Gå til innhold

Bør jeg ta pus med til dyrlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hankatten min er skipskatt, så han har noen ekstra klør. På den ene poten hans merket jeg i dag at han har revet av/mistet en klo. Jeg skjønner ikke hvordan han har gjort det, og det er ikke helt ned. Jeg kjenner noe hardt under pelsen, men ikke så jeg kan se noe.. Jeg får lov og ta på det, ganske hardt også, han går helt fint og er ellers i helt fin form. Ingenting blod rundt og det virker ikke betent og hovent. Bør jeg ta han med til dyrlegen? Eller skal jeg se litt hvordan det går? Jeg blir jo bekymret, samtidig virker han som sagt helt fin - så jeg vet ikke helt. Noen med råd ? :)

Endret av Plutseliten
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville avventet, men fulgt nøye med på om det blir betent eller vondt. Sånn som det er nå klarer jeg ikke helt å se for meg hva veterinæren skulle gjøre med katten.

Skrevet

Du kan jo eventuelt ringe dyrlegen? Best å være på den sikre siden:)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Får du lov til å holde poten hans og klemme forsiktig på tåen slik at dersom det er en liten, ny klo der så kommer den frem ?

Om du får lov til det så er det kanskje også en mulighet for å se om kloen er revet ut, og om det er et sår der hvor kloen har vært.

Er det et sår så kan det være greit å få renset det, og sette en antibiotika-kur mot eventuelle "baselusker" :)- det betyr nok da en liten tur til vetrinæren. Men ring henne/ham/dem først og hør om de vil ha "lett-matrosen" inn :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Takk for svar :)

Ja, jeg får holde poten hans og klemme. Som sagt er nok ikke kloen helt revet vekk, roten på kloen (eller hva jeg skal kalle det) er der fortsatt. Så det er nesten som om den har knekt ganske langt ned.. Jeg kan ikke se noe sår, og han har ikke vondt.. Derfor lurer jeg på om jeg bare skal se det an. Om han har vondt i morgen eller jeg kan se at det er hovent eller mer sårt, så ringer jeg jo selvsagt dyrlegen. Men selv tror jeg ikke det er noe akutt, ikke som det er nå i hvert fall. Jeg ble bare så bekymret med en gang jeg fant det ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...