per78 Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Har satt meg et mål nå. Håper jeg klarer å gjennomføre det og ikke backer unna. Typisk meg.. Men her er tanken min: OPPDRAG: Å prate med minst ei pen jente hver dag. HVORFOR: For å bli tryggere på meg selv i møte med andre pene jenter. For å øke selvtilliten, uten å være redd for å drite meg ut, eller føle et nederlag ved å bli avvist. HVOR: Pene jenter der de finnes i naturlige situasjoner. På skolen, på bussen, på treningssenteret, kafeer, på gata osv. HVA skal jeg si: Målet er ikke å sjekke opp noen, men å ta skrittet med å ta kontakt. Enkelt og greit: Spørre om klokka, spørre om retning osv. Helt basic ting. Får jeg henne til å smile er det bare en ekstra bonus.. Jeg har en tendens til å bli nervøs i møte med andre pene jenter, selv om jeg skjønner at de bare er mennesker de også. Var nettopp i butikken og så ei pen jente som jobbet der. Typisk meg så måtte jeg kikke henne opp og ned. Etter et par runder i butikken fikk jeg mannet meg opp og pratet med henne. Spurte bare hvor brødvarene var hen. Og om det pleide å være så stille på kveldstid. Helt enkelt. Men det var målet. Å få til en samtale.. I tillegg så smilte hun også.. 1-0 til meg... Hvis det er andre som har lyst å være med på "leken" så vær så god.. 5
KikiEco Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har akkurat den samme tanken selv. Med menn. Jeg er med! 1
per78 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har akkurat den samme tanken selv. Med menn. Jeg er med! Flott: Man får 1 poeng for hver gang. "Glemmer" man det en dag, eller ikke tør det, kan man selvfølgelig snakke til en pen person neste dag. Slik at man ikke ligger på "underskudd". Er man ekstra gira, er det bare å kjøre på. Jo flere henvendelser man klarer, jo bedre er det. OBS! Er man påvirket av alkohol telles det ikke. Synes det er litt "juks". Andre som vil være med?
L. Kennedy Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Det er ikke tåpelig å presse seg selv til å snakke til pene jenter hvis det er noe man har en sperre på. 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Hvorfor så stort fokus på utseendet? Pen pen pen, virker som det er det viktigste. Er det ikke verdt det å snakke til vanlige jenter generelt? 2
Bankai L Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Lykke til! Man lærer veldig mye av å presse seg til å gjøre dette 1
per78 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2011 Jeg snakker med alle mennesker, unge, voksne, eldre, små, store, tynne og lange. Men er bare det at jeg mister munn og mæle når jeg ser en pen kvinne. Er jo riktig slik noen nevner her, skjønnhet kommer innenfra. Men trenger å "trene" på dette for min egen skyld. For å bli tryggere på meg selv. 2
L. Kennedy Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Hvorfor så stort fokus på utseendet? Pen pen pen, virker som det er det viktigste. Er det ikke verdt det å snakke til vanlige jenter generelt? Fordi det er de han sliter med å kontakte og ha en samtale med? 3
KaDust Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 Synes det er en god idé. Alltid lurt å øve på det man ikke takler best. Skulle gjerne vært med selv, men er ikke oppegående nok til å prate med folk i det hele tatt for tiden. 1
Sunniva81 Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Hvorfor så stort fokus på utseendet? Pen pen pen, virker som det er det viktigste. Er det ikke verdt det å snakke til vanlige jenter generelt? Signerer! (og spekulerer)
womenwomen Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Har satt meg et mål nå. Håper jeg klarer å gjennomføre det og ikke backer unna. Typisk meg.. Men her er tanken min: OPPDRAG: Å prate med minst ei pen jente hver dag. HVORFOR: For å bli tryggere på meg selv i møte med andre pene jenter. For å øke selvtilliten, uten å være redd for å drite meg ut, eller føle et nederlag ved å bli avvist. HVOR: Pene jenter der de finnes i naturlige situasjoner. På skolen, på bussen, på treningssenteret, kafeer, på gata osv. HVA skal jeg si: Målet er ikke å sjekke opp noen, men å ta skrittet med å ta kontakt. Enkelt og greit: Spørre om klokka, spørre om retning osv. Helt basic ting. Får jeg henne til å smile er det bare en ekstra bonus.. Jeg har en tendens til å bli nervøs i møte med andre pene jenter, selv om jeg skjønner at de bare er mennesker de også. Var nettopp i butikken og så ei pen jente som jobbet der. Typisk meg så måtte jeg kikke henne opp og ned. Etter et par runder i butikken fikk jeg mannet meg opp og pratet med henne. Spurte bare hvor brødvarene var hen. Og om det pleide å være så stille på kveldstid. Helt enkelt. Men det var målet. Å få til en samtale.. I tillegg så smilte hun også.. 1-0 til meg... Hvis det er andre som har lyst å være med på "leken" så vær så god.. Pene jenter elsker at menn vil prate med dem . Hvilken jente liker ikke å prate ?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Signerer! (og spekulerer) Jeg ville heller ha utfordret meg selv til å prate med minst ett intelligent menneske hver dag. Selv om det sikkert må litt leting til 4
DBM Skrevet 9. mars 2011 #14 Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville heller ha utfordret meg selv til å prate med minst ett intelligent menneske hver dag. Selv om det sikkert må litt leting til IQ-score står sjeldent skrevet i panna på noen, så det kan bli en utfordring å vite hvem som er intelligente 2
Gjest Mynona83 Skrevet 9. mars 2011 #15 Skrevet 9. mars 2011 Herregud, hvorfor kritisere denne mannen? Han har utfordret seg selv til å gjøre noe han er redd for, eller blir nervøs av for å overkomme frykten. Det er vel ikke noe annet enn at en som er redd for slanger konfronterer sin frykt for å komme over den. Støtter deg 100%! 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 Høres bra ut:) Skulle gjerne gjort det samme selv, men jeg er verdens største pyse! Alle tror jeg er overlegen fordi jeg er pen (selvtillitt henger ikke sammen med utseende, det skal være sikkert og visst), men egentlig er jeg dødssjenert og tør ikke ta kontakt med folk. Hadde faktisk syns det var koselig å blitt pratet litt til i hverdagen, selv om jeg mest sannsynlig hadde blitt dødsnervøs selv:p Lykke til! 1
per78 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #17 Skrevet 9. mars 2011 Tusen takk for støtten av folk her. Det setter jeg pris på.
per78 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #18 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Høres bra ut:) Skulle gjerne gjort det samme selv, men jeg er verdens største pyse! Alle tror jeg er overlegen fordi jeg er pen (selvtillitt henger ikke sammen med utseende, det skal være sikkert og visst), men egentlig er jeg dødssjenert og tør ikke ta kontakt med folk. Hadde faktisk syns det var koselig å blitt pratet litt til i hverdagen, selv om jeg mest sannsynlig hadde blitt dødsnervøs selv:p Lykke til! Har faktisk det merket etter de få gangene jeg har pratet med pene jenter. Dette er min erfaring altså. De fleste pene jenter jeg har pratet med, har virket overrasket og smilt masse. Som om de ble ekstra glade for at noen gadd å ta kontakt med dem. (Prater om i edru tilstand, og ikke på byen). Men som regel klarer jeg ikke å si noe mer enn helt enkle ting, så samtalen går litt i stå. Er vel noe i det du sier, at selvtillit og utseende ikke henger sammen. Kanskje dette kan være en trening for deg også? Å ta kontakt med ukjente og bare slå av en prat? Endret 9. mars 2011 av perpersen78
waco Skrevet 10. mars 2011 #20 Skrevet 10. mars 2011 Man må være hyggelig mot alle mennesker, ikke bare de pene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå