AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har alltid hatt en drøm om å bli lege , men da jeg var yngre hadde jeg litt for dårlig selvtillit og ikke minst selvdisiplin til å forfølge den drømmen. Jeg er 36 år gammel idag , så hvis jeg skulle ha prøvd å bli lege nå , hadde jeg nok tidligst blitt ferdig med å studere som 43-44 åring og ville da ha kunnet jobbe litt over 20 år før pensjonsalderen på 67. Har idag en grei jobb jeg egentlig ikke finner så veldig meningsfull , men den er greit betalt og helt ok. Syntes dere det i det hele tatt er noe å tenke på? Er det egoistisk å oppta en studieplass på medisinstudiet(skulle jeg komme inn) , når jeg har blitt så gammel?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Nei, synes ikke det er egoistisk å følge drømmene sine. Du er sikkert like motivert som mange av 20-åringene som studerer, av ulike grunner. Men det blir jo en annen økonomisk hverdag i mange år fremover da, med studielån som inntekt. Jeg synes bare det er bra at folk tar grep, selv i voksen alder, hvis de ønsker å endre på ting:) 1
Gjest Spinell Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Kommer du inn på medisinstudiet tar du plassen og studerer medisin. Du har allerede ytt til samfunnet gjennom tidligere utdannelse, og gjort samfunnsnytte gjennom den. Dessuten har du over 20 arbeidsår igjen til ordinær pensjonsalder etter ferdig medisinutdannelse. Det er jo et halvt yrkesliv, det! Særlig siden leger statistisk sett er blant de som står lengst i yrket sitt før de pensjonerer seg. Å kalle folk for egoister når de omskolerer seg fra noe de ikke er tilfreds med, eller har en framtid i, er mildest talt en stor misforståelse! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå