Sulosi Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Jeg var inne og kikket på noen bilder som en venn har på FB og fikk se at under bildene kan man velge bla. "rapporter" og "last ned bilde". Hva betyr dette? At noen kan gå inn i mitt fotoalbum og laste ned bilder jeg har lagt ut til sin FB side eller pc? Vil jeg i så fall få varsel om dette?? Hvis dette er tilfellet må jeg jo finne en måte å sperre for dette på...
Jägermeister Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 I teorien kan alle bilder kopieres av nettet og til private pc'er. Derfor burde man aldri legge ut bilder som man ikke tillater alle å se. 3
Sulosi Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2011 Men får jeg beskjed i tilfelle, tenker da på FB og ikke bilder som er googlet.
Gjest D.O.A. Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Det finnes ingen måte å hindre noen i å ta bilder fra facebook. 2
Jägermeister Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Men får jeg beskjed i tilfelle, tenker da på FB og ikke bilder som er googlet. Det vet jeg ikke, men legg heller ikke ut noe på FB du ikke ville vist til alle. Bilder har lett for å komme videre. 1
Sulosi Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2011 Dette må jeg sjekke ut så jeg har lasta ned bildet av hunden til noen jeg kjenner godt. Eieren skal gi beskjed om hun får meldig eller ikke
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Ellers er det vel bare å høyreklikke og kopiere vel? Gjort det flere ganger jeg.
Sulosi Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2011 Hun fikk ikke beskjed...trykka på "last ned bildet"
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Det har jo alltid vært mulig å stjele bilder fra nettet - også fra facebook. Hvis du høyreklikker på et bilde, f.eks. en avatar her inne, kan du velge "lagre bilde som", og bildet er lagret på pcen din. Dette har alltid vært mulig, og ingen får beskjed om dette.
Sulosi Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 9. mars 2011 Jeg har heldigvis ikke lagt ut suspekte bilder av ungene på nett....da er det verre med mor selv :gjeiper: Nåja, ikke såååå ille da
Gjest Heloise Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Hun fikk ikke beskjed...trykka på "last ned bildet" Høyeklikk og lagre - Ingen kontroll på slikt. Sånn er internett-alderen Sånn har det vært siden det kom. Alt som deles på nett deles med alle. Altså hele (internett)verden
Antlers Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Det har jo alltid vært mulig å stjele bilder fra nettet - også fra facebook. Hvis du høyreklikker på et bilde, f.eks. en avatar her inne, kan du velge "lagre bilde som", og bildet er lagret på pcen din. Dette har alltid vært mulig, og ingen får beskjed om dette. Jepp. Og der det ikke er mulig å lagre bildene (pga. kopisperre) kan man enkelt ta screenshot og deretter lagre i paint. Kan noen se bildet kan de også lagre det på en eller annen måte. Uansett.
Gjest Heloise Skrevet 9. mars 2011 #14 Skrevet 9. mars 2011 Jepp. Og der det ikke er mulig å lagre bildene (pga. kopisperre) kan man enkelt ta screenshot og deretter lagre i paint. Kan noen se bildet kan de også lagre det på en eller annen måte. Uansett. Ja det har jeg gjort mange ganger selv Alltid en mulighet!
Jade Skrevet 9. mars 2011 #15 Skrevet 9. mars 2011 Last ned bildet er vel et valg man får om man har valgt å laste opp bildet høyoppløselig. Et eget valg, altså. Man laster da ikke ned bildet man ser, men blir koblet til en større utgave av bildet.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 Ja det har jeg gjort mange ganger selv Alltid en mulighet! Jeg og,...kjekkas
Gjest Raindrops Skrevet 9. mars 2011 #17 Skrevet 9. mars 2011 Uansett så har du jo godtatt kontrakten til fb, der det står at de kan gi bildene dine til hvem som helst uten videre samtykke fra deg:p
L. Kennedy Skrevet 9. mars 2011 #18 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Selv på nettsteder som prøver å sperre for nedlasting kan man uansett ta et skjermbilde, som gjør samme nytten. Edit: ser at andre var før meg. Hehe. Endret 9. mars 2011 av L. Kennedy
Gjest Nedfall Skrevet 9. mars 2011 #19 Skrevet 9. mars 2011 Uansett så har du jo godtatt kontrakten til fb, der det står at de kan gi bildene dine til hvem som helst uten videre samtykke fra deg:p ...men da bryter de jo norsk lov?
L. Kennedy Skrevet 9. mars 2011 #20 Skrevet 9. mars 2011 ...men da bryter de jo norsk lov? Hvordan bryter man norsk lov når man ber om å få bruke andres bilder helt fritt, og den som laster opp bildene har godtatt det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå