Gå til innhold

Hælene glir ut av pumpsene når jeg går

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to par pumps som nesten er helt like, det ene har bare reimer over ankelen og foten som holder den på plass. De andre er klassiske remløse, sorte, høye. Høyden på rundt 13cm plager meg ikke, det som plager meg er at når jeg går i dem, så sklir hælen litt ut. Kan si det slik at det hadde kanskje ikke gjort noe om akkurat disse var i en strl mindre enn jeg vanligvis bruker, men lite å gjøre med. Har dere tips? Hjelper det å stoppe dem med noe, eller?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det finnes "usynlige" geleputer man fester bak i helsen som holder dem på plass. Brukt dette ofte når jeg har vært uheldig med størrelsen på sko eller har for glatt strømpebukse på meg. Disse kjøpes i skobutikker :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk, jeg skal skaffe meg det :D

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at hælen sklir ut? Er det slik at de ikke sitter bra nok fast i skoen?

Ellers ser jeg mange med høye pumps veldig skeivt slik at hælen heller er i en vinkel på 75grader enn 90grader på bakken. Kanskje det er det du gjør? Isåfall tror jeg løsningen er å kjøpe i en mindre størrelse.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg går rett i skoene, kan gangen i det. Det er det at skoene er BITTELITT for store, og dermed faller liksom hælen opp av skoen litt, selv om jeg går slik jeg skal. Jeg kunne kjøpt de i mindre str, men disse var en gave fra for lenge siden, er vakre og tidløse, og jeg vil så gjerne benytte meg av de. Tror kanskje gelputene hjelper meg, for jeg trenger bare hjelp til å holde hælen litt i skoen :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Kremt... siden jeg ikke leser ordentlig igjennom innlegget så se bort i fra siste svar :flau:

AnonymBruker
Skrevet

Kremt... siden jeg ikke leser ordentlig igjennom innlegget så se bort i fra siste svar :flau:

Neida, du hadde vel noen poeng der da? Det ene forslaget var jo å skaffe de i en mindre str, men dessverre er ikke de der på markedet mer så vidt jeg vet :fnise:

Skrevet

Putene er geniale, reddet meg mange ganger. Litt løse sko og brostein = farlig, spesielt med alkohol innabords ;) Da er slike puter grei å ha, så klarer man i det minste å holde føttene i skoene.

AnonymBruker
Skrevet

Putene er geniale, reddet meg mange ganger. Litt løse sko og brostein = farlig, spesielt med alkohol innabords ;) Da er slike puter grei å ha, så klarer man i det minste å holde føttene i skoene.

Ja, fy F. Og de pumpsene er kjempefine, jeg er så glad i dem. Har løpt rundt og gjort øvelser i dem hjemme i stua i dag for å se hvordan jeg ligger an i dem, balanse og slikt er ikke noe problem. Og snart er problemet med at hælen glir ut løst :D Den glir ikke ut når jeg ikke har noe på føttene, for da suger det seg liksom til huden, men med strømpe så spretter hælen opp, kjedelig.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det virker som ingen av dere vet hva dette egentlig er, disse putene dere snakker om. De kalles kippekapper, så lærte dere noe nytt idag :).

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som ingen av dere vet hva dette egentlig er, disse putene dere snakker om. De kalles kippekapper, så lærte dere noe nytt idag :).

Hehe, tusen takk! Jeg har ikke vist om det før i dag nei, tidligere vurderte jeg å legge inn litt dobbeltsidig teip der hælen skal være, eller stappe litt stoff ned i fremme der med tåa for å tvinge den på plass :fnise:

Skal spør etter kippekapper!

ps: er det der uttrykket "kippe av seg skoene" kommer fra, eller noe rundt der?

Skrevet

Kippekapper, søtt navn :rodmer: Lurer på om butikkjentene på Din Sko vet hva jeg mener om jeg spør om det neste gang :fnise: Aldri hørt uttrykket før. Men greit å vite, så kan jeg briljere med det neste vors noen klager på løse sko :gjeiper:

Gjest Eurodice
Skrevet

Hehe, tusen takk! Jeg har ikke vist om det før i dag nei, tidligere vurderte jeg å legge inn litt dobbeltsidig teip der hælen skal være, eller stappe litt stoff ned i fremme der med tåa for å tvinge den på plass :fnise:

Skal spør etter kippekapper!

ps: er det der uttrykket "kippe av seg skoene" kommer fra, eller noe rundt der?

Ja, forsåvidt. Skoen kipper når den er litt for stor, den glir av hælen, spesielt når man har på seg glatte strømper. Ellers kipper jeg av meg skoene så snart jeg har en mulighet, i hvert fall når jeg er hjemme :) .

Gjest Eurodice
Skrevet

Kippekapper, søtt navn :rodmer: Lurer på om butikkjentene på Din Sko vet hva jeg mener om jeg spør om det neste gang :fnise: Aldri hørt uttrykket før. Men greit å vite, så kan jeg briljere med det neste vors noen klager på løse sko :gjeiper:

Er det ikke greit med litt "eldre" læremestere? :fnise:

Skrevet

jepp :pls: Du er litt forum-mamma for oss er du ;)

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke greit med litt "eldre" læremestere? :fnise:

Deg har jeg virkelig lært MYE av! :klem:

Skrevet

Finnes sånne som er bare halvparten så store også =) som du legger bare under hælen. De er kjempe kjekke så blir det ikke mindre plass i resten av pumpsen. Fint da resten passer!

Gjest Eurodice
Skrevet

jepp :pls: Du er litt forum-mamma for oss er du ;)

Så kos da :hjerte: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...