Krinkelkrok Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Jeg lurer på om noen har erfaringer vedr. ønskelister. Skal gifte meg i august og vi har vært samboere noen år og er oppe i årene begge to. (40) Vi ønsker oss derfor ikke så mye glass og slikt. Kunne tenke meg å sette opp en ønskeliste med diverese ting hvor gjestene kan gå inn på nett og se hva vi ønsker oss og registrere at de f.eks. kjøper det uten at det er bundet til en spesiell kjede eller butikk. Tenker på at vi ønsker oss ting som reise, til haven, div. fritidsutstyr, sportsutstyr m.mer. Vil gjerne slå sammen dette i en liste i stedet for å binde det opp til de få butikkene som har slike lister. Er det noen som vet om det finnes noe slikt system man kan bruke på nett? Endret 8. mars 2011 av Krinkelkrok
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Nei, men høres ut som du har en glimrende grunder ide der hehe 1
Anglofil Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Vi har en hjemmeside hvor vi har en fullstendig liste over alle våre ønsker, har da brukt webs.com til dette. I tillegg er også alle disse ønskene lagt inn på Christiania GlasMagasins bryllupsliste. Man kan da bare gå i butikken og be om ønskeliste hvis gjestene f.eks ikke har tilgang på internett. Ikke alle ønskene er mulig å få tak i på CG, men der kan de ihvertfall få ønskelista. I tillegg er en del av de andre ønskene lagt inn hos Jernia, Tilbords, Kitchn, Rafens og Illums bolighus. Dette er for å gjøre det enklest mulig for gjestene, det betyr at de kan egentlig bare gå til hvilken som helst butikk og få deler av ønskelisten der. Mvh Yvonne Endret 8. mars 2011 av Yvonne
frk_fantasy Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Vi har en hjemmeside hvor vi har en fullstendig liste over alle våre ønsker, har da brukt webs.com til dette. I tillegg er også alle disse ønskene lagt inn på Christiania GlasMagasins bryllupsliste. Man kan da bare gå i butikken og be om ønskeliste hvis gjestene f.eks ikke har tilgang på internett. Ikke alle ønskene er mulig å få tak i på CG, men der kan de ihvertfall få ønskelista. I tillegg er en del av de andre ønskene lagt inn hos Jernia, Tilbords, Kitchn, Rafens og Illums bolighus. Dette er for å gjøre det enklest mulig for gjestene, det betyr at de kan egentlig bare gå til hvilken som helst butikk og få deler av ønskelisten der. Mvh Yvonne Var det ikke akkurat det TS ikke var ute etter? At man må binde ønskelistene til enkelte butikker? 1
Anglofil Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 (endret) Var det ikke akkurat det TS ikke var ute etter? At man må binde ønskelistene til enkelte butikker? Jo, men nå foreslo jeg f.eks hjemmeside med egen side for ønskeliste. Ellers har man jo f.eks bryllupsvenner.no, som både er et forum og verktøy. Der har man f.eks verktøy for ønskelister spesielt. Og jeg bare nevnte hvordan vi hadde gjort det, da vi har begge deler. Og det er greit å vite at på f.eks CG eller Jernia, om jo er en kjede som finnes i de fleste byer og tettsteder, ofte er lett tilgjengelig for de som ikke kanskje har tilgang til nett, og et sted hvor man bare kan be om ønskelista skrevet ut uten at man er forpliktet å kjøpe noe. I tillegg kan man legge inn ønsker fra alle butikker og leverandører. Mvh Yvonne Endret 8. mars 2011 av Yvonne
Krinkelkrok Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2011 Takk. Har funnet noen utenlandske sider som har noe som ligner en slik organisering av ønskeliste, men skal ta og sjekke ut bryllupsvenner.no som du skriver også.
Postkasse Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 (endret) Vi hadde ei helt enkel liste på ei nettside, over både generelle ting som brettspill og helt spesifikke ting som det-og-det-serviset-på-den-butikken. Ei venninne ble kontaktperson ang. ønskelista, og gjestene fikk oppfordring om å sjekke med henne om ting var kjøpt og så si fra når de hadde kjøpt noe på lista. Det fungerte greit, selv om det kanskje var litt styr, men vi fant ingen bedre løsning akkurat da. Nå i ettertid har jeg sett at amazon.com har en slags univeral-ønskeliste som skal fungere i alle nettbutikker. Jeg har ikke prøvd den, men den kan jo være verdt å sjekke? Her står det litt om den: http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/ref=cm_wl_xt_top_lm_ff_own?ie=UTF8&nodeId=200420360&pf_rd_p=1289679102&pf_rd_s=center-2&pf_rd_t=601&pf_rd_i=synth&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=13A154Z9SY299JNQGN9F Ulempen for enkelte av gjestene er kanskje at den bare er på nett og på engelsk, men da kan det jo være et alternativ å ha en "hjelper" allikevel. Edit: Fant plutselig ut at amazon har ren bryllupsønskeliste også, med samme mulighet for å ønske seg ting fra ulike nettbutikker: http://www.amazon.com/gp/wedding/homepage Endret 9. mars 2011 av Postkasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå