fionel Skrevet 8. mars 2011 #1 Del Skrevet 8. mars 2011 Nå er jeg rimelig lei vinteren, har tatt ned "sommer pottene" mine og stirrer lengselsfullt ut på lille bedded mitt på terassen. Når er det egentlig jeg kan begynne og plante ? Må jo kunne begynne betraktelig før i pottene vel ? og eventuelt ha de inne i starten? Takker masse for tips her, jeg kan INGEN ting om dette i det hele tatt ifjor døde alle planter/blomsetene mine etter et uke eller noe sånt Så håper virkelig på bedre planteår i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlebøtta Skrevet 8. mars 2011 #2 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Håper noen svarer her, jeg går bare å tripper.. ...våren... Endret 26. februar 2012 av Skravlebøtta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirrmurr Skrevet 9. mars 2011 #3 Del Skrevet 9. mars 2011 Tja, kan jo starte med å spørre hvor du bor, og hva du vil så? Skal nok klare å hjelpe litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CocoPiaf Skrevet 9. mars 2011 #4 Del Skrevet 9. mars 2011 Stikk innom Mester Grønn, de har mange frø som man kan starte med ganske snart! stort utvalg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 9. mars 2011 Tja, kan jo starte med å spørre hvor du bor, og hva du vil så? Skal nok klare å hjelpe litt! Jeg bor i Oslo nææh jeg vil så noe som gror (altså noe som ikke krever veldig grønne fingre.. Heller lilla fingre haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2011 #6 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg har kjøpt sånt plantesett på ikea og har allerede begynt å plante og det spirer og gror her, og må snart puttes over i større potter, før det om et par uker kan flyttes ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #7 Del Skrevet 10. mars 2011 Det står ofte på pakningen når det skal såes. Men skal du sette det ut, så ikke gjør det før siste halvdel i mai, da må du ihvertfall ta det inn hver natt. Plutselig så er det en frostnatt og da er blomstene døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 10. mars 2011 #8 Del Skrevet 10. mars 2011 Veldig mange frø kan såes inne i vinduskarmen på denne tiden, og så plantes det ut når det ikke lenger er fare for frost. Det står som oftest på frøpakkene når de skal såes og når de kan flyttes ut. Jeg lurer selv litt på hva jeg skal ha i pottene mine i år, noen som har noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #9 Del Skrevet 10. mars 2011 Chili er nok litt sent med, men tomater er som regel villige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 11. mars 2011 Tusen takk for mange gode svar tror jeg skal ta meg en tur på mester grønn OG ikea i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transe Skrevet 11. mars 2011 #11 Del Skrevet 11. mars 2011 Har begynt jeg. Kan ikke bli for tidleg men en kan ikke sette dem ut før en er frostsikker. Blir mye ut og inn med meg og plantene,har dem på en vogn i garasjen i mai og triller dem inn om det blir en frostnatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty77 Skrevet 11. mars 2011 #12 Del Skrevet 11. mars 2011 Chili er nok litt sent med, men tomater er som regel villige! Ei venninde sådde noen chillifrø for ett par år siden, nå har hun et stort chillitre på stua med masse chilli på, står seg fint hele året om det får nokk lys og vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty77 Skrevet 11. mars 2011 #13 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg har kjøpt sånt plantesett på ikea og har allerede begynt å plante og det spirer og gror her, og må snart puttes over i større potter, før det om et par uker kan flyttes ut Yepp, Ikea anbefales. Kjøpte slik plastpotter der hvor de hadde komprimert jord oppi. Tilsett vann og denne biten utvidde seg til å fylle hele potten med jord. Snedige greier altså. Jeg kjøpte den med myntefrø. De hadde alskens krydderurter man kunne velge imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleblomst Skrevet 11. mars 2011 #14 Del Skrevet 11. mars 2011 Fant en bra side om dyrking av chili, tomat og paprika, kanskje noen er interressert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 11. mars 2011 #15 Del Skrevet 11. mars 2011 Heldige dere er som kan begynne å pusle med planter. Jeg skal flytte ellers ville jeg vært i gang nå. Flerårig pepperplante er ok å ha med å gjøre, ellers krydderurter, tomat og blomster. En venn av meg plantet poteter i blomsterkasse, bare for å prøve. Men jordbær går fint og det er jo drømmebær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå