Gå til innhold

Hva er def. på A, B og C menneske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at A mennesker liker å legge seg tidlig, og stå opp tidlig.

B mennesker liker å legge seg sent, og stå opp sent.

C menneske aner jeg ikke hva er.

MEN: Er det virkelig helt slik?

Jeg er B menneske, å legge meg hater jeg, legger meg ikke selv om jeg begynner å bli trøtt. Etter 7-8-9 timer våkner jeg av meg. Ikke alltid jeg står opp når jeg våkner, men heller lar øynene være lukket og sovner igjen, og sover 2,3, 4 timer ekstra. Jeg liker å begynne dagen uansett når den begynner om det er kl 07.00 eller 16.00. Har liksom aldri funnet ut når jeg liker best å stå opp, tipper jeg liker best å stå opp i 10-11-12-13 tiden, men jeg liker også å stå opp kl 6-7-8. Jeg elsker å holde meg våken til langt på natt. Når jeg skal på jobb legger jeg meg i 22-23-24 tiden. Når jeg ikke skal på jobb, varierer det alt fra 22-23 til neste morgen.

Men så kjenner jeg flere som sier de er A mennesker, men allikevel elsker de å legge seg sent.

Så hva er egentlig A mennesker, B mennesker og C mennesker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at A mennesker liker å legge seg tidlig, og stå opp tidlig.

B mennesker liker å legge seg sent, og stå opp sent.

C menneske aner jeg ikke hva er.

MEN: Er det virkelig helt slik?

Jeg er B menneske, å legge meg hater jeg, legger meg ikke selv om jeg begynner å bli trøtt. Etter 7-8-9 timer våkner jeg av meg. Ikke alltid jeg står opp når jeg våkner, men heller lar øynene være lukket og sovner igjen, og sover 2,3, 4 timer ekstra. Jeg liker å begynne dagen uansett når den begynner om det er kl 07.00 eller 16.00. Har liksom aldri funnet ut når jeg liker best å stå opp, tipper jeg liker best å stå opp i 10-11-12-13 tiden, men jeg liker også å stå opp kl 6-7-8. Jeg elsker å holde meg våken til langt på natt. Når jeg skal på jobb legger jeg meg i 22-23-24 tiden. Når jeg ikke skal på jobb, varierer det alt fra 22-23 til neste morgen.

Men så kjenner jeg flere som sier de er A mennesker, men allikevel elsker de å legge seg sent.

Så hva er egentlig A mennesker, B mennesker og C mennesker?

Så hvordan kan jeg egentlig vite at det er B menneske jeg er. Jeg "vet" jeg er B menneske fordi at alle anndre rundt sier at jeg er B menneske.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hva defineres som A og C menneske?

Jeg står aldri opp når vekkerklokken ringes første gang, den ringer mange ganger før jeg til slutt står opp. Og det gjelder uansett om jeg har sovet for lite, passelig eller for mye.

Men jeg kjenner også andre som er B mennesker som står opp med en gang klokken ringer.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er B-menneske, sovner ikke før langt utpå natten uansett når jeg legger meg. Kan godt stå opp tidlig dersom jeg må på jobb, men er i koma frem til rundt 10. Om jeg får velge selv så flytter døgnrytmen min seg sakte rundt, sikkert fordi mitt døgn er lengre enn 24-timer. Men dette funker ikke i hverdagen, så da hender det heller at jeg "døgner" en natt for å komme på rett kjøl igjen en stund.

A-mennesker er for meg de som har en indre klokke på 24 timer eller mindre, og dermed ikke har et stort problem med å holde en "normal" døgnrytme.

C-mennesker har jeg aldri hørt om.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe som heter C-menneske.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe som heter C-menneske.

Nei.

A-mennesker blir naturlig trøtte om kvelden og har masse energi om morgenen. B-mennesker er energibunter om kvelden og føler det naturlig å være våken lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...