AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Hei! Jeg er ei jente på 20 år som har vært singel leeeeenge. Jeg kjenner at jeg savner å ha en kjæreste, men føler ikke at noen vil ha meg eller at kroppen min er fin nok. Jeg har gått ned 14 kilo siden i jul 2009, har vel cirka 10 kg igjen før jeg er fornøyd. Det er vel i bunn og grunn vekta som er problemet. Det jeg sliter mest med er at jeg syns magen min er så feit, og puppene mine er ikke fine. Jeg skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal få til et forhold med noen når jeg ikke trives i min egen kropp en gang. Skulle ønske jeg var en av dem med litt ekstra på kroppen som bare kunne slippe seg løs og drite i det. Hadde jeg hatt sex med noen nå, hadde det nok ikke vært noe bra. Jeg hadde bare vært opptatt av hvordan jeg så ut, og om han syntes jeg var ekkel eller ikke. Jeg har ikke noe på gang med noen akkurat nå, føler jeg er evig singel. Sist jeg klinte med noen er et halvt år siden, og det var med en kompis. Eneste nærkontakten jeg har hatt er kosing med en av kompisene mine (noe som ikke har hjulpet noe særlig, da jeg har blitt litt småforelska i ham og jeg er 100 % sikker på at han ikke føler det samme). Noen som er i samme situasjon? Som kanskje har klart å snu litt på ting? Måtte bare få litt ting ut. Dette er ikke ting jeg greier å snakke med vennene mine om.
womenwomen Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Hei! Jeg er ei jente på 20 år som har vært singel leeeeenge. Jeg kjenner at jeg savner å ha en kjæreste, men føler ikke at noen vil ha meg eller at kroppen min er fin nok. Jeg har gått ned 14 kilo siden i jul 2009, har vel cirka 10 kg igjen før jeg er fornøyd. Det er vel i bunn og grunn vekta som er problemet. Det jeg sliter mest med er at jeg syns magen min er så feit, og puppene mine er ikke fine. Jeg skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal få til et forhold med noen når jeg ikke trives i min egen kropp en gang. Skulle ønske jeg var en av dem med litt ekstra på kroppen som bare kunne slippe seg løs og drite i det. Hadde jeg hatt sex med noen nå, hadde det nok ikke vært noe bra. Jeg hadde bare vært opptatt av hvordan jeg så ut, og om han syntes jeg var ekkel eller ikke. Jeg har ikke noe på gang med noen akkurat nå, føler jeg er evig singel. Sist jeg klinte med noen er et halvt år siden, og det var med en kompis. Eneste nærkontakten jeg har hatt er kosing med en av kompisene mine (noe som ikke har hjulpet noe særlig, da jeg har blitt litt småforelska i ham og jeg er 100 % sikker på at han ikke føler det samme). Noen som er i samme situasjon? Som kanskje har klart å snu litt på ting? Måtte bare få litt ting ut. Dette er ikke ting jeg greier å snakke med vennene mine om. Hvis du oppfatter dine overflødige kg som et alvorlig problem for selvtillitten din og ditt eget velvære i egen kropp - bør du rett og slett begynne å gjøre noe med det .Du kan få den kroppen du ønsker med trening og sunt kosthold . Eks - begynn å tren aktivt , spis sunt og kalorifattig mat . Så går du ned i vekt etterhvert og klærne sitter så mye penere på deg . Det er utrolig viktig å trives med kroppen sin og være fornøyd med den , om man skal kunne ha god sex blant annet . Da kan man ikke tenke på hvordan man ser ut eller være redd for å vise fram kroppen . Da blir man jo distrahert og det blir vanskelig å bare hengi seg til å nyte sexen . Når du er overvektig - tyder det på at du har et inaktivt liv med mye stillesitting og lite aktivitet . Begynn å rør deg mer . Kroppen er skapt for å være i bevegelse og aktivitet . Jeg tror de fleste overvektige damer sliter litt med selvtillitten pga extra kg på kroppen . Det er hverken sunt eller pent å være for feit , må jeg ærlig nok si .JEG HADDE ALDRI ØDELAGT KROPPEN MIN MED FEDME ... Hadde jeg merket at jeg la på meg for mye , ville jeg straks passet mer på hva jeg putter i meg . Jeg syns det er utrolig viktig å holde en jevn og fin og sunn vekt gjennom hele livet . Jeg hadde aldri trivdes med meg selv - om jeg var feit . Noe jeg bare veit . Det er ekkelt å føle seg feit , når buksene begynner å stramme og blir for trange , og valkene tyter utenfor bukselinningen -æsj.... Det er DEILIG å være lett og slank i kroppen , og alle klær ser fine ut på deg . Så det er VERD DET , å passe på kostholdet og trimme nok . Du får mye positivt igjenn for det . Som : bedre selvtilfredshet og selvtillitt ang egen kropp . Gøy å handle fine klær - når de sitter superfint på kroppen . Du trenger ikke tenke på at man ser feit ut - når man vet at man ikke er det . Man kan fint vise fram kroppen sin stolt - gjerne lettkledd og ettersittende klær . Gøy å få komplimenter for kroppen . Sex er bedre når man er i god fysisk form og fornøyd med kroppen . En slank kropp er betraktelig sunnere enn en feit kropp . Og alle aktiviteter er lettere når man er slank . SÅ BEGYNN Å spis sunt og vær i mer fysisk aktivitet .Så er du kvitt problemene dine . Men klart - det finnes de som liker det også . 1
dådyr Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Hvis du oppfatter dine overflødige kg som et alvorlig problem for selvtillitten din og ditt eget velvære i egen kropp - bør du rett og slett begynne å gjøre noe med det .Du kan få den kroppen du ønsker med trening og sunt kosthold . Eks - begynn å tren aktivt , spis sunt og kalorifattig mat . Så går du ned i vekt etterhvert og klærne sitter så mye penere på deg . Det er utrolig viktig å trives med kroppen sin og være fornøyd med den , om man skal kunne ha god sex blant annet . Da kan man ikke tenke på hvordan man ser ut eller være redd for å vise fram kroppen . Da blir man jo distrahert og det blir vanskelig å bare hengi seg til å nyte sexen . Når du er overvektig - tyder det på at du har et inaktivt liv med mye stillesitting og lite aktivitet . Begynn å rør deg mer . Kroppen er skapt for å være i bevegelse og aktivitet . Jeg tror de fleste overvektige damer sliter litt med selvtillitten pga extra kg på kroppen . Det er hverken sunt eller pent å være for feit , må jeg ærlig nok si .JEG HADDE ALDRI ØDELAGT KROPPEN MIN MED FEDME ... Hadde jeg merket at jeg la på meg for mye , ville jeg straks passet mer på hva jeg putter i meg . Jeg syns det er utrolig viktig å holde en jevn og fin og sunn vekt gjennom hele livet . Jeg hadde aldri trivdes med meg selv - om jeg var feit . Noe jeg bare veit . Det er ekkelt å føle seg feit , når buksene begynner å stramme og blir for trange , og valkene tyter utenfor bukselinningen -æsj.... Det er DEILIG å være lett og slank i kroppen , og alle klær ser fine ut på deg . Så det er VERD DET , å passe på kostholdet og trimme nok . Du får mye positivt igjenn for det . Som : bedre selvtilfredshet og selvtillitt ang egen kropp . Gøy å handle fine klær - når de sitter superfint på kroppen . Du trenger ikke tenke på at man ser feit ut - når man vet at man ikke er det . Man kan fint vise fram kroppen sin stolt - gjerne lettkledd og ettersittende klær . Gøy å få komplimenter for kroppen . Sex er bedre når man er i god fysisk form og fornøyd med kroppen . En slank kropp er betraktelig sunnere enn en feit kropp . Og alle aktiviteter er lettere når man er slank . SÅ BEGYNN Å spis sunt og vær i mer fysisk aktivitet .Så er du kvitt problemene dine . Men klart - det finnes de som liker det også . Hva er egentlig problemet ditt?
womenwomen Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Hva er egentlig problemet ditt? Jeg er så heldig at jeg har ingen problemer : ) Men TS har . Prøver bare å motivere henne til å JOBBE litt og stå på selv for å få den kroppen hun ønsker seg .... Og hva er galt med det ?
Gjest Eurodice Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Hva er egentlig problemet ditt? Når WW svarer på noe, tar det bare sekunder før hun begynner å skrive om seg selv og hvor perfekt hun er, og fysj og æsj om dem som ikke er som henne. 2
dådyr Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Når WW svarer på noe, tar det bare sekunder før hun begynner å skrive om seg selv og hvor perfekt hun er, og fysj og æsj om dem som ikke er som henne. Det har jeg skjønt! Drit en god kabel i WW trådstarter. Syns du er tøff som skriver om dette. Jeg har desverre ingen råd enn at du får finne en treningsform du liker. Ikke alle liker å jogge, men syns gruppetrening som aerobic (og her er utvalget stort) og spinning. Få deg evt en personlig trener som kan følge deg og være behjelpelig med å følge deg på veien. Mange klarer ikke dette alene og da er slike tilbud ypperlig. Selv har jeg jobbet som personlig trener og det er like motiverende for oss og jobbe med mennesker som virkelig vil og man ser resultater på.
Gjest Elf Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Drit i ww,ts,som ikke fikk med seg at du har vært megaflink og gått ned masse alt! Mestringsøvelser er noe som funker for meg,og mål. "jeg vil veie x kilo fordi.." "jeg vil passe str x fordi.." og akseptere ting. Jeg har gått ned litt,men ikke nok,og selv om jeg går ned nok får jeg ikke drømmepuppene,da må jeg under kniven,og det ekke aktuelt. Det viktigste er at du må tenke at du gjør det rette for deg. Ha det gøy,fokuser på ting du er fornøyd med hos deg selv.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Det som tenner en mann mest av alt, er en kvinne som vet å nyte, uansett om hun måtte ha noen kilo for mye. Det er ikke antall kilo som avgjør hvor godt sexliv man har, eller hvor lykkelig man er i et forhold. Det viktigste er at man klarer å nyte, slippe seg løs og er opptatt av at partner skal ha det bra. Å gi slipp på komplekser og fiksering på egen kropp er ikke gjort på 1-2-3, men med den rette mannen som kan gi deg trygghet og visshet om at du er deilig, så klarer man det 3
Gjest 1337dud1 Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 Dere vet at 70 prosent av norges befolkning er overvektig?
Gjest Eurodice Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Dere vet at 70 prosent av norges befolkning er overvektig? Har du kilder å vise til?
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Dere vet at 70 prosent av norges befolkning er overvektig? Hva har det med saken å gjøre? Du skjønner det, at alle har ulike preferanser og tenningsmønstre. Om det er sånn at noen foretrekker en partner som ser ut som et fyrstikkmenneske, så finnes det andre som liker de med mer kjøtt på beina. Noen liker til og med de som er overvektige. Tro det eller ei. Poenget her er jo å få TS til å se at hun er bra nok som hun er, og en eventuell partner vil syns hun er deilig. Det beste ville være om hun klarer å bli glad i seg selv og kroppen sin. Da blir hun bare enda mer deilig for partneren sin
Henriette123 Skrevet 8. mars 2011 #12 Skrevet 8. mars 2011 Hei hei TS Tror det er mange som sliter med det samme som deg. Det å ha dårlig selvtillit tror jeg jenter i alle størrelser og fasonger sliter med fra tid til annen. Er selv nokså usikker på min egen kropp til tross for at jeg har en samboer som elsker den. Jeg har normal kroppsform og er ikke overvektig, men finner stadig noe å henge meg opp i. Strekkmerker, appelsinhud, valk på magen osv. For meg hjalp det veldig å ha lyset av eller dempet i forbindelse med sex. Da kunne jeg slippe meg mer løs og nyte det hele like mye som kjæresten. Kanskje ikke en løsning som passer alle, men jeg er hvertfall mye mer avslappet i forhold til kroppen nå som jeg tillater meg å se hvor bra vi kan ha det sammen. Syns du er kjempeflink som har satt deg et mål i forhold til vekt slik at du kan føle deg vel med deg selv. Og du er jo godt igang allerede! Bedre selvtillit kommer ikke over natta, og kanskje heller ikke sammenhengende med tapte kilo. Men husk at om en mann viser interesse for deg er det fordi han liker DEG. Så selv om det er vanskelig - våg å ta sjangsen. Kanskje møter du en som er fantastisk og som elsker alle sider ved deg! *Henriette*
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Herlighet, for noe piss fra WW... Det jeg finner mest tiltrekkende er sjarm og selvtillitt. INGEN har perfekt kropp, og man blir aldri 100% fornoyd med seg selv uansett. Jeg er sikker paa at det finnes mange der ute som synes akkurat DU er nydelig og sexy-husk det! Saa kan du selvsagt spise sunt og finne en aktivitet du liker i tillegg.
Havbris Skrevet 9. mars 2011 #14 Skrevet 9. mars 2011 (endret) TS - så flott at du har klart å redusere vekten din og siden du har klart såpass mye så vet du jo hva som skal til for å ta de siste kiloene. Men ikke glem at du er mye mer enn kroppen din - og for mange er det en kvinne som nyter, som kan slippe seg løs osv - som tenner og gir nytelse hos en mann. Det å ha et godt forhold til egen kropp og til egen seksualitet kommer ikke alene ved å få en slankere kropp. Mye av dette kan være øvelse ved å utforske egen kropp, finne ut av hva man liker og klare å slappe av nok til å nyte uten å tenke på hvordan man ser ut. Det er flott at du går ned i vekt, det er et flott grep. Men forholdet til egen kropp, det å kunne vise seg for en mann og nyte, er kanskje ikke bare betinget av antall kilo man bærer på kroppen. Jeg tror du kan hjelpe deg selv mye ved å øve deg i å nyte egen kropp og at den er bra nok. Når du klarer å bli sikker på egen nytelse, vil dette synes i møte med en mann. Endret 9. mars 2011 av Havbris
Gjest Gorgonzola Skrevet 9. mars 2011 #15 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Det som tenner en mann mest av alt, er en kvinne som vet å nyte, uansett om hun måtte ha noen kilo for mye. Det er ikke antall kilo som avgjør hvor godt sexliv man har, eller hvor lykkelig man er i et forhold. Det viktigste er at man klarer å nyte, slippe seg løs og er opptatt av at partner skal ha det bra. Å gi slipp på komplekser og fiksering på egen kropp er ikke gjort på 1-2-3, men med den rette mannen som kan gi deg trygghet og visshet om at du er deilig, så klarer man det Hva du vet Purple! Read and listen up girls! For øvrig: WW! Jeg synes du, med respekt å melde, skal trå noe varsommere i tråder som dette. Aller først, det minste du kan gjøre er å lese trådstarters innlegg ordentlig, da hadde selv du fått med deg at hun jobber og har jobbet med seg selv på alle mulige måter. Dernest, dropp utbroderinger om egen velvære, ufullkommenhet og opphøyelse. Det bidrar ikke akkurat konstruktivt. Endret 9. mars 2011 av Gorgonzola 1
Jinta Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 Det som tenner en mann mest av alt, er en kvinne som vet å nyte, uansett om hun måtte ha noen kilo for mye. Det er ikke antall kilo som avgjør hvor godt sexliv man har, eller hvor lykkelig man er i et forhold. Det viktigste er at man klarer å nyte, slippe seg løs og er opptatt av at partner skal ha det bra. Å gi slipp på komplekser og fiksering på egen kropp er ikke gjort på 1-2-3, men med den rette mannen som kan gi deg trygghet og visshet om at du er deilig, så klarer man det Veldig sant det der!
Gjest Purple Haze Skrevet 9. mars 2011 #17 Skrevet 9. mars 2011 Hva du vet Purple! Read and listen up girls! For øvrig: WW! Jeg synes du, med respekt å melde, skal trå noe varsommere i tråder som dette. Aller først, det minste du kan gjøre er å lese trådstarters innlegg ordentlig, da hadde selv du fått med deg at hun jobber og har jobbet med seg selv på alle mulige måter. Dernest, dropp utbroderinger om egen velvære, ufullkommenhet og opphøyelse. Det bidrar ikke akkurat konstruktivt. Noe har en da lært etter å ha vandret på jorden en del år Takk for blomsten du
Gjest Bond Skrevet 12. mars 2011 #18 Skrevet 12. mars 2011 Tråden ryddet for krenkende uttalelser Bond, mod
Gjest browneyedgirl Skrevet 12. mars 2011 #19 Skrevet 12. mars 2011 Hei du! Jeg kjenner meg litt igjen i problemstillingen din, da jeg også har et par kilo for mye. Dette plaget meg mye da jeg var yngre (10 - 16 år), men etterhvert som jeg har blitt eldre, har jeg blitt mer komfortabel med egen kropp (Jeg er 20 år nå). Mye forandret seg når jeg begynte å trene fast, og tenkte litt mer over hva jeg puttet i munnen. Nå veit jeg med meg selv at jeg holder kroppen min i form, og da spiller ikke lengre vekta mi noen rolle! Jeg har ikke veid meg på et par år, fordi jeg veit at det bare ville gjort meg deprimert og lei. Jeg kjenner på klærne hvis jeg legger på meg, og da tar jeg det som et signal om at jeg må trene mer En stor oppvekker for meg, fikk jeg for et års tid siden. Min bestevenninne syns jeg burde legge vekk "nonneklærne" når vi skulle ut, og heller ha på meg noe som viste litt mer former. Jeg var ganske skeptisk, og sleit med å finne en kjole jeg følte meg fin i. Til slutt endte jeg opp med en tilsittende kjole i rynkete stoff, og gjett om jeg fikk mange komplimenter! Hofter, mage og midje synes i kjolen, men det er jo også det som gjør meg kvinnelig! Jeg skjønner at det kan være vanskelig å bli venn med egen kropp, men i stedet for å se etter alle feilene ved deg selv, kan du heller se etter alle de positive sidene. Kanskje har du plettfri hud, et strålende smil, eller varme, imøtekommende øyne? Vær klar over de, og bruk de til din fordel; If you got it, flaunt it Og hvis du først kommer så langt som til sex- så husk at han du er der med liker deg sånn du er - hvis ikke hadde dere ikke kommet så langt. Å slippe seg løs og nyte sexen akkurat slik man er - dèt er sexy det! Så nyt synet av han, og det dere gjør, i stedet for å tenke negative tanker om deg selv. Jeg håper du klarer å trives bedre med din egen kropp, det fortjener du
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå