Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Jeg vurderer ei kone fra enten Asia eller Russland. Ser dere ned på meg på grunn av dette? (Jeg har dessverre aldri helt funnet ut hvordan man skal leve med norske kvinner.)
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Mange menn holder ikke ut eller finner aldri sin plass med norske kvinner. Mange utenlandske kvinner er mye mer føyelige og medgjørlige, lettere å harve over med sine meninger og rutiner, så hvorfor ikke.. Du finner ei kone som tar deg mest for pengene dine, uansett hvor "fattig" du er i norge, er du knallrik for henne. Du tar en kvinne som er føyelig og snill, og hun er det pga en bedre hverdag. Vinn-vinn, bare du er snill med henne. 5
Gjest D.O.A. Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Hvis du virkelig mener å bestille en kone, så ser jeg ned på både deg og alle andre som gjør det. Man bestiller ikke et menneske på lik linje med andre varer man ikke får i Norge. 33
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Hvis du virkelig mener å bestille en kone, så ser jeg ned på både deg og alle andre som gjør det. Man bestiller ikke et menneske på lik linje med andre varer man ikke får i Norge. Jeg håper han bare bruker det som utrykksmåte. Man bestiler ikke kone, man blir kjent og ser om det er grunnlag for videre kontakt og følelser der, TS! 4
Gjest Valiant Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 jeg ser ned på menn og kvinner som gifter seg. Så ja jeg ser ned på dem på samme måte som jeg ser ned på alle som gifter seg
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Jeg er såpass prippen at jeg ikke engang ville gått inn i et forhold med en mann som har vært på guttetur til Thailand. 5
Gjest Spinell Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Ja, jeg innrømmer at jeg har fordommer mot menn som deg. Noen ganger blir fordommene mine bekreftet, andre ganger blir de motbevist. 5
I Grosny Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Jeg vurderer ei kone fra enten Asia eller Russland. Ser dere ned på meg på grunn av dette? (Jeg har dessverre aldri helt funnet ut hvordan man skal leve med norske kvinner.) Min kjære er fra Moskva, og har en nydelig mentalitet. Du må forresten være klar over at Norge er lite, og utlandet stort. Det kan være større forskjell på ei jente fra Moskva og ei fra Kazan, enn det er på ei fra Moskva og ei fra Engerdal. Hva er egentlig problemet med Norske kvinner? Respektløse kjeftesmeller? Du har trolig hatt uflaks med damene dine. Trolig er det helt andre ting enn nasjonal bakgrunn som er problemet. Kanskje problemet er kommunikasjon. Kommunikasjonen blir jo enda verre dersom språk og felles verdier ikke er felles. Nå kommuniserer jeg bedre med min kjære enn jeg gjør med både kvinner og menn fra Norge, mye fordi hun er utrolig intelligent. Så mitt råd er jo egentlig å finne ei dame som tilhører den absolutte elite, både når det gjelder menneskelige egenskaper, intelligens og klokskap. Kanskje hun bor i utlandet, eller kanskje på Hokksund. Og hun bør bli fryktelig glad i deg. Fryktelig glad i deg? Hvordan kan du vite at hun fremmede blir det? Kanskje du vet det, fordi du vet at du er en veldig bra mann, og at det kommer til å skje uansett? Hvis du bommer der, så tar du ganske stor risiko. Det gjør forresten dama også. Har du råd til å hente kone fra utlandet? Til å forsørge henne til døden, eller iallfall de tre første årene? Jeg ser ikke ned på deg, men det finnes noen som ser ned på menn som henter småjenter i Thailand. Ingen ser ned på meg, med min Moskovitt, men hun er utrolig imponerende, både menneskelig og av utseende. Endret 8. mars 2011 av I Grosny 6
L. Kennedy Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Ja, hvis det er altfor åpenbart at du aldri ville hatt en sjanse om det ikke var for pengene og opphold i Norge. 2
Tiarra Skrevet 8. mars 2011 #12 Skrevet 8. mars 2011 Og er du så usikker på deg selv og ikke klarer å være sammen med en selvstendig og sterk kvinne, synes jeg bare at det blir enda dumt at du henter en kvinne fra de landene du nevner, bare fordi de er økonomiske svake og vil akseptere et tilbud om et bedre liv i rike Norge. Det synes jeg er utnyttelse! 3
Hoppetaujenta Skrevet 8. mars 2011 #13 Skrevet 8. mars 2011 Uten direkte sammenligning: det er litt sånn som å se ut over en kirkegård og øyeblikkelig se hvem som har kommunalt stell på gravene, ofte fordi de ikke gidder å stelle dem selv. Sånn blir det med menn som ikke gidder å gjøre en innsats i nærområdet og bestiller kvinnfolk-"takaway" på dørterskelen, for det så jo så godt ut på bildet i menyen. Jeg kan jo ta feil, men jo jeg har et par fordommer der.
Kråkesaks Skrevet 8. mars 2011 #14 Skrevet 8. mars 2011 Kjærlighet kommer i mange former og på tvers av landegrenser. Men å bestille en kone som man bestiller en pizza høres respektløst ut. Du vet ikke hvordan du skal leve med norske kvinner? Vet du hvordan du skal leve med asiatiske eller russiske, da? 3
Gjest Raindrops Skrevet 8. mars 2011 #15 Skrevet 8. mars 2011 Ja, det gjør jeg. Jeg hater å ha fordommer, men sånn er det.
Jägermeister Skrevet 8. mars 2011 #16 Skrevet 8. mars 2011 Du vet ikke hvordan du skal leve med en norsk kvinne som snakker samme språk som deg, kjenner til din kultur, normer og regler i ditt samfunn? Likevel vil du hente inn en kvinne fra et land du kanskje aldri har vært i en gang, der du ikke kjenner språket, kulturen, samfunnet og levemåten, og er sikker på at det lykkes? 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #17 Skrevet 8. mars 2011 Hva med de som tilfeldigvis har en kjæreste fra Asia da? Ser dere ned på alle med asiatisk kjæreste eller kun dem som "henter" seg kone? Hva med den asitiske kjæresten var adoptert og vokst opp i Norge? Men slikt står vel ikke akkurat skrevet i panna på folk heller. Så ser dere da ned på alle menn som har asiatisk kjæreste da og bare forestiller seg hva grunnen er?
Gjest stillness Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Nei,jeg ser ikke ned på dem som finner seg partner fra utlandet,men det jeg stusser over at du beskriver det som å bestille seg kone. Høres nesten ut som en vare som du har kjøpt og betalt.. Det er vel det samme om du skulle finne deg en norsk kone.Dere må bli kjent med hverandre og faktisk finne ut om dere passer sammen.Om dere ikke går gjennom denne prossessen og du bare vil ha ei kone som kan stelle for deg så blir det jo ganske useriøst,men hva vet jeg kanskje det er det du vil ha? Jeg er ikke helt med på den at kvinner fra Asia eller Russland er så veldig medgjørlige eller svake.De har nok kanskje andre verdier ja,men svake og medgjørlige?De fleste jeg har møtt fra både Asia og Russland har ikke vært noen av delene. Endret 8. mars 2011 av stillness 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #19 Skrevet 8. mars 2011 Jeg kjenner en som nå er godt i gang med prosessen å "hente" hjem en kona fra Asia. Han har hatt mye kontakt med både jenta ( som er over 20 år yngre enn ham...) og familien. De har kommet fram til at en grei avtale er at han forsørger henne her til å begynne med, men planen er å få henne ut i jobb på hotell el så snart som mulig. I tillegg skal han betale familien noen tusenlapper hver måned. Denne mannen får heller ikke til å leve med norske kvinner. Kanskje fordi det han opp gjennom årene har slått seg sammen med er "søppel"? Late, sure, grinete kjerringer, som helst vil sitte i sofen hele dagen å se TV-shop, spise snop, røre seg minimalt og ikke gidder hverken å jobbe eller gjøre husarbeid ( men unger, det skal de ha...). Han har selv ingen formening om hva han egentlig ønsker i et forhold, hva han ønsker fra partneren sin utover mat på bordet , sengehygge i ny og ne og at det generelt er "greit", ei heller hva han skal bidra med i forholdet. Livet er greit så lenge det er god mat på bordet, en film i ny og ne, øl i helgene, and thats it. Men han er en snill mann,så akkurat der kunne denne jenta endt opp langt verre, kan ikke forestille meg på noe sett og vis at han kommet til å være slem med henne. Men... hun kommer hit, til et land hun ikke kjenner, med familien på andre siden av jorden. Hun kan litt engelsk, men ikke mye, og ikke et ord norsk. Han har ikke tenkt på hvordan hun skal lære språket, eller hvordan hun skal bygge et eget nettverk. Hun blir avhegning av hm økonomisk. I tillegg ganger det så absolutt familien hennes hjemme at hun er her, det blir et betraktelig tilskudd til familiens økonomi, noe som kan sikre hennes småsøsken utdannelse.Hvilket valg har hun egentlig om hun ikke trives her?Han kjøper seg hushjelp og sengehygge, uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg synes det er patetisk, ja. 4
Gjest Raindrops Skrevet 8. mars 2011 #20 Skrevet 8. mars 2011 Hva med de som tilfeldigvis har en kjæreste fra Asia da? Ser dere ned på alle med asiatisk kjæreste eller kun dem som "henter" seg kone? Hva med den asitiske kjæresten var adoptert og vokst opp i Norge? Men slikt står vel ikke akkurat skrevet i panna på folk heller. Så ser dere da ned på alle menn som har asiatisk kjæreste da og bare forestiller seg hva grunnen er? Jeg ser ikke ned på alle som er sammen med noen fra utlandet. Det hadde blitt litt slitsomt, og har absolutt ingen hensikt. Men når folk snakker om å bestille seg en kone fra Russland så blusser fordommene mine opp ja. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå