Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg har ein lønnkonto med ein lokal bank og har mista kortet tre gonger i løpet av tre år. Den siste gongen eg fekk det nytt kort rådgiveren (eller som det kaller han) sa at "Eg måtte ta vare på kortet" og no nektar å gi meg ein nytt sia eg mista kortet igjen.

Eg veit at det er ikkje vanleg med vaksne folk som er så rotete som eg, men uansett synast eg at penger er min og dei ikkje kan nekte meg eit nyt kort.

Eg er ikkje norsk så er ikkje heilt sikkert, men kan ikkje tru det...

Er det sant? Kva skal eg gjer? Bytter bank?

Håper noen kan hjelpe med litt råd...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at banken er redd for å måtte komme opp i erstatningsansvar hvis noen finner ut av koden din å får tatt ut penger på kortet ditt.

Du viser deg jo som ganske uansvarlig siden du ikke klarer å ta vare på kortet ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Useriøs bank. Jeg ville først ha klaget til noen som sitter høyere opp i samme bank og nyttet ikke det ville jeg ha, akkurat som du helt riktig foreslo, byttet bank.

Skrevet

Ingen kan "finner ut av koden min og får tatt ut penger på kortet mitt" sia dei blei sperret med ein gong. Eg veit at eg kan ser ut som uansvarleg men poenget er om det finnes nokon regel om kor mange kort kan ein få med banken. Eg har fått berre to, så det er ikkje så gale...

Uansett kor rotete og uansvarleg eg er, det er penger min og eg kan ikkje gå kvar dag til banken til å ta ut penge og betale rekninga...

Eg skal prøve å prata med andre,skulle gjerne berre bytta men skal sjå.

Takk for svar!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kanskje skal begynne å ta vare på bankkortene dine?

Evt kan du vel bare bytte bank, er gjort på et par minutter, litt lenger tid om du har lån.

Skrevet

Du kanskje skal begynne å ta vare på bankkortene dine?

Evt kan du vel bare bytte bank, er gjort på et par minutter, litt lenger tid om du har lån.

Jeg har DNB bank,å har mistet kortet mange flere ganger enn 3 ganger på ett år hehe!

Så kommer nok veldig ann på hvilke bank du bruker.

Skrevet

For en useriøs bank! Bytt, bytt, bytt!! Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet på samme måte!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, og jeg løste det ved å bestille et kort med eget bilde på hjemmesida deres :fnise:

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, og jeg løste det ved å bestille et kort med eget bilde på hjemmesida deres :fnise:

Haha, det gjorde jeg også :gjeiper:

Skrevet

Dei er vel ikkje spesielt interessert i å ha et rotehue som kunde, og gjer det dei kan for at du skal bytte bank.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan "finner ut av koden min og får tatt ut penger på kortet mitt" sia dei blei sperret med ein gong. Eg veit at eg kan ser ut som uansvarleg men poenget er om det finnes nokon regel om kor mange kort kan ein få med banken. Eg har fått berre to, så det er ikkje så gale...

Uansett kor rotete og uansvarleg eg er, det er penger min og eg kan ikkje gå kvar dag til banken til å ta ut penge og betale rekninga...

Eg skal prøve å prata med andre,skulle gjerne berre bytta men skal sjå.

Takk for svar!!

Ikke på det kortet du nylig mista nei, men neste gang du mister kortet kan det skje. Det har hverken du eller banken noe garanti for.

Ja det er dine penger, men banken er ikke pliktig til å sørge for at du får tatt ut dine penger, spesiellt ikke siden du er et rotehue.

Du får sy pengene inn i madrassen din da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg har fått berre to, så det er ikkje så gale...

Hadde du ikke mistet det tre ganger?

Skrevet

Mest sannsynlig vil det være best å bytte bank, da vil du ganske sikkert få bedre betingelser også.

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig vil det være best å bytte bank, da vil du ganske sikkert få bedre betingelser også.

Som hva???

Nytt kort umiddelbart når h*n mister kortet neste gang?

Skrevet

Som hva???

Jeg tenkte på generelle betingelser som f.eks. rente. Vet neste bank at TS mister kortene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette høres rart ut. Jeg har fått nytt kort flere ganger på kort tid. Årsaken til dette har vært at de slutter å fungere, både chip og magnetstripe. Hr da bare sendt en mail til kundesenteret og bedt om nytt kort. Ingen problem. Dette er Sparebank1.

Skrevet

Som hva???

Som bra kundesevice?

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette høres rart ut. Jeg har fått nytt kort flere ganger på kort tid. Årsaken til dette har vært at de slutter å fungere, både chip og magnetstripe. Hr da bare sendt en mail til kundesenteret og bedt om nytt kort. Ingen problem. Dette er Sparebank1.

Men det er forskjell på å rote bort kortet og å oppleve at kortet ikke fungerer, så den sammenligningen blir ikke helt riktig

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde en periode for noen år siden jeg mista kortet mitt i eninga. var postbankenkunde og fikk nytt kort hver gang, men det kosta 50kr.

Skrevet

I min bank bestiller jeg bare nytt kort i nettbanken og får det tilsendt i posten. Men jeg må betale litt for det selvfølgelig. Men jeg slapp forsåvidt å betale for kort nummer to engang jeg gjorde en feil og bestilte ett for mye (joda, jeg vet det er flaut..!).

Jeg ville krevd bedre kundeservice i den banken som skulle ta vare på pengene mine, og det tror jeg ikke jeg er alene om. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...