AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Har nå i flere perioder opplevd noe som irriterer meg litt. Jeg og mannen min har mye kontakt med familie, og i familien hans er det en stor søskenflokk, hvor alle har barn. Da søsknene hans kommer på besøk så er jo så klart barna med. Og det som irriterer oss er det at barna skal pille på alt som er. Eller plage alt som er (vi har en katt og en hund) Og foreldrene sier aldri ifra. De bare sitter der. Og det ender med at enten jeg eller mannen min må si ifra til barna deres. Ble et veldig rotete innlegg dette, men håper dere forstår hvor jeg vil hen. Hva ville du ha gjort? (Må også nevne at vi selv har barn.) Edit: Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville tatt den enkleste (og feigeste) løsningen og latt være å invitere dem.
Gjest Nanny Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Når du inviterer denne familien på besøk så skal du fortelle dem i klartekst hvilke regler som gjelder for dine barn. Så skal du si at disse reglene også gjelder for barna til familien som er på besøk. Da har du satt standarden som gjelder i ditt hjem. Du sier også at du helst ser at dette respekteres. Videre sier du at du forbeholder deg en rett til å irettesette besøksbarna dersom foreldrene ikke gjør det ved overtramp av internreglene. Da er det likhet og klare spilleregler for alle parter. Gi barna klare retningslinjer, samt at det også kan være greit å aktivere barna med noe helt annet enn det som kan være fristende å pille på eller irritere. 1
litle_my Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Har nå i flere perioder opplevd noe som irriterer meg litt. Jeg og mannen min har mye kontakt med familie, og i familien hans er det en stor søskenflokk, hvor alle har barn. Da søsknene hans kommer på besøk så er jo så klart barna med. Og det som irriterer oss er det at barna skal pille på alt som er. Eller plage alt som er (vi har en katt og en hund) Og foreldrene sier aldri ifra. De bare sitter der. Og det ender med at enten jeg eller mannen min må si ifra til barna deres. Ble et veldig rotete innlegg dette, men håper dere forstår hvor jeg vil hen. Hva ville du ha gjort? (Må også nevne at vi selv har barn.) Edit: Skrivefeil Jeg sier i fra til alle barn som er i mitt hus, jeg, enten de har med seg foreldre eller ikke. Dette pga at vi har ulik toleransegrense mtp hva som er ok. Derfor håper jeg at andre tør si fra til mine barn også dersom de tråkker over grenser i det huset der de er.
Modic Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Jeg sier i fra til alle barn som er i mitt hus, jeg, enten de har med seg foreldre eller ikke. Dette pga at vi har ulik toleransegrense mtp hva som er ok. Derfor håper jeg at andre tør si fra til mine barn også dersom de tråkker over grenser i det huset der de er. Her også. Jeg sier i klartekst fra hva som er lov og ikke i MITT hus - og de som ikke tåler det, får bare bli fornærmet. 2
backstage Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Gi klar beskjed om hva som er lov! Hører de ikke etter ville jeg tatt en lang prat med foreldrene om dette - uten barn til stede.
Gjest lhi Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Vet hvordan du har det! Nevøer til mannen min er også sånne, oppfører seg ikke, klatrer på møblene, roter, ødelegger parketten.... Det tok meg lang tid å lære å si ifra. Det som hjalp meg var å tenke at siden jeg ikke lar mine egne ban herje fritt med møblene og ødelegge alt som er i veien for dem, så skal heller ingen andre barn få lov til det. Er klar over at foreldrene til disse barna ikke bryr seg hvordan det ser ut hjemme hos dem, men jeg sier tydelig "sånn gjør vi ikke hjemme hos oss" eller "her hos oss sitter vi på sofaen". Dette sier jeg høyt slik at foreldrene også kan høre det.
Løvetanten Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Jeg pleier å si ifra, og forsøker å involvere foreldrene. Kan si f.eks "Bli med meg ut i hagen så finner vi noe til ungene" eller "Tror du han kjeder seg. Ta han med på rommet til X så kanskje finner dere noe der" etc etc. Jeg har etterhvert kommet til det punktet at jeg ikke "gidder" å ta ansvar for andres unger i mitt hus, og jeg flyr ikke rundt for å aktivisere de.
Aftensol Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Vi har en sånn en i familien vi også.. Han hopper i sofaen og foreldrene lar han gjøre hva han vil.. Så da sier vi i fra når det er ting han ikke har lov til.. Og foreldrene har faktisk begynt å si i fra til ha når de er hos oss! Men det tok 4år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå