AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Hei. I september skal det være bryllup i nærmeste familie, og under familieselskap i går kom det frem at alle niesene vår skal være brudepiker... Min mann har 3 søsken, som alle har jenter, så alt i alt bli det 8 brudepiker i alderen 3-11 år. Vi har to gutter, og disse skal ikke få bli med for " vi skal kun ha brudepiker, og alle skal ha lik kjole" Jeg kjente at jeg fikk en liten klump i magen når jeg hørte dette, det er kun våre to av alle barna på den siden av familien som ikke skal få bli med Eldstemann hos oss er 6 år, så han forsto jo hva det gikk i, og når han kom hjem s virket han trist. Spurte han hva det var, og da lurte han på hvorfor ikke gutter fikk gå i kirka og kle seg fint... Er kansje bare mammafølelsen min som overdriver, men er ikke det litt lumpent gjort å utelate våre to gutter?
Gjest Naenia Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Hvis de først skal ha så mange jenter, er det jo ikke uvanlig å ha med gutter i lignende farger heller? Ringbærere, for eksempel? Jeg ville hørt med henne, det verste som kan skje er jo at du får nei. Men jeg synes det er litt lumpent, ja! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Jeg synes man skal gi en stor F i det vanlige her å la guttene få være brudepiker også. I kjole omså. Hvis de vil det selv selvsagt. Jeg syne selv alle som vil burde få være med. 2
Fluffe Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Syntes du skal ta en prat med disse folka. Man bør ikke forskjellsbehandle barn slik. Du kan jo nevne at han faktisk ble lei seg.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Jeg reagerer faktisk ikke på dette. Det er jo fordi de ikke er jenter, ikke fordi de skal stenges ute. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Jeg er enig med de andre. Prat med folkene og si at han ble lei seg. Dårlig gjort å forskjellsbehandle. Hadde jeg bestemt meg for å gifte meg å ha alle nieser som brudepiker, hadde jeg tatt nevøene med som brudegutter.
Kelsier Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Unnskyld meg, men er det ikke å spore av litt å tenke på den måten? Dette bryllupet er for de to som gifter seg og de må kunne få avgjøre hvordan de vil ha det. Nå vet ikke jeg hvordan ståa er hos de to som gifter seg i dette tilfellet, men et bryllup er ofte noe man bruker mye tid, penger og krefter på, og kanskje har brukt mange år på å forestille seg. Utifra innlegget ditt forstår jeg ikke helt om dine sønner skal få være med i kirken eller ikke, men mitt svar er basert på at de skal få være med i kirken altså. Det syns jeg bare er rett og rimelig. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Dette må nesten guttene bare finne seg i. 2
Gjesten Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Tja, dere skal vel ha ringer begge to, så da passer det vel fint med to små gutter? Du kan jo foreslå det, men hvis de ikke liker ideen, synes jeg ikke du skal reagere så sterkt på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Takk for mange svar... Prøvde å ymte frempå om ikke de to guttene også kunne få bli med å gå opp i kirka sammen med de andre, men varda jeg fikk til svar at det ikke passet inn siden alle brudepikene skulle ha samme kjole.. våre to gutter kan være med i kirka som vnlige gjester, men ikke noe mer. Brudepikene skal både til fotografen og bli med under middagen, så ja - jeg synes de blir "stengt ute" Kjenner bare at hadde det vært oss som skulle gifte oss, så hadde det vært alle eller ingen...
Pastill Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Hvorfor skal gutta boys på død og liv gjøre det samme som jentene? Kan ikke du ordne det slik at dine gutter kler seg pent til kirkesermonien og får med seg noen poser med roseblader som de kan drysse utover utenfor kirken når brudeparet kommer utenfor? ...for eksempel... Eller noe annet fint som blir som en liten "gave" fra din familie til brudeparet? Du kan jo foreslå noe du kunne se for deg paret ville like, fortelle det til brudeparet og dermed få loddet stemningen om det er noe de faktisk vil sette pris på. Jeg forstår du ikke vil at ungene skal føle seg utenfor, men det behøver de jo slett ikke være, selv om de ikke skal gjøre det samme som jenteflokken. Lær dem heller å gå sine egne veier og bidra positivt til felleskapet og bryllupet på andre måter. Det er jo paret det skal gjøres krus på, ikke nødvendigvis dine gutter. Det beste er jo likevel om man kan slå flere fluer i et smekk Pastill 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #12 Skrevet 8. mars 2011 Kjenner bare at hadde det vært oss som skulle gifte oss, så hadde det vært alle eller ingen... Men nå er det ikke dere som gifter dere; det er et annet familiemedlem med helt andre ønsker. Du har ymtet frempå og fått et nei, så nå kan du ikke gjøre mer uten å virke påtrengende. 3
Fluffe Skrevet 8. mars 2011 #13 Skrevet 8. mars 2011 Men nå er det ikke dere som gifter dere; det er et annet familiemedlem med helt andre ønsker. Du har ymtet frempå og fått et nei, så nå kan du ikke gjøre mer uten å virke påtrengende. Syntes faktisk det er ganske slemt å forskjellsbehandle TO mennesker. Gutta får bare komme i kirken og se på ,mens andre blir dollet opp i dyre kjoler og fotografert+ være med på middag. Hadde det vært mine unger hadde jeg ikke kommet i bridezilla bryllupet.
Kelsier Skrevet 8. mars 2011 #14 Skrevet 8. mars 2011 Syntes faktisk det er ganske slemt å forskjellsbehandle TO mennesker. Gutta får bare komme i kirken og se på ,mens andre blir dollet opp i dyre kjoler og fotografert+ være med på middag. Hadde det vært mine unger hadde jeg ikke kommet i bridezilla bryllupet. Det hadde kanskje vært like greit.. 4
Fluffe Skrevet 8. mars 2011 #15 Skrevet 8. mars 2011 Det hadde kanskje vært like greit.. At jeg ikke kom? Slike kommentarer kan du ha for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #16 Skrevet 8. mars 2011 Syntes faktisk det er ganske slemt å forskjellsbehandle TO mennesker. Gutta får bare komme i kirken og se på ,mens andre blir dollet opp i dyre kjoler og fotografert+ være med på middag. Hadde det vært mine unger hadde jeg ikke kommet i bridezilla bryllupet. Om guttene hadde sagt seg villige til å bli dollet opp i kjole ville sikkert de også vært velkomne. Hvis brudeparet ønsker å omgi seg med små prinsesser på brudebildet er dette deres valg. De må ha lov til å ha slike ønsker uten å risukere å bli boikottet og kalt bridezilla. 3
Fluffe Skrevet 8. mars 2011 #17 Skrevet 8. mars 2011 Om guttene hadde sagt seg villige til å bli dollet opp i kjole ville sikkert de også vært velkomne. Hvis brudeparet ønsker å omgi seg med små prinsesser på brudebildet er dette deres valg. De må ha lov til å ha slike ønsker uten å risukere å bli boikottet og kalt bridezilla. Når det gjelder å utelokke to mennesker av alle barna så syntes jeg faktisk det er lov å bruke hode.Har man råd til å kjøpe ÅTTE kjoler,så har de råd til en liten kurv på nille og rose til 30kr(roseblader) eller to ringputer.
Anglofil Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 Jeg reagerer faktisk ikke så sterkt på dette. Jeg tenker at hvis man lager en sak ut av det, så blir det også en sak. Tviler på at guttene merker så mye til dette før det eventuelt blir påpekt. Og skal man liksom ta hensyn til absolutt alle i et bryllup? Hva med at det faktisk er brudeparet som bestemmer? F.eks velger vi kun å invitere ett barn i vårt bryllup, nemlig mitt "tantebarn" og brudepiken, mens det paret som har en liten gutt blir kun invitert uten barn. Man kan jo si dette er urettferdig, men det handlet for vår del om prioriteringer, og at ingen av oss faktisk ville ha brudesvenner eller andre barn i bryllupet. Det er vårt bryllup, og vi bestemmer, og slik er det med dem også. Mvh Yvonne 2
Kelsier Skrevet 8. mars 2011 #19 Skrevet 8. mars 2011 At jeg ikke kom? Slike kommentarer kan du ha for deg selv. Hvis du hadde sett på bruden som en bridezilla basert på hennes ønsker rundt bryllupet, hadde det vel ikke vært noe koselig om du kom, hadde det vel? Derav; Det hadde kanskje vært like greit. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #20 Skrevet 8. mars 2011 Hvis de absolutt ønsker seg jenter i pene kjoler som staffasje i kirken og på brudebildene, so what? Det er vel deres valg. Om barna deres hadde vært jenter og de eneste som ikke fikk være med, da hadde dere hatt all grunn til å reagere. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå