. Siden slike stillinger heller ikke vokser på trær kan det lønne seg å ha mer enn en bachelor. Har igrunnen hørt bare positivt om masterutdanningen ved UMB. Det "velkjente rotet" har jeg kun lest om ett eneste sted, og det er i en flere år gammel post her inne. Akkurat denne studieretningen fra HISF kjenner jeg ikke så mye til, men jeg har inntrykk av at skolen har et bra nivå på de naturfaglige studiene sine generelt.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Det du sammenlikner er jo epler og pærer... En master i landskapsarkitektur har langt mer dybdekunnskap i faget sitt enn en bachelor i landskapsarkitektur og planlegging. Som arbeidsgiver ville jeg uten tvil foretrukket en master framfor en bachelor. Siden slike stillinger heller ikke vokser på trær kan det lønne seg å ha mer enn en bachelor. Har igrunnen hørt bare positivt om masterutdanningen ved UMB. Det "velkjente rotet" har jeg kun lest om ett eneste sted, og det er i en flere år gammel post her inne. Akkurat denne studieretningen fra HISF kjenner jeg ikke så mye til, men jeg har inntrykk av at skolen har et bra nivå på de naturfaglige studiene sine generelt. Om det skulle bli aktuelt med en bachelor ved HISF, ville jeg nok ta de to siste årene (enten der, i Oslo eller ved UMB), slik at jeg fikk master i landskapsarkitektur uansett.
Porcelain Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Ved HISF har man ikke mulighet til å ta master, man må et annet sted for å gjøre dette. På UMB må du da søke på det 5årige og ikke 2årige masterprogrammet, og jobbe selv for å få godkjent fagene dine fra HISF. Du havner i en i situasjon der du tar fag på forskjellige kull, og timeplanen kan bli kronglete. Derfor : Hvis duskal ta master må du på UMB, dersom du tror bachelor er nok kan du gå på HISF:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå