Gå til innhold

jobben skylder meg penger, og liten samarbeidsvilje fra fars artner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden sykemeldt fra min arbeidsplass, og sykdommen er ikke bare, men delvis fremprovosert av ekstremt press og dårlig behandling fra ledelsen.

Men her er greia: jeg har alltid likt å jobbe, og har tatt ekstravakter et annet sted som ekstra "lommepenger". Men jeg har jo ikke kunnet jobbe der heller, fordi den andre plassen har gjort meg syk.

Jeg mener derfor at jeg burde få dekket snittet av det jeg har hatt i "ekstra inntekt" også når jeg får sykepenger. De blir nemlig beregnet kun på hovedinntekten.

Attpåtil har jeg problemer med at min eksmanns nye samboer nekter å kjøpe ting til barna når de er der, og siden jeg ikke lenger har "lommepengene" mine, synes jeg at eks &co skal ta hensyn til det. Hun går i dyre klær og sko, går ofte til frisøren etc, så jeg mener at hun også burde kutte litt i egenpleien når jeg må det, slik at barna får opprettholdt det dem er vant til. Jeg har ikke hatt ansiktspleie på 6 uker nå! Så jeg blir litt provosert når hun skriver om aromaterapien sin på facebook. I tillegg til at min datter ba stemor om å kjøpe med seg noen produkter fra salongen, og da sa stemor at hun måtte betale selv!?

Noen forslag til hvordan jeg skal få tatt opp disse sakene? Fagforening/familievernkontor/advokat e.l?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Stemora til ungen din har da vel ingen grunn til å betale dyre produkter og frisørbesøk til datteren din? Tuller du nå?

Skrevet

Bare for å gjøre det enkelt. Din manns nye samboer har ikke forsørgeransvar for din barn. Selv om det å kjøpe dyre hudpleieprodukter ikke har så mye med forsørging å gjøre..

Så lenge din mann betaler barnebidrag trenger han faktisk ikke å betale noe mer enn maten til barna når de er hos han hvis han ikke har lyst til det.

Og hvem vet, du skal ikke se bort i fra at barna dine har godt av å ikke "få opprettholdt det de i er vandt til" i en periode :nigo:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stemora til ungen din har da vel ingen grunn til å betale dyre produkter og frisørbesøk til datteren din? Tuller du nå?

hun bestemte seg for å bli i lag med en med barn, og da er det virkelig ufint av henne å ikke la barna ta del i slike ting! Hvis hun ikke hadde råd (noe hun ansett har) til å ta med datteren min, eller handle til henne, så burde hun ikke gjøre slikt når barrna er hos dem!

Jeg har som tidligere nevnt ikke vært til hudpleie selv på 6 (!!!) Uker, men siden jef ikke kan ta med datteren min, holder jeg det selvsagt hemmelig den gang jeg skal dit.

Dessuten, hun sier selv at hun sier/kommer til å si ifra om oppførsel hun ikke synes er greit, som om hun var en forelder, og da burde hun faktisk ta del i det økonomiske ansvaret det er å ha barn også.

Hvordan tror dere min datter føler seg når stemor kjøper sko til 2000kr uten å kjøpe med seg NOE til datteren min!?

Gjest Passing by
Skrevet

Det er eksmannen din som skal forsørge barn når de er hos han. Samboeren hans skal være med å dekke felleskostnader der de bor, hun har ingen forsørgerplikt for hans barn. Og siden hun sannsynligvis er med på dekke husleie, strøm og mat så slipper mannen unna med halvparten der og da blir det mer penger igjen til at han betale for sine barn. Du kommer ingen vei med å kreve at stemor skal forsørge dine barn.

Og når det gjelder sykepenger, shit happens, ta kontakt med NAV.

• Liker 2
Skrevet

TS: Send meg en mail, så skal jeg ta deg med ut på shopping, og ansiktsbehandling. Jeg har 100.000,- i kreditt på kortet mitt jeg kan bruke, bare så du skal få ha det fint. Ta med datteren din også!

• Liker 4
Skrevet (endret)

hun bestemte seg for å bli i lag med en med barn, og da er det virkelig ufint av henne å ikke la barna ta del i slike ting! Hvis hun ikke hadde råd (noe hun ansett har) til å ta med datteren min, eller handle til henne, så burde hun ikke gjøre slikt når barrna er hos dem!

Jeg har som tidligere nevnt ikke vært til hudpleie selv på 6 (!!!) Uker, men siden jef ikke kan ta med datteren min, holder jeg det selvsagt hemmelig den gang jeg skal dit.

Dessuten, hun sier selv at hun sier/kommer til å si ifra om oppførsel hun ikke synes er greit, som om hun var en forelder, og da burde hun faktisk ta del i det økonomiske ansvaret det er å ha barn også.

Hvordan tror dere min datter føler seg når stemor kjøper sko til 2000kr uten å kjøpe med seg NOE til datteren min!?

Det har ikke noe å si hvordan stebarnet føler seg når stemor kjøper seg nye sko, er datteren din virkelig så bortskjemt og uten folkeskikk at hun ikke tåler å se andre mennesker kjøpe seg ting for egne oppsparte kroner? Hvis hun i så tilfelle ikke har opplevd det før så er dette en gylden mulighet til å lære barnet litt om verdien av å ikke alltid få ting servert på gullfat og puter sydd til oppunder ørene. Lykke til!!

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hun bestemte seg for å bli i lag med en med barn, og da er det virkelig ufint av henne å ikke la barna ta del i slike ting!

Jeg vil bare si noe her, men fare for å bli halshogd. Jeg er selv stemor, og min mann krevere ikke at jeg skal la barna bli med på alt jeg gjør, hvis jeg ikke vil ha de med så behøver jeg ikke.

Hudpleie ja, jeg har ikke vært på det på mange år, så jeg kan ikke si at jeg syntes synd i deg, har du ikke råd så er det bare sånn det er.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Det er ikke stemora sin oppgave å forsørge din datter. Vil hun kjøpe dyre ting osv har hun da full rett til det ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herrefred, for et sytete startinnlegg!

Du får naturligvis kun dekket sykepenger for full stilling. Slik er reglene (man har strengt tatt heller ikke krav på sykepenger av inntekt over 6G).

Og stemoren til dine barn har da ikke forsørgeransvar for de.

Hvis du syter litt mindre og bruker litt mindre energi på å være misunnelig på andre, så blir du frisk som en fisk i løpet av null tid, skal du se.

Skrevet

Stakkars deg da som ikke har vært til hudpleie på 6 uker, din eksmanns nye samboer burde jo tatt både deg og din datter med seg slik at dere får opprettholdt fasaden :sarkasme:

Ærlig talt så er det ikke eksens samboer sitt ansvar å kjøpe dyre ting til din datter det er ditt og din eksmanns. Og er din datter så gammel at hun er begynt å bruke dyre hudpleieprodukter så er hun gammel nok til å jobbe og spare for disse selv.

Når det gjelder sykepenger så ring NAV, at du ikke får sykepenger for en ekstravakter er jo virkelig noe de må ta på alvor og gi deg :ironi: Kansje du burde bli voksen og se litt utover din egen nese en stund og kansje du oppdager hva som er ditt ansvar og hva som er din eksmanns. For en syting og hvis du er slik på jobb også skjønner jeg godt at du problemer med sjefen. :plystre:

Skrevet

Jeg håper du er et troll :fnise:

Du klarer deg fint uten ansiktsbehandling, og hvis du har et ekstremt behov for egenpleie, kan du lage deg en sukkerskrubb eller noe. Du, og bare du, er nødt til å lempe litt på kravene, ikke den nye dama til eksen din ;)

Skrevet

Er du virkelig seriøs ts?? :hakeslepp:

Som har blitt sagt, så skal ikke dama til eksmannen din forsørge din datter! Det er ikke hennes ansvar akkurat. Så du kan ikke kreve at hun skal kjøpe ditten og datten til henne når det er din og din manns oppgave.

• Liker 1
Skrevet

6 uker uten ansiktspleie? må ærlig innrømme at jeg ikke synes det spor synd på deg. Selv har jeg aldri vært til ansiktspleie, så jeg kan ikke forstå at 6 uker skal være så mye uten...

Samboeren til din eksmann har på ingen måte noe forsørgeransvar for dine barn, ikke at jeg syns hudpleie og behandlinger i salong går under det å forsørge. Det er ikke henne du har barn med. Beklageligvis er du sykemeldt nå, men news flash, det betyr ikke at resten av verden stopper opp og bare tar hensyn til deg og dine ønsker. Jeg hadde heller ikke kjøpt dyre hudpleie produkter til din datter. Som noen andre her nevnte, hvis hun er gammel nok til å bruke den slags, så er hun og gammel nok til å spare til de. Hva samboeren til din eks bruker pengene sine på har du faktisk ingenting med. Og nei, din datter trenger ikke å få noe fordi noen andre bruker oppsparte penger på noe til seg selv. Det er ikke slik det er i verden.

For min del høres det ut som at du bør slutte å sy puter under armene på datteren din. Og du bør legge av deg den ufyselige holdningen du har til samboeren til din eks. Hun samarbeider virkelig...ungene er der, de får mat, tak over hodet, etc. Hun hindrer ikke far fra å se barna. at du har lagt listen temmelig høyt for hva ungene får av ting er ikke hennes problem! Din datter har godt av å ikke få alt mulig hele tiden. og BTW jobben skylder deg ikke penger. Sykepenger får du ut i fra din fulltidsjobb, ikke biintekter. dessverre er du syk, så du får prioritere deretter. :lur:

• Liker 2
Skrevet

Stakkars deg, det må være helt grusomt å ikke ha vært til hudpleie på hele 6 uker! Syns at NAV burde dekke utgifter hudpleie til både deg og datteren din - det er jo umenneskelig å la folk gå uten hudpleie så lenge.

Skrevet

Stakkars deg, det må være helt grusomt å ikke ha vært til hudpleie på hele 6 uker! Syns at NAV burde dekke utgifter hudpleie til både deg og datteren din - det er jo umenneskelig å la folk gå uten hudpleie så lenge.

:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Trolletrolledamen :popcorn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...